Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
6600GT forventet pris ?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-11-04 14:41

Nogen der tør spå om hvad leje 6600GT (AGP) kort kommer til at ligge i ?

De(n) første er dukket op på edbpriser.dk til 1777,- Går ud fra at den
falder lidt, men hvad kan man forvente de havner nede/oppe på ?

Fra : Nicolai

Dato : 26-11-04 15:39

> Nogen der tør spå om hvad leje 6600GT (AGP) kort kommer til at ligge i ?

Mit gæt er under 1500,-

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-11-04 15:50

Hej

Sune Storgaard wrote:
> Nogen der tør spå om hvad leje 6600GT (AGP) kort kommer til at ligge i ?
>
> De(n) første er dukket op på edbpriser.dk til 1777,- Går ud fra at den
> falder lidt, men hvad kan man forvente de havner nede/oppe på ?

Tjah de er annonceret til en forventet markedspris i USA på 199-239$.
Det er små 1200-1400,- kroner. Hvis du sammenligner alle andre kort end
lige netop GF6xxx serien eller tilbudskort, så kan du som regel få dem
billigere i DK end i USA. Lige netop i dag og i morgen kan du få et
GF6800 hos http://www.compusa.com til 199$ efter diverse rabatter. Så
mit bud er, at når der kan leveres lige netop 6600AGP i spandevis, så
dropper prisen hurtigt til under 1400,- og måske endda under 1300,-. Jeg
tror nemlig at der er rigtig mange som siger max 1500,- til et kort og
ikke en nikkel mere. Og med den prisforskel er der op til et 6800 kort
hvor 6600GT ovenikøbet nogle få gange slår et 6800 kort, så tror jeg at
6600GT AGP bliver meget, meget populært.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Peet

Dato : 26-11-04 20:47

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse news:41a7414f$0$231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej

> Tjah de er annonceret til en forventet markedspris i USA på 199-239$.

Ja, men den faktiske pris er lavere og dollarkursen er helt i bund pt.
Denne forhandler er meget populær i USA
http://www.newegg.com/app/ViewProduct.asp?submit=property&DEPA=1

Jeg ved så godt at det ikke kan betale sig at købe der over pga. told mm.
hvis det skal sendes, men i princippet burde danske forhandlere kunne købe
ind og sælge til en pris der ligner, hvilket jeg har ført diskution om tidligere.
Nå, har heldigvis familie i USA.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-11-04 00:04

Hej

Peet wrote:
> Ja, men den faktiske pris er lavere og dollarkursen er helt i bund pt.
> Denne forhandler er meget populær i USA
> http://www.newegg.com/app/ViewProduct.asp?submit=property&DEPA=1

Ja ok, så har du fundet et kort til 190$. Alle de andre på listen er
6600 kort og ikke 6600GT kort. Desuden er det PCIe, som har været på
markedet i et lille stykke tid, så deraf må vi forvente en øget
konkurrence om markedet allerede nu.

> [...]
> hvis det skal sendes, men i princippet burde danske forhandlere kunne købe
> ind og sælge til en pris der ligner, hvilket jeg har ført diskution om

Måske kan det ikke direkte svare sig, men et GF6600GT er prissat til
199$, GF6800 = 299,- GF6800GT = 399,- og GF6800Ultra = 499,-. Det er
langt, langt under priserne herhjemme. Men et FX5900 koster nogenlunde
det samme. Jeg fatter det bare ikke.

> Nå, har heldigvis familie i USA.

Ja, og jeg kommer der hver 2.-3. måned

Fra : Carsten

Dato : 26-11-04 19:02

Et Point of View GF6600GT-AGP kan hos www.shg.dk cirka den 3/12-2004 fås for
sølle kr.1879+fragt.
Det var lidt ironi fra min side.
En pris for 6600GT-AGP så tæt på 6800LE-AGP pris er for dyrt efter min
mening.

Hilsen Carsten

Fra : Jesper

Dato : 26-11-04 21:34

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sølle kr.1879+fragt.
> Det var lidt ironi fra min side.
> En pris for 6600GT-AGP så tæt på 6800LE-AGP pris er for dyrt efter min

Det kan også fås hos www.bbec.dk til kr. 1669 + pp

Så har man lidt moneter til overs, og 3 spil at forlyste sig med.
Har selv bestilt et og glæder mig til det dukker op :)

Jesper

Fra : Morten Jensen

Dato : 26-11-04 23:04

Det er PCI-e udgaven de har.

MVH
Morten

Fra : Jesper

Dato : 27-11-04 09:46

"Morten Jensen" <morten___@___morkaj.dk> skrev i en meddelelse
> Det er PCI-e udgaven de har.
>
> MVH
> Morten
>
> "Jesper" <de4@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

Kigger man efter, i stedet for bare at kigge, kan man se www.bbec.dk
skriver:

Der er tale om AGP udgaven!!

Ringer eller skriver man og snakker med dem, meddeler de ligeledes, at det
er agp udgaven de sælger til 1669, så selvom der i overskriften står pci-e,
så er der blot tale om en typo..

Jesper

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-11-04 00:10

Hej

Carsten wrote:
> En pris for 6600GT-AGP så tæt på 6800LE-AGP pris er for dyrt efter min
> mening.

Jeg ville vende det om og sige at et 6600GT til tider yder bedre end et
GF6800 (ikke LE-udgaven, men std-udgaven), så hvorfor købe et LE kort
som må forventes at være langsommere eller et GF6800 til mange flere
penge uden nogen nævneværdig merydelse?

Se testen her:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278

Specielt denne her del er interessant:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=13

Fra : Nicolai

Dato : 28-11-04 10:13
Fra : Peet

Dato : 28-11-04 18:32

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse news:41a99696$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.xpcgear.com/lk6600gtagp.html

Det var da utroligt billigt - så er der jo rigelig plads
til lidt moms og afgifter .......

Fra : Nicolai

Dato : 28-11-04 19:11

> Det var da utroligt billigt - så er der jo rigelig plads
> til lidt moms og afgifter .......

Netop. SIKKE et kort til prisen!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-11-04 00:12

Nicolai wrote:

> Netop. SIKKE et kort til prisen!

Ja for helvede, de sender dog ikke til stakkels lille danevang.. men hvis
det er prislejet, så ser det lyst ud ! Hvis de kan sælge det til det
derovre, så gætter jeg på vi får kort til 1200 herjemme inden februar.

Fra : C.S.G.

Dato : 28-11-04 11:14

On Fri, 26 Nov 2004 14:41:24 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

>Nogen der tør spå om hvad leje 6600GT (AGP) kort kommer til at ligge i ?
>
>De(n) første er dukket op på edbpriser.dk til 1777,- Går ud fra at den
>falder lidt, men hvad kan man forvente de havner nede/oppe på ?

Nogen som har nogle gode us sites hvor man kan bestille dette
grafikkort til den fordelagtige pris....også tage chancen til
fortoldning..m.m.. ???