Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
IP telefoni. Sipura 2000 boks -> Defekt?
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 10:27

Jeg har lige fået min sipura 2000 boks.
Sat den til og kørt automatisk opsætnings.
Den virker fint når man ringer Ip til Ip. Så er der rigtig klar og tydlig
lyd. Ringer jeg fra Ip til Fastnet telefon, så er lyden jeg har i røret, fin
og tydelig, men til den som sidder ved fastnet telefonen, der er lyden meget
støjende, skratende, og med små udfald. Kan det være boksen der er defekt?

/Kim

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 27-11-04 12:44

"Kim Sørensen" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> wrote:

> [...]
> i røret, fin og tydelig, men til den som sidder ved fastnet telefonen,
> der er lyden meget støjende, skratende, og med små udfald. Kan det

Nu skrver du selv at det virker fint imellem IP samtaler... hvorfor
skulle boksen så være defekt? - Det lyder mere som om du måske bruger for
meget upstream samtidig med du snakker? downstream (det du hører) lader
ikke til at være et problem.
Ellers prøv at give en beskrivelse af dit hardware-setup og skriv til din
ip-telefoni udbyder, de har givetvis en løsning på problematikken.
Alternativt kom med samme beskrivelse og hvem din ip udbyder er samt
hvordan din Sipura er sat op, så kan det være der er nogle herinde der
kan have en mere præcis forklaring på problemet.
Men umiddelbart tror jeg ikke der er problemer med boksen.

--
Thomas Nielsen, http://corno.dk
student of music and computer science

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 14:07

"Thomas Nielsen" <me@home.here> skrev i en meddelelse

> Nu skrver du selv at det virker fint imellem IP samtaler... hvorfor
> skulle boksen så være defekt? - Det lyder mere som om du måske bruger for
> meget upstream samtidig med du snakker?

Det gør jeg ikke. Jeg bruger ikke min båndbredde over hovedet. Op den stream
den bruger burde jo være den samme, uanset om det er Ip - ip eller ip-
fastnet.
Jeg er 1024/256 linie, så der skulle hellere ikke være noget.
..
> Ellers prøv at give en beskrivelse af dit hardware-setup og skriv til din
> ip-telefoni udbyder, de har givetvis en løsning på problematikken.

Har valgt goip.dk og har snakket med deres support. De ved ikke hvad der
kunne være galt, men skyder selv op at boksen evt. har en fejl.

Nogen som evt. bo i Randers og selv har en Sipura boks, som vil teste min
for mig??

/Kim