Link til attachede filer i html-email?
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 26-11-04 13:08

Hej alle

Hvis man laver en html-email, er det muligt at vedlægge billeder, som
kan bruges direkte i html-filen ved hjælp af deres content-id (cid) - er
det (lidt på samme måde) muligt at linke til attachede filer i en
html-email - altså sådan at modtageren ikke nødvendigvis skal bruge det
sædvanlige "fil-værktøj" i email-klienten, men i stedet kan klikke på et
link i mailen for at åbne den vedlagte fil?

Mvh Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-04 13:18

Tommy Ipsen skrev:

> [...]
> sædvanlige "fil-værktøj" i email-klienten, men i stedet kan klikke på et
> link i mailen for at åbne den vedlagte fil?

Du kan jo prøve. Jeg har ikke set det i brug, men da mailprogrammets
almindelige funktion til at gemme vedhæftede filer virker uafhængigt af
hvordan selve mailteksten er defineret, skulle det ikke være noget stort
problem hvis linket ikke virker alle steder.

Det er dog stadig en god ide at teste grundigt inden man bruger det for
alvor - hvis teknikken fx et mailprogram til at crashe, skal man nok
overveje noget andet, og hvis linket kun virker i 5 % af de
mailprogrammer der anvendes hos modtagerne, er det måske heller ikke så
smart at bruge det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 26-11-04 13:24

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> hvordan selve mailteksten er defineret, skulle det ikke være noget stort
> problem hvis linket ikke virker alle steder.

Jeg har prøvet, men det virker ikke i min egen email-klient (Pegasus
Mail) - dette er dog ikke nok til at afvise funktionaliteten i OE,
hvilket er det postprogram det skal fungere i! Jeg har ikke umiddelbart
mulighed for at teste i OE og ved heller ikke præcis, hvordan linket
skal se ud! Hvis andre kunne af- eller bekræfte muligheden for denne
type links kunne det måske spare mig noget tid!

> [...]
> overveje noget andet, og hvis linket kun virker i 5 % af de
> mailprogrammer der anvendes hos modtagerne, er det måske heller ikke så

Det skal kun virke for én person til Outlook Express - dette er også den
eneste grund til, at jeg har accepteret at lave en html-email (Der
er dog også en alm. tekst-udgave af mailen )

Mvh Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-04 13:44

Tommy Ipsen skrev:

> [...]
> Mail) - dette er dog ikke nok til at afvise funktionaliteten i OE,
> hvilket er det postprogram det skal fungere i! Jeg har ikke umiddelbart

Du er velkommen til at sende en mail til mig - jeg kan teste i Outlook
2000, og formentlig også i OE 6. Reply-to-adressen er gyldig.

> og ved heller ikke præcis, hvordan linket skal se ud!

Jeg kan ikke forestille mig noget andet end:

--
Jens Gyldenkærne Clausen