Billigst visitkort.
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-11-04 14:53

Hej igen.

Håber der er nogen der kan hjælpe herinde. Jeg skal til nystartede
virksomhed bruge ca. 50 - 100 visitkort (evt. i farver, men bestemt intet
krav), med eget logo på.

Jeg har mulighed for selv at printe, men hvor kan jeg købe "papieret" til
dette??? Er der eventuelt nogen som har en skabelon til dette liggende???

Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses orden.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-11-04 15:11

Kenneth Koustrup wrote:
> [...]
>
> Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses orden.

Mine visitkort har jeg lavet i photoshop, efter mål taget fra mit
dankort. (Så passer de jo lige i pungen så man altid har nogen med)
Jeg har så sat kortet op på A3 og printet i farver på 250 gr/m2 papir,
hos et kopicenter her i Århus.
Jeg mener at det endte med at koste mig omkring 50-100 øre pr kort (kan
ikke huske det helt, men mere var det ihvertfald ikke)
Hvis du vil høre mere om det er du velkommen til at kontakte mig pr mail.
--
Mvh Anders Christensen

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-11-04 17:13

Hmm... ja det var jeg også kommet frem til, men det var lidt mere mht. hvis
jeg selv skulle lave det, hvilket papir jeg så skulle købe for at komme
nærmeste standarten, samt et par eksempler.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-11-04 22:58

On Sun, 28 Nov 2004 17:13:25 +0100, "Kenneth Koustrup"
<kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:

>Hmm... ja det var jeg også kommet frem til, men det var lidt mere mht. hvis
>jeg selv skulle lave det, hvilket papir jeg så skulle købe for at komme
>nærmeste standarten, samt et par eksempler.

Avery har nogle visitkort i udgaver til både laser- og inkjetprinter:
<http://www.avery.dk/dk1/main.jsp?action=product.Hierarchy&bct=4&bcn=Visitkort%2C+Quick%26Clean&node=30000&display=A>

Jeg bruger dem selv, det ser rigtig godt ud.
De er ikke helt billige, koster vist lidt over en krone pr visitkort,
men hvis man kun skal bruge 50-100 stykker er det ikke så galt. De laver
også nogle med micro-perforering imellem kortene (dem på linket ovenfor
er skåret ud på forhånd og så holdt sammen med en form for tape på
bagsiden). Med microperforering er de billigere - men de ser til gængæld
rigtig grimme og hjemmegjorte ud når man er færdig - lad være med at
vælge dem!

Sidst jeg købte en pakke af de kort fulgte der endda et program med til
at designe labels med - men jeg syntes det er nemmere at bruge min
tekstbehandlingsprogram til den slags.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Holst

Dato : 28-11-04 16:44

Kenneth Koustrup wrote:

> [...]
> dette??? Er der eventuelt nogen som har en skabelon til dette liggende???

Det kommer selvfølgelig an på, hvor fancy det skal være. Jeg skulle
engang have lavet op mod et par hundrede postkort, og dem udprintede vi
på min gamle laserprinter på noget karton købt hos den lokale
kontorforsyning, hvorefter vi skar postkortene ud. Virkede ganske
glimrende. Det samme kunne helt sikkert gøres til visitkort.

I mit tilfælde var det altså bare hvidt karton og sort udskrift, hvilket
jo ikke er særligt fancy, men sikkert rigeligt til de flestes formål.

Fra : A.

Dato : 28-11-04 19:50

Bog & Idé har et fremragende system hvor der følger software med. Mange
forslag til skabeloner. Papiret er lige til at bruge og man trykker bare
visitkortene ud af arket. En meget praktisk løsning.
Husker ikke mærket, men de er i rød pakke. Ikke dyr.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-11-04 19:56

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har mulighed for selv at printe, men hvor kan jeg købe "papieret" til
> dette??? Er der eventuelt nogen som har en skabelon til dette liggende???

Avery og flere andre producenter laver forudstandsede visitkort til at
printe i Inkjet- og Laser-printere.
Du kan købe dem i boghandler, kontorforretninger og flere størrer
supermarkeder har dem også (f.eks. Bilka).

Jeg bruger selv Avery´s type L7413 med godt resultat. De er stanset ud,
hvilket giver nogle flotte kanter. En del visitkort fra andre producenter er
forsynet med micro-perforering, som giver lidt flossede kanter.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-11-04 21:12

In news:41a9d845$0$66394$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> liggende???
>
> Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses

Jeg tror det er ca. lige så billigt, at købe 250 stk. til 175,- Kr. 4
farvet tryk på den ene side, dankort størrelse
300 g silk papir http://www.lasertryk.dk/

Nej jeg har ikke aktier i firmaet
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 29-11-04 11:37

Ja dem havde jeg også kigget lidt på, men hvad er folks erfaring med
firmaet??

SEnder man dem bare filen eller?

--

/Kenneth Koustrup
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en

Fra : KHJ

Dato : 29-11-04 13:26

Kenneth Koustrup wrote:
> Ja dem havde jeg også kigget lidt på, men hvad er folks erfaring med
> [...]

Venligst quote i bunden af det indlæg, du besvarer - og så klippe det væk,
du ikke svarer på, så er det megert lettere at følge en tråd kronologisk - i
øvrigt anbefalet i netetiketter.

OE kan i øvrigt indstlles til at gå i bunden af et indlæg for at starte
quoteing eller svar der.
KHJ

Fra : Morten Fix

Dato : 29-11-04 18:09

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote in message

Lasertryk.dk

> Ja dem havde jeg også kigget lidt på, men hvad er folks erfaring med
> firmaet??
>
> SEnder man dem bare filen eller?

jeg kan kun sige noget generelt firmaet, jeg ved ikke om det var du spurgte
om.

Det er et ret stort trykkeri her i Århus. De er, så vidt jeg ved, venlige,
medgørlige og ret hurtige.
Firmaet jeg arbejder i (www.j-l-p.dk) bruger kun dem.

-Morten Fix

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-11-04 18:14

In news:41aafbb8$0$66396$14726298@news.sunsite.dk,
Kenneth Koustrup <kenneth.k@slet.mail.dk> wrote:
> Ja dem havde jeg også kigget lidt på, men hvad er folks erfaring med
> firmaet??
>
> SEnder man dem bare filen eller?

Jeg kender dem ikke, men ring til dem, og hør hvad de siger.

Husk i øvrigt, at hvis du ender med at bruge din egen blækprinter til at
fabrikere visitkort på, så er de næppe vandfaste.

--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

Fra : KHJ

Dato : 29-11-04 00:06

Kenneth Koustrup wrote:
> [...]
> liggende???
>
> Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses

Prøv denne link:

http://www.labelhouse.dk/

Du kan købe A-4 ark med prestamped visikort, der kan trykkes i f.eks. Word.
KHJ

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 29-11-04 20:17

Kenneth Koustrup wrote:
> [...]
>
> Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses orden.

<http://www.vistaprint.se/>

Kan du tåle deres logo, kan du få en stak gratis.

--
Steen Suder

Fra : Per Krabbe

Dato : 29-11-04 21:45

Og så skrev han til sidst:
> Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer dig,
så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver. <

Undskyld jeg spørger - men hvad er "en stak" ?

pkc

Fra : Casper Bang

Dato : 02-12-04 21:56

> Undskyld jeg spørger - men hvad er "en stak" ?

250 stk.

Fra : James Bush

Dato : 29-11-04 22:02

> [...]
>
> Evt. hvor kan jeg få "færdig pakken" med eget logo i den størrelses orden.

www.lasertryk.dk er stedet. Det har jeg brugt flere gange og de er billige
og du får noget top kvalitet.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 30-11-04 09:09

> www.lasertryk.dk er stedet. Det har jeg brugt flere gange og de er billige
> og du får noget top kvalitet.

Ja men er det med eget logo? Og hvordan med udformining af kort?

Fra : James Bush

Dato : 02-12-04 20:12

> Ja men er det med eget logo? Og hvordan med udformining af kort?

De kan lave ALT, og det er også med UV lak (glat blank)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 02-12-04 21:35

Jeg forstår stadig ikke helt hvordan jeg bestiller hos dem, der står bare en
mail adresse hvor man skal sende sin fil til.
Men intet om hvor stor denne fil skal være, hvilken type osv...

Firmaet besvare ikke mails....hmm...

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-12-04 21:58

In news:41af7c8e$0$66396$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> bare en mail adresse hvor man skal sende sin fil til.
> Men intet om hvor stor denne fil skal være, hvilken type osv...

Der står da hvilke filtyper de arbejder med:

Om filer til tryk

Hvordan vi helst modtager materialet afhænger af hvilket
program det er lavet i.

Føgende filformater foretrækker vi at modtage.

Har De ikke mulighed for at konvertere jeres opgave til et
af disse formater bedes De kontakte os.

Pdf:
Generelt vil vi helst have en pdf-fil. Pdf-filen skal være
press-optimized. Alle billeder skal ligge i cmyk og minimum 300 dpi.
Alle fonte skal være konverteret til kurver / vektoriseret / outline
Fonte kan også være inkluderet i filen, men kan man konvertere til
kurver er dette den sikreste måde at opnå det ønskede resultat.

Eps
[...]

Tif/jpg.
Skal leveres i cmyk i min. 300 dpi. Er der tekst på
anbefaler vi at det leveres i 600 dpi for at få optimal skarphed. Sort
tekst bør kun ligge i sort farvekanal

Pagemaker:
Udskriv til Acrobat Destiller med specifikationerne for pdf.
Har I ikke Acrobat Destiller så eksporter som eps. Åben denne eps i
Illustrator, konverter alle fonte til outlines og gem som eps/pdf.

InDesign:
Eksporter til pdf med specifikationerne for pdf.

Quark:
Eksporter til pdf med specifikationerne for pdf. Har I ikke
Acrobat Destiller så eksporter som eps. Åben denne eps i Illustrator,
konverter alle fonte til outlines og gem som eps/pdf.

Illustrator:
Konverter alle fonte til outlines og gem som eps/pdf.

CorelDRAW:
Eksporter til pdf med specifikationerne for pdf eller
eksporter til eps, hvor alt konverteres til cmyk og tekster eksporteres
som kurver

Officepakken (Word, Excel, PowerPoint, Publisher)
Udskriv filen til acrobat pdf-writer. Slå alle indstillinger
med downsampling/komprimering af billeder fra. Har I ikke acrobat
destiller, så prøv at send filerne samme med alle brugte fonte til os og
vi kigger på det... Vi returnerer en jpg-fil til korrektur.

> Firmaet besvare ikke mails....hmm...

Så grib knoglen..

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 03-12-04 08:17

Det havde jeg overset

ja jeg må jo nok ringe til dem, da det virker billigt.

--

meddelelse news:41af81c0$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...