|
| skildpadde-bump på Frederiksberg ? Fra : Steen E. |
Dato : 26-11-04 11:49 |
|
Er der nogen af jer som har bemærket nogle nye skildpaddebump midt på
kørebanen i Frederiksberg, og som ved hvad meningen er med dem ?
Der er et lige før Zoo på Roskildevej når man kører ind mod byen, og et
på Frederiksberg Alle før Platanvej.
Først troede jeg at det var noget som var tabt, men da de er to steder
(måske flere ?) så ser det ud til at være med overlæg.
Det uheldige synes jeg er, at de er placeret som en firkantet forhøjning
midt på kørebanen, tilsyneladende uden afmærkning, og lige hvor man
kører med mc.
Det forekommer at være noget risikabelt, især i vådt/fedtet føre, så jeg
har forespurgt vej & park i Frederiksberg Kommune - endnu intet svar.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Psycho Cowboy (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 26-11-04 14:49 |
|
Steen E. wrote:
> Det uheldige synes jeg er, at de er placeret som en firkantet
> forhøjning midt på kørebanen, tilsyneladende uden afmærkning, og lige
> hvor man kører med mc.
_____________________________________________
Det er den nyeste model trafiktællere og ja, de er komplet hjernedøde!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ
http://www.dfmc.dk/?id=234
| |
Richard (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-11-04 17:01 |
|
Steen E. wrote:
> Det uheldige synes jeg er, at de er placeret som en firkantet forhøjning
> midt på kørebanen, tilsyneladende uden afmærkning, og lige hvor man
> kører med mc.
Netop, det kan ikke være rigtigt...
> Det forekommer at være noget risikabelt, især i vådt/fedtet føre, så jeg
> har forespurgt vej & park i Frederiksberg Kommune - endnu intet svar.
....hvis det ikke er dem selv, der tæller trafik der, henviser de sikkert
til Vejdirektoratet og Niels Moltved <nem@vd.dk> - Direkte telefon 3341
3182, Direkte fax 3393 1890 - der står for disse tåbelige apparater.
Kontakt ham endelig og giv din mening til kende under alle
omstændigheder; han skylder mig svar på en henvendelse for et par uger
siden. Og en henvendelse mere kan kun gøre indtryk på ham...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Steen E. (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 09-12-04 12:10 |
|
> ...hvis det ikke er dem selv, der tæller trafik der, henviser de
> sikkert til Vejdirektoratet og Niels Moltved <nem@vd.dk> - Direkte
> telefon 3341 3182, Direkte fax 3393 1890 - der står for disse tåbelige
> apparater.
>
> Kontakt ham endelig og giv din mening til kende under alle
> omstændigheder; han skylder mig svar på en henvendelse for et par uger
> siden. Og en henvendelse mere kan kun gøre indtryk på ham...
>
Her er så svaret i sin helhed fra Vejdirektoratet vedr. de nye
tællerapparater midt på kørebanen - som har fået klager fra både
MC-færdselspoliti og os andre - de skulle således have ændret overfladen
til en med bedre friktion:
________________________________________
Du har i mail af 30. november spurgt til trafiktælleudstyr på
Roskildevej og
Frederiksberg Allé.
Det er rigtigt, som du har fået oplyst fra Frederiksberg Kommune, at det
er
udstyr af typen Hi-Star.
I forbindelse med Vejdirektoratets anvendelse af den type udstyr har vi
i
2003 haft Færdselspolitiet fra København til at teste udstyret for netop
de
mulige ulemper, du beskriver i din mail. Baggrunden for denne test var
klager fra motorcyklister - herunder Færdselspolitiet -, og vi har
derfor
fået ændret overfladen på måleudstyret, så det har fået en højere
friktion.
Efter aftestning af udstyret skriver Færdselspolitiet bl.a.:
"Ved afprøvningen blev måleudstyret overkørt med motorcykel i flere
forskellige vinkler og hastigheder, "undvigemanøvrer" og kraftig
nedbremsning hen over måleudstyret.
De påvirkninger af motorcyklerne, som opstod ved overkørslerne, er ikke
væsentlig forskellig fra de påvirkninger der opstår ved at ramme
"sporriller" eller huller i vejen. Ved forøgelse af hastigheden,
nedsættes
generne ved at ramme trafikmåleudstyret.
Efter prøvekørslerne er det vores klare overbevisning, at måleudstyret -
efter friktionen er hævet - ikke udgør en unødig fare for
færdselssikkerheden."
Vi har på den baggrund ikke haft betænkeligheder ved den fortsatte
anvendelse af måleudstyret.
Med venlig hilsen
Allan Christensen
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Postboks 9018
1022 København K
Telefon +45 3341 3333
Direkte +45 3341 3180
Mail AC@vd.dk
___________________________________________________________
Om det så er særligt betryggende, at de fartmålere svarer nogenlunde til
"sporriller og huller" i vejene synes jeg er et godt spørgsmål ??
Mon resultatet også er det samme på Politiets relativt blødt affjedrede
BMW'er og på en stramt opsat sportsmaskine ??
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Jacob Jorvang (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 09-12-04 17:15 |
|
On 12/09/2004 12:10:17 "Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:
> Om det så er særligt betryggende, at de fartmålere svarer nogenlunde
> til "sporriller og huller" i vejene synes jeg er et godt spørgsmål ??
At det er de allermest rutinerede motorcyklister som skal prøvekøre dem
for at se om de vælter synes jeg måske heller ikke er så optimalt.
En MC-betjent med 30 års erfaring vælter nok ikke så nemt, men det gør
jeg måske.
Har politets motorcykler egentlig ABS? Det gør vel også en væsentlig
forskel ved en pludselig fiktionsnedsættelse under opbremsning.
--
Jacob
| |
Futte & Co. (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 09-12-04 17:37 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> wrote in message
news:1291714.DJPOEIWS@dtext.news.tele.dk...
> On 12/09/2004 12:10:17 "Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:
>
> > Om det så er særligt betryggende, at de fartmålere svarer nogenlunde
> > til "sporriller og huller" i vejene synes jeg er et godt spørgsmål ??
>
> At det er de allermest rutinerede motorcyklister som skal prøvekøre dem
> for at se om de vælter synes jeg måske heller ikke er så optimalt.
>
> En MC-betjent med 30 års erfaring vælter nok ikke så nemt, men det gør
> jeg måske.
>
> Har politets motorcykler egentlig ABS? Det gør vel også en væsentlig
> forskel ved en pludselig fiktionsnedsættelse under opbremsning.
> --
Og en viktig detalje, ..han ved den er der, så angrebsvinklen vil altid
sikre
at han ikke vælter. Hvor mange kører over en forhindring uden , ubevist,
at sikre sig selv fra at vælte, hvis i forstår hvad jeg mener
En anden ting er at der er store forskelle i hjul og dækstørrelser, og
det er vel heller ikke uvæsentligt.
En ting som i denne sammenhæng er rart at høre er at proff mc'ere
også har klaget.
--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68
http://dfmc.dk/?id=70
| |
Richard (09-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 09-12-04 21:53 |
|
Steen E. wrote:
> Det er rigtigt, som du har fået oplyst fra Frederiksberg Kommune, at det
> er udstyr af typen Hi-Star.
Er det så den fladeste, anonyme udgave af de to, der ses brugt pt. eller
den med stejlere kanter og påskriften Data Collect?
> Efter aftestning af udstyret skriver Færdselspolitiet bl.a.:
> Efter prøvekørslerne er det vores klare overbevisning, at måleudstyret -
> efter friktionen er hævet - ikke udgør en unødig fare for
> færdselssikkerheden."
Men som andre herinde nævner, er det jo endog særdeles erfarne
motorcyklister, der har prøvekørt tællepladerne. Og de ved, at
tællepladerne ligger på vejen - det er en hel anden situation end, hvor
en nybagt motorcyklist - eller endnu værre en scooter-45-kører - uden
forvarsel påkører en tælleplade IMHO.
Sammenligningen med sporvognsskinner virker søgt, for skinnerne
fremtræder væsentlig tydeligere i gadebilledet - og permanent i
modsætning til tællepladerne, der typisk ligger nogle få dage.
Skal tællepladerne bruges fremover, bør de males i en skrigende
signalfarve og afmærkes fx med advarselstavlen "Bump", "Ujævn vej" eller
"Anden fare". Biler der efterlades på gaden skal jo også afmærkes med
advarselstrekant.
> Vi har på den baggrund ikke haft betænkeligheder ved den fortsatte
> anvendelse af måleudstyret.
Det er da al ære værd, at Vejdirektoratet har fået afprøvet udstyret;
men derfor behøver de jo ikke blindt gemme sig bag andre myndigheder,
der siger god for udstyret. N.P. Johnsens fyrværkerifabrik i Kolding var
efter ledelsens udsagn både certificeret og godkendt, men alligevel gik
det galt - sagt i al respekt for de berørte. Fordi udstyr er godkendt,
friholder det jo ikke brugerne for at revurdere risikoen ved det hen ad
vejen...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-12-04 22:04 |
|
Jeg kopierede Vejdirektoratet på mit indlæg og fik følgende svar fra
Niels Moltved:
Hej Richard
Jeg er glad for, at du har set svaret fra min afdelingsleder Allan
Christensen til Steen Egeberg. Dette svar dækker, hvad jeg ville have
svaret dig. Jeg kan tilføje følgende.
Det har været meget nøje overvejet, om pladerne skulle males i en
signalfarve. Når det ikke er blevet gjort skyldes det, ud over politiets
udtalelser om udstyret, også det hensyn, at dette med stor sandsynlighed
vil ændre trafikanternes adfærd. Tælleplader bruges, ligesom slanger til
både at tælle køretøjerne, men også til at klassificere disse i længde-
og hastighedsgrupper. Hvis man på lang afstand får øje på noget på
vejen, som med sin farve "skinner" tydeligt op, vil man være meget
tilbøjelig til at sætte farten ned. Det påvirker selvfølgelig
trafikregistreringens resultat.
Meningen med trafikregistreringer er jo netop at søge at registrere
adfærden af den uforstyrrede trafik. Derfor er det valgt ikke at give
tællepladerne en advarselsfarve.
Men vi er selvfølgelig altid opmærksomme på tilbagemeldinger fra
trafikanter, da disse tilbagemeldinger selvfølgelig indgår i de løbende
overvejelser vedr. vores aktiviteter på vejene.
Med venlig hilsen
Niels Moltved
______________________________________
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Postboks 9018
1022 København K
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-12-04 22:22 |
|
Richard wrote:
> Jeg kopierede Vejdirektoratet på mit indlæg og fik følgende svar fra
> Niels Moltved:
<snip>
Og mine kommentarer (nederst her) besvarede Niels Moltved sådan:
Hej Richard
Jeg forstår udmærket de problemstillinger, du ridser op. Og de fremførte
argumenter vil selvfølgelig blive inddraget i vores overvejelser vedr.
trafikregistreringsudstyrs påvirkning af trafikanternes kørselsoplevelse.
Vi er, og har pligt til, som ansvarlig myndighed, at følge op på alle
forhold omkring trafik og trafiksikkerhed. Alle henvendelser herom
behandles derfor seriøst og indgår i planlægning og udførelse af vores
aktiviteter på vejene.
Da politiet (den øverste myndighed på dette felt) imidlertid har testet
og godkendt vores udstyr, vil vi fortsat bruge dette. Det udelukker dog
ikke, at vi hele tiden er opmærksomme på tilbagemeldinger fra
trafikanterne, som vi selvfølgelig tager alvorligt. Vi har dog ikke på
nuværende tidspunkt planer om at ændre procedurerne for anvendelse af
tælleplader. Men det er ligeledes helt klart, at såfremt vi får
henvendelser fra politiet om udstyrets overfladeegenskaber mm., vil
dette give anledning til fornyede overvejelser om bl.a. farven på
pladerne.
Med venlig hilsen
Niels Moltved
______________________________________
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Postboks 9018
1022 København K
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Richard Pade [mailto:richard.pade@mail.dk]
Sendt: 10. december 2004 09:10
Til: Niels Erik Moltved
Cc: Allan Christensen
Emne: Re: SV: [Fwd: Re: skildpadde-bump på Frederiksberg ?]
Hej Niels,
Tak for dit hurtige svar.
Niels Erik Moltved <nem@vd.dk> wrote:
>> Det har været meget nøje overvejet, om pladerne skulle males i en
>> signalfarve. Når det ikke er blevet gjort skyldes det, ud over
>> politiets udtalelser om udstyret, også det hensyn, at dette med stor
>> sandsynlighed vil ændre trafikanternes adfærd.
Ja, det er jo netop også påkrævet for de tohjulede trafikanters
vedkommende,når pladerne nu en gang kan indebære en risiko for dem.
>> Meningen med trafikregistreringer er jo netop at søge at registrere
>> adfærden af den uforstyrrede trafik.
Det forstår jeg; men så har I valgt et uheldigt tælleudstyr - slangerne
udgjorde jo ikke nogen tilsvarende risiko. Kunne man ikke løse opgaven
med en art mikrobølgedetektor eller radar, der opsættes retningsbestemt
i vejkanten eller over vejen?
>> Derfor er det valgt ikke at give tællepladerne en advarselsfarve.
Tillad mig at spørge: Hvor meget ulykke skal det koste, inden I afmærker
dem forsvarligt af hensyn til de tohjulede trafikanters sikkerhed -
eller skifter til en type udstyr, der ikke indebærer nogen risiko for dem?
Da jeg sidst talte med politiet i det område, jeg opdagede tællepladerne
i, var den vagthavende enig i, at der er grænser for, hvor meget ansvar
man kan godskrive trafikantens pligt til at køre efter forholdene. I har
da som myndighed også et ansvar for, at færdslen kan afvikles
forsvarligt - for alle berørte trafikanter.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Steen E. (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 13-12-04 10:23 |
|
> Da jeg sidst talte med politiet i det område, jeg opdagede
> tællepladerne i, var den vagthavende enig i, at der er grænser for,
> hvor meget ansvar man kan godskrive trafikantens pligt til at køre
> efter forholdene. I har da som myndighed også et ansvar for, at
> færdslen kan afvikles forsvarligt - for alle berørte trafikanter.
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
I den anden tråd "så kom kortet i hus" blev foreningerne FDM og DMC
sammenlignet.
I den forbindelse har jeg (som FDM-medlem) sendt korrespondancen med
Vejdirektoratet om disse trafiktællere til begge foreninger, og henvist
til debatten her.
Svar fra DMC og FDM bliver postet her.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Richard (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-12-04 16:51 |
|
Steen E. wrote:
> I den forbindelse har jeg (som FDM-medlem) sendt korrespondancen med
> Vejdirektoratet om disse trafiktællere til begge foreninger, og henvist
> til debatten her.
God idé, Steen. Det bliver interessant at høre, om FDM har nogen holdning
til denne tåbelige anordning, som formentlig kun få bilister bemærker
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Thomas Makro (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 13-12-04 20:09 |
|
On Thu, 09 Dec 2004 21:53:10 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
>Er det så den fladeste, anonyme udgave af de to, der ses brugt pt. eller
>den med stejlere kanter og påskriften Data Collect?
Hmmmm er der to størrelser?? Hvis du er sikker, har du så nogle links?
For så kan jeg opdatere emnet på FAQen:
http://www.dmcn.dk/?/FAQ/VisEmne.asp?ID=39
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Richard (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-12-04 22:19 |
|
Thomas Makro wrote:
>>Er det så den fladeste, anonyme udgave af de to, der ses brugt pt. eller
>>den med stejlere kanter og påskriften Data Collect?
>
> Hmmmm er der to størrelser?? Hvis du er sikker, har du så nogle links?
Ja, her i efteråret har jeg set de to forskellige varianter, som jeg
beskrev i tråden: "Advarsel, ny Mcfælde, 2600" den 17. november. Pladen
mærket Data Collect er den mest - værst - kantede og ser mere færdig ud,
mens finishen på den anden ligner noget håndstøbt. Gætter på, det er et
nyt fladere skjold til den gamle endnu højere og stejlere type?
> For så kan jeg opdatere emnet på FAQen:
> http://www.dmcn.dk/?/FAQ/VisEmne.asp?ID=39
Ingen billeder af de færdige fundet, men kun HiStar-indmaden hos:
* den amerikanse producent Nu-metrics:
< http://www.nu-metrics.com/pages/01products.html>
* og den tyske distributør DataCollect Verkehrsdatentechnik GmbH & Co. KG:
< www.intertraffic.com/marketplace/mypage/products.asp?mypageid=378>
der interessant nok også tilbyder en mikrobølgedetektor, SDR Side Radar
Classifier, der placeres i vejkanten og efter overskriften kan det samme
som HiStar'en, NC97 Traffic Classifier. Så hvorfor har VD ikke bare købt
den i stedet???
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Thomas Makro (14-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 14-12-04 22:23 |
|
On Mon, 13 Dec 2004 22:18:52 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
>mens finishen på den anden ligner noget håndstøbt. Gætter på, det er et
>nyt fladere skjold til den gamle endnu højere og stejlere type?
Kan det være den nye type cover som politiet har "godkendt"?
>der interessant nok også tilbyder en mikrobølgedetektor, SDR Side Radar
>Classifier, der placeres i vejkanten og efter overskriften kan det samme
>som HiStar'en, NC97 Traffic Classifier. Så hvorfor har VD ikke bare købt
>den i stedet???
De er vel dyrere... eller også kan det tænkes at de har et lager af
HiStar/Data Collect dækpladerne
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Steen E. (10-12-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 10-12-04 10:23 |
|
Hvis der er flere som synes at det er forkert at anbringe 2 cm høje
tællerapparater lige midt på kørebanen, så har Vejdirektoratet denne
kommentar-side :
http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=10641
eller direkte til Niels Moltved nem@vd.dk 3341 3182 som Richard Pade har
kontaktet, eller Allan Christensen AC@vd.dk 3341 3180 i Vejdirektoratet.
Tællerapparaterne er Hi-Star, som sømmes fast midt på kørebanen, 2 cm
høje, ca. 25 x 25 cm, og også kritiseret af MC-færdselspolitiet, som dog
har accepteret dem efter de har fået en ny overflade, så de nu "ikke er
anderledes end sporriller og huller i vejen". Som om det er godt nok !
Der sker ikke noget hvis vi ikke siger fra, så op på tasterne !
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Richard (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-12-04 22:26 |
|
Steen E. wrote:
> Tællerapparaterne er Hi-Star, som sømmes fast midt på kørebanen, 2 cm
> høje, ca. 25 x 25 cm, og også kritiseret af MC-færdselspolitiet, som dog
> har accepteret dem efter de har fået en ny overflade, så de nu "ikke er
> anderledes end sporriller og huller i vejen". Som om det er godt nok !
Det mærkelige er, at Vejdirektoratet støtter sig til politiet: "Da
politiet (den øverste myndighed på dette felt) imidlertid har testet og
godkendt vores udstyr, vil vi fortsat bruge dette."
Så der er noget der tyder på, at vi også skal tilbage og have fat i dem
igen...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-12-04 01:17 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41bcb7b8$0$56310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> Det mærkelige er, at Vejdirektoratet støtter sig til politiet: "Da
> politiet (den øverste myndighed på dette felt) imidlertid har testet og
> godkendt vores udstyr, vil vi fortsat bruge dette."
> Så der er noget der tyder på, at vi også skal tilbage og have fat i dem
> igen...
Måske at Politiet ligefrem hár testet den i den ændrede udførelse og
efterfølgende godkendt dem, hvor alt fremsat her på gruppen kun er mistro
til "om de nu ér gode nok at komme over" :-/
Man skal ikke overse at vejdirektoratet handler ud fra at rigspolitiet
tidligere har
misytret på vegne af deres motorcykelbetjentes mistro (og måske endda
negative oplevelser)!
--
Armand.
| |
Steen E. (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 13-12-04 12:51 |
|
> Måske at Politiet ligefrem hár testet den i den ændrede udførelse og
> efterfølgende godkendt dem, hvor alt fremsat her på gruppen kun er
> mistro
> til "om de nu ér gode nok at komme over" :-/
> Man skal ikke overse at vejdirektoratet handler ud fra at rigspolitiet
> tidligere har
> misytret på vegne af deres motorcykelbetjentes mistro (og måske endda
> negative oplevelser)!
>
> --
> Armand.
>
>
Har du selv prøvet at køre over dem ?
Når jeg kontaktede kommunen og Vejdirektoratet, så var det fordi den på
Roskildevej overraskede mig, i almindelig tæt bytrafik.
Fazeren er vel ikke det strammest opsatte af MC'er, men det gav
alligevel et solidt bump, og jeg troede at det var en tyk plade eller
æske som nogen havde tabt midt på vejen.
Det jeg - og andre - opponerer imod, er at Vejdirektoratet laver den
slags, som under uheldige omstændigheder kan bevirke uheld, hvor man
uforberedt prøver at undvige dem, - det er jo vanskeligt at bedømme hvor
høj den er - .
Bemærk også lige, at den jo ikke er anbragt i bilernes kørespor, sikkert
vel vidende at DET ville give protester.
Hvis Vejdirektoratet så ikke havde andre muligheder så kunne det måske
forsvares.
Men der er jo adskillige, radar-type, slanger på tværs og sikkert flere
endnu.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Thomas Makro (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 13-12-04 19:55 |
|
On Mon, 13 Dec 2004 12:50:51 +0100, "Steen E."
<steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:
>Bemærk også lige, at den jo ikke er anbragt i bilernes kørespor, sikkert
>vel vidende at DET ville give protester.
Det er der ingen tvivl om - desværre.
Men hvad gør vi nu? Jeg havde fat i vejdir i 2001, og siden har også
andre her fra NGen haft fat i dem. Det store spørgsmål nu, er hvad vi
kan gøre nu. Jeg har fornemmelsen af, at vi har opgivet "kampen" - at
der ikke sker mere i den sag.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Richard (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-12-04 22:22 |
|
Thomas Makro wrote:
> Men hvad gør vi nu? Jeg havde fat i vejdir i 2001, og siden har også
> andre her fra NGen haft fat i dem. Det store spørgsmål nu, er hvad vi
> kan gøre nu. Jeg har fornemmelsen af, at vi har opgivet "kampen" - at
> der ikke sker mere i den sag.
Nej da, jeg har spurgt en kontakt hos Færdselspolitiet i Kø'strup,
hvor/hvem der har med politiets "godkendelse" af tællepladerne at gøre.
Gætter på det er nogen hos Rigspolitiet, men venter lige på svar inden
jeg kontakter dem.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Thomas Makro (14-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 14-12-04 22:24 |
|
On Mon, 13 Dec 2004 22:22:25 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
>Nej da, jeg har spurgt en kontakt hos Færdselspolitiet i Kø'strup,
>hvor/hvem der har med politiets "godkendelse" af tællepladerne at gøre.
>Gætter på det er nogen hos Rigspolitiet, men venter lige på svar inden
>jeg kontakter dem.
Glæder mig til at høre næste kapitel.
Jeg skal nok minde dig om det, så du ikke glemmer det
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Steen E. (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 16-12-04 11:54 |
|
> Glæder mig til at høre næste kapitel.
> Jeg skal nok minde dig om det, så du ikke glemmer det
>
Som tidligere nævnt sendte jeg Vejdirektoratets svar til FDM og DMC.
I dag er følgende svar kommet fra FDM:
.....................
FDM har kontaktet Vejdirektoratet i anledning af din henvendelse, og
Vejdirektoratet har oplyst:
- At udstyret er blevet brugt i seks-otte år over det meste af landet
uden problemer.
- At Vejdirektoratet aldrig lægger udstyret i sving, men at direktoratet
ikke kan garantere, at kommunerne som anvender udstyret følger samme
procedure.
- At udstyret er markant nemmere og billigere at anvende end både
nedfræsede spoler og gummikabler.
- At udstyret også bruges til anonyme fartmålinger, og det derfor ikke
kan males i opsigtsvækkende farver, da det ville gøre målingerne
utroværdige.
- At Vejdirektoratet løbende følger udviklingen indenfor alternative
metoder, som video-detektion, laser etc., men at disse systemer
stadigvæk er både dyrere og dårligere.
Da FDM anerkender trafik- og fartmålinger som vigtige redskaber i
kvalificeret trafikplanlægning, og jeg samtidigt kan erfare, at
Rigspolitiets Færdselspoliti siger god for udstyret, kan jeg ikke se, at
det er en sag, som FDM kan involvere sig i på nuværende tidspunkt.
Men FDM er også forening for motorcyklister, og jeg vil sammen med vores
motorcykelfolk sørge for, at vi følger op på din henvendelse ved
passende lejlighed. Forhåbentligt ikke i tilfælde af et trafikuheld, men
eksempelvis hvis andre vejmyndigheder tager alternativt, billigt og godt
udstyr i brug, som ikke er generende for nogle motorcyklister.
......................
Så om ikke andet så må Vejdirektoratet efterhånden vide, at der er
opmærksomhed på de trafiktællere, og at også FDM vil holde øje med dem.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Richard (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-12-04 17:55 |
|
Steen E. wrote:
> Så om ikke andet så må Vejdirektoratet efterhånden vide, at der er
> opmærksomhed på de trafiktællere, og at også FDM vil holde øje med dem.
Ja, det er kun godt. Og skulle vi få anledning til det, bliver det let
at dokumentere for pressen, at vi flere gange har forsøgt at få VD på
bedre tanker. Vi kan blot henvise til trådene herinde - håber blot ikke,
det bliver et rigtig alvorligt uheld, der anledningen
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Thomas Makro (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 16-12-04 20:45 |
|
On Thu, 16 Dec 2004 11:54:11 +0100, "Steen E."
<steen-e*fjernes*@ofir.dk> wrote:
>I dag er følgende svar kommet fra FDM:
<snip>
Jeg er lidt skuffet over FDMs udmelding. Jeg fortolker svaret som om
at de er lidt ligeglade. Det er en sag, som kun vedrører et mindretal
af deres medlemmer, hvorfor der ikke er interesserede i at tage sagen
op.
Nu håber jeg at de snarest beviser, at jeg har fejlfortolket deres
svar...
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Richard (13-12-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-12-04 16:49 |
|
Armand wrote:
> Måske at Politiet ligefrem hár testet den i den ændrede udførelse og
> efterfølgende godkendt dem, hvor alt fremsat her på gruppen kun er mistro
> til "om de nu ér gode nok at komme over" :-/
Nej, ikke for mit vedkommende. På GB'en blev jeg selv slået ud af kurs af
en af de to ændrede versioner af tællepladen - det var mit incitament til
at tage sagen op med VD igen her i efteråret
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Steen E. (30-11-2004)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 30-11-04 12:15 |
|
>
> Det forekommer at være noget risikabelt, især i vådt/fedtet føre, så
> jeg har forespurgt vej & park i Frederiksberg Kommune - endnu intet
> svar.
>
>
En medarbejder fra Vej & Park i Frederiksberg Kommune ringede i dag
tilbage vedr. bump'ene midt på kørebanen. De havde været ude og
undersøge og ikke fundet nogen (!).
Imidlertid var de vidende om, at Vejdirektoratet på egen hånd opsatte
trafiktællere, der så sådan ud.
Så han lovede at kontakte Vejdirektoratet og gøre dem opmærksom på
risikoen for motorcyklister.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
|
|