Forbøn?
Fra : Jens Olsen

Dato : 27-11-04 10:59

Hejsa

Jeg antager, at de regelmæssige skribenter i denne grupper har en ide
om, hvad der rører sig blandt tidens danske kristne. Så dette må være
stedet at spørge

Tror dagens danske kristne stadigvæk for forbøn? Altså at det hjælper
at bede for en f.eks. syg person, idet at det kan få gud til at gribe
ind og hjælpe personen til at blive helbredt.
Hvad er den officielle holdning til samme spørgsmål i de forskellige
danske kristne trossamfund?

Så kort var spørgsmålet.

J.O.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 11:11

"Jens Olsen" skrev

> [...]
> at bede for en f.eks. syg person, idet at det kan få gud til at gribe
> ind og hjælpe personen til at blive helbredt.

Ja. Jesus er den samme i går og i dag, ja, til evig tid (Hebræerbrevet 13,8)

> Hvad er den officielle holdning til samme spørgsmål i de forskellige
> danske kristne trossamfund?
>
> Så kort var spørgsmålet.

De fleste danske kristne trossamfund tror også på dette ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 27-11-04 22:36

Jeg bliver nok nødt til at indse, at jeg må stille spørgsmålet igen,
da formuleringen kan misforstås hvis man læser det med den "rette"
baggrund". Så her følger den præciserede version.

Tror dagens danske kristne stadigvæk for forbøn? Altså at det hjælper
at bede for en f.eks. syg person, idet at det kan få gud til at gribe
ind og hjælpe personen til at blive helbredt. Spørgsmålet er IKKE, om
de mener at gud kan gribe ind og hjælpe den syge, men om de mener at
sansynligheden for at gud griber ind øges ved at andre (med eller uden
den syges medvidende) beder for vedkommende.
Det jeg er interesseret i er primært hvad der er den fremherskende tro
om dette blandt danske kristne (men din personlige tro om dette er da
også velkommen).

Hvad er den officielle holdning til samme spørgsmål i de forskellige
danske kristne trossamfund?

Så kort var spørgsmålet (igen).

J.O.