Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeder/grafik til website...
Fra : Magnus

Dato : 28-11-04 14:19

På min website har jeg billeder fra et digitalkamera som jeg beskærer til at
være ca. 350 px i bredden.

Mit spørgsmål er så i hvilken opløsning skal jeg tage billederne for at få
en god kvalitet når de reduceres i størrelse?

Bliver billedet dårligere i kvalitet når jeg resize'er et billede med 8 mio.
pixels til de 350 pixels end hvis det er fra 4 mio. pixels?

/Magnus

Fra : Niels Boegh

Dato : 28-11-04 14:36

On 2004-11-28 14:18:30 +0100, "Magnus" <arnason_fjern_@email.dk> said:

> [...]
>
> Bliver billedet dårligere i kvalitet når jeg resize'er et billede med 8 mio.
> pixels til de 350 pixels end hvis det er fra 4 mio. pixels?

Det har iflg. min erfaring ingen betydning. De bliver lige gode. Husk
at skrælle EXIF data af ved at bruge "Save for web" i Photoshop.

Niels

Fra : Medvind

Dato : 13-12-04 20:51

det er noget sludder at billedet bliver dårligere af resampling nedaf.

Du angiver den størrelse du vil have og så laver du din USM så det passer -
for et 350 Pixel billede til web - lidt afhængigt af motiv vil jeg anvende
amount: 125, radius 0,3 threshold 0

--
Hilsen
Bent