Nem dankortløsning søges
Fra : Flemming

Dato : 25-11-04 21:21

Findes der et sted hvor man nemt kan oprette en dankortløsning,
jeg har en site hvor jeg gerne vil kunne tilbyde dankortbetaling, måske kun
10-20 transaktioner pr uge.
Det vil blive for dyrt at betale for oprettelse og mrd. gebyr til PBS

Mon der findes et firma som kan tilbyde en løsning hvor man betaler et beløb
pr. tansaktion istedet
Har nogen kendskab til det?

vh Flemming

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-11-04 23:56

Flemming wrote:
> [...]
>
> Mon der findes et firma som kan tilbyde en løsning hvor man betaler et beløb

PBSs regler betyder at du uanset hvad skal have en indløsningskontrakt.
Den er nu heller ikke så dyr - ligger omkring 1000 kr/år så vidt jeg
husker - dog kun Dankort i så fald.
www.interpay.dk kan så levere en betalingsgateway til 149 kr pr. md. -
længere ned kommer du nok ikke i omkostningsniveau - med mindre din
udbyder har en billigere gateway.

PBS kontrakten kan du ikke komme uden om.

Hvis du er intr. i løsning hvor du blot skal kunne modtage
internationale kreditkort (Visa, Mastercard eg.) så skriv lige igen - så
har jeg også et par bud.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 09:29

"Johan Holst Nielsen" <phpgeek@gmail.com> wrote in message

> Hvis du er intr. i løsning hvor du blot skal kunne modtage
> internationale kreditkort (Visa, Mastercard eg.) så skriv lige igen -

> har jeg også et par bud.

Fortæl, fortæl.

hilsen
Uffe

Fra : Flemming

Dato : 26-11-04 17:33

Jeg tænkte, hvis nu et "mellemledsfirma" modtog betalingen fra kunden og
sendte beløbet videre til mig minus et gebyr, det ville da være lidt smart
for os små at komme med på!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-11-04 19:43

"Flemming" <kaeret@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte, hvis nu et "mellemledsfirma" modtog betalingen fra kunden og
> sendte beløbet videre til mig minus et gebyr, det ville da være lidt
> smart for os små at komme med på!

Den mulighed undersøgte jeg for et par år siden, for ideen er god.
Det kan bare ikke lade sig gøre med Dankort, da loven er sådan indrettet at
det kun er PBS der må tjene penge på transaktionen.

Fra : Thomas C L

Dato : 26-11-04 20:45

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> Det kan bare ikke lade sig gøre med Dankort, da loven er sådan indrettet at
> det kun er PBS der må tjene penge på transaktionen.

Det ville også være surt, hvis mellemhandleren 1) Gik konkurs eller 2)
Fuskede.

Men du har muligheden for at bruge www.ewire.dk som er skrevet andetsteds.

Eller lave en dankort løsning. Det koster i snit 100 kroner per måned.
Du er velkommen til at kontakte mig, for en gennemgang af mulighederne.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-11-04 10:25

On Fri, 26 Nov 2004 20:44:55 +0100, Thomas C L <runner@csloke.dk>
wrote:

>Eller lave en dankort løsning. Det koster i snit 100 kroner per måned.
>Du er velkommen til at kontakte mig, for en gennemgang af mulighederne.

Hvor kan du lave den så billig?

PBS skal alene have 83,33 for en indløsningsaftale, det giver 16,67
til betalingsløsningen med certificeret server og software, så det
hænger ikke sammen. Sådanne løsninger koster 149-199 kr./md.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas C L

Dato : 27-11-04 11:12

Nicolai Lang wrote:

> [...]
> til betalingsløsningen med certificeret server og software, så det
> hænger ikke sammen. Sådanne løsninger koster 149-199 kr./md.

Det er rigtigt at PBS skal have et årsgebyr på 1.000,- kroner, og
derudover skal der en Betalingsgateway til som koster omkring 99,- per
måned. Samlet set 182,33,-

Hvis ikke man som virksomhed kan løfe denne udgift på ca. 180,. per
måned med Dankort, skal man kigge på mulighederne med ewrie. Her koster
det 3,- kroner per transaktion, eller hvis kunden har pengene på sin
konto (ewire konto) i forvejen så er det gratis at modtage.

Det er forholdsvis simpelt at implementerer. Dog kan man kun betale op
til 500 kroner af gangen.

Mvh TCL

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-04 16:48

"Thomas C L" <runner@csloke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kroner per transaktion, eller hvis kunden har pengene på sin konto (ewire
> konto) i forvejen så er det gratis at modtage.

Ewire har nogle begrænsninger, der er svære at leve med som
erhvervsdrivende.

1. Der er et max. beløb på 500 Kr. (så vidt jeg husker) pr. transaktion,
dvs. man kan ikke sælge varer der koster mere end 500 Kr. incl. moms, fragt
osv.

2. Kunden skal først oprette en Ewire-konto og overfører penge fra sit
Dankort til denne før der kan foretages et køb => mange kunder flygter.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 17:12

> Det er rigtigt at PBS skal have et årsgebyr på 1.000,- kroner, og
> derudover skal der en Betalingsgateway til som koster omkring 99,- per
> måned. Samlet set 182,33,-

Hvor finder du en så billig betalingsgateway?

--
Mvh. Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-04 19:39

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du en så billig betalingsgateway?

Det kan da gøres endnu billigere:

- www.dobs.dk 79 Kr. pr. mdr.
- www.webhosting.dk 799 Kr. pr. år (+ webhotel til 99 Kr.) => 75 Kr. pr.
mdr.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 17:12

> PBS skal alene have 83,33 for en indløsningsaftale, det giver 16,67
> til betalingsløsningen med certificeret server og software, så det
> hænger ikke sammen. Sådanne løsninger koster 149-199 kr./md.

Eller meget mere, hvis man vil have noget ordentligt - f.eks. DIBS.

--
Mvh. Jesper

Fra : Carlos

Dato : 26-11-04 13:57

www.ewire.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 26-11-04 17:11

> Mon der findes et firma som kan tilbyde en løsning hvor man betaler et
> beløb pr. tansaktion istedet
> Har nogen kendskab til det?

Hmm du kunne overveje www.clickbank.com hvis din side er international - du
bataler $1 + 7.5% per transaktion (så vidt jeg husker).
Det virker fint - jeg har selv brugt dem i et års tid.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-11-04 19:49

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41a755b3$0$46313$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hmm du kunne overveje www.clickbank.com hvis din side er international -
> du bataler $1 + 7.5% per transaktion (så vidt jeg husker).
> Det virker fint - jeg har selv brugt dem i et års tid.

Hold da op, de tager sig sandelig godt betalt.
Dvs. at det koster ca. 82Kr. at modtage en indbetaling på 1000Kr.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-11-04 20:34

> Hold da op, de tager sig sandelig godt betalt.
> Dvs. at det koster ca. 82Kr. at modtage en indbetaling på 1000Kr.

Hmm.... det kan godt passe.
Hvad ville det koste med en PBS-løsning?
Men igen, hvis vi taler om få overførsler kan det godt betale sig ikke at
have et månedligt gebyr.

Fra : Thomas C L

Dato : 26-11-04 20:47

Casper Bang wrote:

> Hmm.... det kan godt passe.
> Hvad ville det koste med en PBS-løsning?
> Men igen, hvis vi taler om få overførsler kan det godt betale sig ikke at
> have et månedligt gebyr.

Du betaler mellem 100 og 200 kroner for en aftale med PBS. Eller rettere
for en betalingsgateway. Så alt efter antal transaktioner /
beløbsstørrelse kan du regne dine omkostninger ud.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-04 16:55

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41a78537$0$19647$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hmm.... det kan godt passe.
> Hvad ville det koste med en PBS-løsning?
> Men igen, hvis vi taler om få overførsler kan det godt betale sig ikke at
> have et månedligt gebyr.

En indløsningsaftale med PBS koster 1000 Kr. årligt.
En betalingsgateway kan købes for 799 Kr årligt (www.webhosting.dk er det
billigste jeg har set).

Du kan således have en "rigtig" Dankortløsning for 1799 Kr. årligt => din
løsning er dyrest ved over 21 stk. indbetalinger af 1000 Kr. årligt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 17:18

> En indløsningsaftale med PBS koster 1000 Kr. årligt.
> En betalingsgateway kan købes for 799 Kr årligt (www.webhosting.dk er det
> billigste jeg har set).

+ webhotel hos Webhosting.dk - gatewayen er et tillægsprodukt, som man kun
kan købe som alm. webhotel kunde (sådan ser jeg det i hvert tilfælde på
hjemmesiden.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-04 19:33

> + webhotel hos Webhosting.dk - gatewayen er et tillægsprodukt, som man kun
> kan købe som alm. webhotel kunde (sådan ser jeg det i hvert tilfælde på
> hjemmesiden.)

Man har vel altid et webhotel til sit domæne
Derudover kan du nøjes med at købe et "dummy" webhotel til 99 Kr. årligt,
hvis du ikke ønsker at have din e-shop liggende hos Webhosting.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-11-04 04:28

> Man har vel altid et webhotel til sit domæne

Næh, ikke nødvendigvis. Jeg foretrækker mine egne servere.

> Derudover kan du nøjes med at købe et "dummy" webhotel til 99 Kr. årligt,
> hvis du ikke ønsker at have din e-shop liggende hos Webhosting.dk

Kan man angive en accepteret url på et domæne, som ikke er hostet hos
Webhosting.dk?

--
Mvh. Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-11-04 13:11

> Kan man angive en accepteret url på et domæne, som ikke er hostet hos
> Webhosting.dk?

Helt præcist hvordan det skal strikkes sammen tør jeg ikke sige.
Jeg har tidligere været i kontakt med Webhosting og har fået forklaret at
det kan klares med et "dummy" webhotel til 99 Kr. årligt, hvis selve
e-shoppen ligger hos en anden udbyder (som i mit tilfælde).

Fra : Casper Bang

Dato : 27-11-04 21:39

> Du kan således have en "rigtig" Dankortløsning for 1799 Kr. årligt => din
> løsning er dyrest ved over 21 stk. indbetalinger af 1000 Kr. årligt

Hmm, ja ok... problemet er så at jeg skal kunne tage imod betalinger i USD,
da de fleste af mine kunder er derfra.
Koster det ikke en del ekstra hvis jeg skal kunne tage imod den slags kort
(udlandske betalingskort)!?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-11-04 21:59

On Sat, 27 Nov 2004 21:39:09 +0100, "Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

>Koster det ikke en del ekstra hvis jeg skal kunne tage imod den slags kort
>(udlandske betalingskort)!?

Det tror jeg ikke - men har ikke undersøgt det da vi ikke har så mange
kunder i udlandet.

Men som jeg husker det, så er det PBS aftalen der koster 1000 kr. for
danske, 1000 for udenlandske eller 1500 for begge. Om gatewayen skal
have mere ved jeg ikke.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-11-04 13:13

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41a8e5ef$0$58988$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> USD, da de fleste af mine kunder er derfra.
> Koster det ikke en del ekstra hvis jeg skal kunne tage imod den slags kort

Det vil koste 500 Kr. ekstra om året til PBS for at kunne modtage både
Dankort og internationale kort (hvis du ikke har brug for Dankort er prisen
stadig 1000 Kr.).
Betalingsgatewayen hos Webhosting kan håndtere begge dele til samme pris.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-11-04 10:38

On Thu, 25 Nov 2004 21:20:45 +0100, "Flemming" <kaeret@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>10-20 transaktioner pr uge.
>Det vil blive for dyrt at betale for oprettelse og mrd. gebyr til PBS

PBS:
Oprettelse: 250 kr.
Pr. år: 1.000 kr.

Betalingsgateway Interpay:
Oprettelse: 995 kr.
Pr. måned: 149 kr.

Betalingsgateway Freepay:
Oprettelse: 0 kr.
Pr. måed: 199 kr.

Så den samlede pris pr. år vil altså være 3.388 hvis du vælger
Freepay, 2.788 hvis du vælger Interpay.

Omkostningerne pr. transaktion (indberegnet 1,95 til PBS) vil dermed
være mellem 4,63 og 8,46.

Det finder du nok ikke meget billigere, med mindre det er meget små
beløb da de fleste alternative betalingsformidlere på internettet
tager en procentsats for at formidle betalingen på 4-8%.

Vi tager dankort ved hjælp af Freepay i voksenbleer.dk vi har ikke
voldsomt mange transaktioner - men jeg er sikker på at vi fordi vi
tager dankort også har en meromsætning så det tjener sig hjem.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com