Erhverv i lejlighed ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 27-11-04 00:47

Må man uden videre drive erhverv fra en lejlighed ... f.eks. et firma lokale
koster jo en formue i aalborg men en lejlighed kan lejes forholdsvis billigt

Er der noget i den "normale" lov der forbyder det en eller er det suverænt
udlejeren som bestemmer dette.... ?

M.v.h.
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 09:04

Hvis det ikke er noget som indebærer hverken kundebesøg på din adresse
eller megen trafik iøvrigt, så er det næppe noget problem. Hvad havde du
tænkt dig at lave?

hilsen
Uffe

Fra : Thomas C L

Dato : 27-11-04 11:21

Lasse Madsen wrote:
> [...]
>
> Er der noget i den "normale" lov der forbyder det en eller er det suverænt

De fleste steder er det tilladt at drive "Liberalt Erhverv",
hvilket betyder at du sagtens kan have kontor i din lejlighed, ringe,
fax, email etc.

Jeg startede selv i en 2 værelses lejlighed for flere år siden i KBH. 2
mennesker, en hund og en kat på 50m2, vi endte med 660m2 inden vi solgte :D

Skal du bruge mange møder, kan du have en Postboks ude i byen, som
videresender til din privat adresse, og du kan leje mødelokaler for 100
- 200 kroner per gang. Det kan være billigere end at skulle af med en
stor sum penge til Lejelokaler.

Mvh

Thomas

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-11-04 12:18

Thomas C L wrote:

> [...]
> mennesker, en hund og en kat på 50m2, vi endte med 660m2 inden vi solgte :D
-snip-

Hvad lavede du da? Og hvor lang tid tog det før du solgte?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Thomas C L

Dato : 27-11-04 15:09

> -snip-
>
> Hvad lavede du da? Og hvor lang tid tog det før du solgte?
>

> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Jørgensen

Jeg havde et forlag sammen med en partner. Det tog ca. 5 år at bygge op.

I dag er jeg startet forfra og sidder igen hjemme og arbejder - det er
en herlig frihed. Men man skal nok kunne li' det. Hos mig giver det mere
tid til ungerne.

Mvh

TCL

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 27-11-04 21:39

Hej Lasse,

> Må man uden videre drive erhverv fra en lejlighed ... f.eks. et firma
lokale
> koster jo en formue i aalborg men en lejlighed kan lejes forholdsvis
billigt

Kontorlokaler behøver da ikke være specielt dyre i Aalborg?

Der er jo relativt mange ledige lokaler, så priserne er nede i 400 - 500
kr. per m^2 nogle steder.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 28-11-04 00:46

> Der er jo relativt mange ledige lokaler, så priserne er nede i 400 - 500
> kr. per m^2 nogle steder.

Mjaa men det syntes jeg også er dyrt når en "privat" lejlighed kan erhverves
for måske 35-4500kr om måneden for måske 75+ kvm.

m.v.h.
lasse

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 28-11-04 01:16

">> Der er jo relativt mange ledige lokaler, så priserne er nede i 400 - 500

> Mjaa men det syntes jeg også er dyrt når en "privat" lejlighed kan
> erhverves for måske 35-4500kr om måneden for måske 75+ kvm.

Det er da billigere med 400 - 500 pr. år end 3500 pr. måned.

400*75/12=2500

Mvh
Thomas

Fra : Lasse Madsen

Dato : 28-11-04 01:18

Øhh jeg troede din pris var pr. måned ?!?

opgives husleje ikke altid pr. måned med mindre andet står skrevet ?

m.v.h.
lasse

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 28-11-04 01:38

Hej Lasse,

> Øhh jeg troede din pris var pr. måned ?!?
> opgives husleje ikke altid pr. måned med mindre andet står skrevet ?

Næh.

Ved erhvervslejemål er langt det mest almindelige at prisen er opgivet i
kroner per kvadratmeter per år.