Lidt hjælp...tak :-)
Fra : Johnny Sørensen

Dato : 25-11-04 20:19

Jeg har lige gravet min PGO Big Max frem fra garagen.
Jeg aner ikke en s... om knallerter, så mit spørgsmål lyder: Hvad skal
fyldes på ud over blyfri og 2-taks olie? skal der blandes noget i olien
eller benzinen?

Johnny

Fra : Allan Riise

Dato : 25-11-04 20:23

Johnny Sørensen wrote:
> [...]
> Jeg aner ikke en s... om knallerter, så mit spørgsmål lyder: Hvad skal
> fyldes på ud over blyfri og 2-taks olie? skal der blandes noget i

et par, op til 4 dl. karburatervædske.

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : Johnny Sørensen

Dato : 25-11-04 20:33

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Power is not revealed by striking hard
> or often, but by striking true."
> Honoré de Balzac (1799-1850); French author.

Hvad mener du lige med "et par"?

Johnny

Fra : Allan Riise

Dato : 25-11-04 21:00

2

Fra : RpR

Dato : 26-11-04 13:32

> 2

Mindre kan faktisk sagtens gøre det. Jeg har de sidste par år nøjedes med et
"skvæt" fra dunken, ikke mere end 1dl til ~10L benzin.

Specielt hvis maskinen er tunet er det ikke en god ide med meget sprit i
benzinen.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Allan Riise

Dato : 26-11-04 13:43

RpR wrote:

> [...]
> med et "skvæt" fra dunken, ikke mere end 1dl til ~10L benzin.
>
> Specielt hvis maskinen er tunet er det ikke en god ide med meget

Arr, det er jeg nu ikke så nervøs for, til 6.5 l kommer jeg 2 dl. no
problemos, og nu køler karb. væsken jo også helt fint, man kan så vælge,
hvis man ryster lidt, at gå ½ til 1% op i olieblandingen.

FS1, med hjemmeportet 45 mm Alu. cylle., 17.5 mm karb.
laFranconi potte 14 tand for, 38 tand bag, 18 mm. boreplade, karbon
membraner, olieblanding 3% også med "sprit" i.

Fra : RpR

Dato : 28-11-04 13:29

> FS1, med hjemmeportet 45 mm Alu. cylle., 17.5 mm karb.
> laFranconi potte 14 tand for, 38 tand bag, 18 mm. boreplade, karbon
> membraner, olieblanding 3% også med "sprit" i.

Med andre ord, 5hk

Jeg har haft en scooter, tunet til ca. 10hk der åd et stempel fordi der var
for meget sprit i. Ydelsen falder selvsagt også da sprit forbrænder
langsommere end benzin.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-11-04 13:48

RpR wrote:

> Med andre ord, 5hk

Njaaee, måske, jeg har ikke haft den på rullefelt, det foregår jo som regel
i Jylland, og det er lidt langt at køre på Yamsen ( Holme-Olstrup)

Men jeg vil tro at den er på lidt mere, da den er spejlblank i
skullerum/kanaler, og da jeg kan presse den tæt på de 100 km/t (En kammi har
målt mig med hans GPS i bilen, 96 Km/t på lige vej), men rent faktisk aner
jeg det ikke.

> Jeg har haft en scooter, tunet til ca. 10hk der åd et stempel fordi
> der var for meget sprit i. Ydelsen falder selvsagt også da sprit
> forbrænder langsommere end benzin.

Det er til gengæld rigtigt hvad du skriver med spritten, man skal da ikke
tro at det giver en større ydelse, og ja man skal psse på sit stempel, men
disse ting har jo ikke noget med kølingen som sådan at gøre, hvilket var
hvad jeg forholdt mig til, en højt pumpet motor, vil vel altid være mere i
"farezonen" end en ikke pumpet.

Men vi er da enige...

--
Allan Riise
"I know, you must be thinking for your selfe