Fra Skype via pc til real VoIP'er
Fra :

Dato : 27-11-04 16:28

Er der nogle, der vil slippe en link eller to, som kan hjælpe en
Skype-via-pc bruger videre?

- Jeg vil gerne have fast IP telefon, så jeg kan ringe/ringes op uden pc.
- Jeg vil gerne vide noget om / kunne vælge VoIP operatører.
- Jeg vil gerne kende nødvendigt hardware - når jeg har Stofa bredbånd og
WiFi.

Vh JØ

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-11-04 16:40

https://musimi.dk/index.php/forum2/
http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

--
Jesper Lund

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-04 19:04

In article <41a89ce6$0$22690$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, JØ wrote:
> Er der nogle, der vil slippe en link eller to, som kan hjælpe en
> Skype-via-pc bruger videre?

Du har valgt en lukket teknologi. Du skal vælge SIP i stedet for Skype.

> - Jeg vil gerne have fast IP telefon, så jeg kan ringe/ringes op uden pc.

Jeg så en i en af tilbudsaviserne, ved ikke om den kræver PC.
Jeg har selv en Sipura 2000 box med en trådløs DECT + en alm
telefon tilsluttet. Men den kører SIP ikke Skype.

> - Jeg vil gerne vide noget om / kunne vælge VoIP operatører.

www.gratissip.dk har vist en liste. Men lukkede monopolister
som Skype er ikke med.

> - Jeg vil gerne kende nødvendigt hardware - når jeg har Stofa bredbånd og
> WiFi.

Til Skype er du på skideren.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 23:42

> Til Skype er du på skideren.

Ved I om telefonen i Bilka kun kan bruges til Skype ?

Mvh. Carstenwm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-04 13:20

In article <newscache$xd0v7i$4pb$1@cupid.webpartner.dk>, CarstenWM wrote:

> Ved I om telefonen i Bilka kun kan bruges til Skype ?

Skype er en lukket standard. Så den kan ikke bruges til SIP.
Køb i stedet i adapter hvis du vil bruge SIP.

Simenes lave Skyper adaptere her:
http://slashdot.org/article.pl?sid=04/11/11/2338200

Men de forbinder telefonen med USB porten = tændt computer.

Den telefon Bilka sælger er samme slags, der er mere info her:
http://www.dualphone.net/

Skal i USB porten på PC'en. Hvor mange skal jeg sige det,
Skype er en lukket skodstandard, men de bruger mange penge
på markedsføring.