Andet multimedie
bentjuul 3670
Beskæring af animeret gif
Fra : Lars HT

Dato : 28-11-04 16:02

Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-04 16:39

Lars HT wrote:
> Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Ikke umiddelbart. Forsøger du, ryger animationen.

Du er nødt til at trække hvert enkelt billede ud af animationen og beskære
det separat, for derefter at genopbygge animationen med de nye billeder.

Her kan du læse om beskæring:

http://www.hjemmesideskolen.dk/grafik/klip.asp#cut

Her kan du læse om at bygge den nye animation op:

http://www.hjemmesideskolen.dk/grafik/animation.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 28-11-04 16:53

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Det kan lade sig gøre i Image Ready (animationsdelen af Photoshop).
Den tager de enkelte frames af animationen ind i seperate lag, så det hele
kan beskæres på en gang.

/Per

Fra : Lars HT

Dato : 28-11-04 17:40

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det kan lade sig gøre i Image Ready (animationsdelen af Photoshop).
> Den tager de enkelte frames af animationen ind i seperate lag, så det hele

Okay, det prøver jeg!

Tak til Jer alle tre! Jeg glæder mig også til at læse dine links, Erik!

VH Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-11-04 16:48

Lars HT skrev:

> Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?

Det kommer an på programmet.
I Adobe ImageReady (følger med i pakken, når man køber Photoshop)
kan man beskære en gif-animation uden at ødelægge animationen.

--
Hilsen
Madsen