Mangler importør Isterninger med lys.
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 28-11-04 14:34

Er der nogen af jer som kender en importør af disse??

Hvis jeg nu sælg vælger at importere, hvor meget ekstra arbejde kommer der
så ud af det (ren regnskabs mæssigt)
--

/Kenneth Koustrup

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-11-04 21:27

Kenneth Koustrup wrote:

> Hvis jeg nu sælg vælger at importere, hvor meget ekstra arbejde kommer der
> så ud af det (ren regnskabs mæssigt)

Det er ikke så voldsomt. Du skal holde regnskab med hvor meget, du
har importeret fra h.h.v. lande inden for og uden for EU - og så skal du
udfylde et par felter mere på momsangivelsen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Rode

Dato : 29-11-04 11:31

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Er det uden for EU skal du importør registreres, samt afregne told. (kan
ikke huske om importør reg. også er nødvendigt indenfor EU) Ikke det helt
store i det. Men husk importør registreringen og den skal være på plads
inden varene ender i DK.

mvh
michael

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 29-11-04 11:35

Puha, så kan det nok ikke rigtigt betale sig

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Michael Rode

Dato : 29-11-04 13:48

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@slet.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Puha, så kan det nok ikke rigtigt betale sig

Det kommer an på så meget. Husk at andre der har importeret lignende til DK
også har betalt told.

Undersøg evt. hvad toldsatsen er og se på hvilke omkostninger der er
forbundet med at importere dem (især fragt omkostninger)

Se mere om tariffering og told sats her:
http://vita.toldskat.dk/

mvh
michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-11-04 23:23

Michael Rode wrote:

> Er det uden for EU skal du importør registreres, samt afregne told. (kan
> ikke huske om importør reg. også er nødvendigt indenfor EU)

Man skal ikke importør-registreres for at importere fra andre EU-lande.

Jeg mente også, at man blot kan lade Post Danmark (eller hvem der nu
modtager og udleverer forsendelsen i Danmark) afregne told og moms i
Danmark, når man blot importerer lejlighedsvis, men det skal man nok
lige kontrollere med den lokale Told*Skat-region, inden man kaster sig
ud i et import-eventyr...

Fra : Michael Rode

Dato : 30-11-04 10:10

> [...]
> Danmark, når man blot importerer lejlighedsvis, men det skal man nok
> lige kontrollere med den lokale Told*Skat-region, inden man kaster sig

Uden lige at havde læst det til ende så mener jeg stadigvæk at det der står
her er gældende:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=80751&vID=10415&i=6

mvh
michael