hjælp modem
Fra : Birte Tromborg

Dato : 25-11-04 19:41

Min G4 har tidligere kørt med et almindeligt modem, men pludselig virker G
porten ikke mere. Så ville jeg gerne anskaffe et USB modem, men har ikke
kunnet finde noget i Danmark til almindelig telefonlinie.
Jeg har set et UBS modem "56 USBP 56 K V.92 USB controller-based data/fax
modem model #56USBP" på nettet.
Jeg vil gerne bruge det til min G4 der kører
system 9.2.2, men man skriver om dette modem, at man skal kontrollere ved
sin udbyder, om udbyderen understøtter ITU-T V.92/V.44.
Dette har jeg så spurgt TDC om, men ingen kan svare på det.
Er der nogen i gruppen der har erfaring med et sådant modem eller med TDC.
Håber på hjælp
Birte Tromborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-11-04 12:37

Birte Tromborg <birte@tromborg.dk> wrote:

> Jeg vil gerne bruge det til min G4 der kører
> system 9.2.2, men man skriver om dette modem, at man skal kontrollere ved
> sin udbyder, om udbyderen understøtter ITU-T V.92/V.44.

V92 er bagudkompatibelt med V90, som jeg med sikkerhed ved at TDC
understøtter. dvs, det er et nonproblem.

Hvorfor dutter modemmet i din G4 iøvrigt ikke længere?

Fra : Birte Tromborg

Dato : 28-11-04 17:49

Tak for dit svar. Så vil jeg nok prøve at skaffe dette modem. Mit modem var
et alm. modem med seriel port der kørte over G4 porten. Jeg mener det er
denne G4 port der er stået af, da jeg heller ikke kan køre med mit gamle
digetalkamera via denne port. Min G4 blev leveret uden indbygget modem.
hilsen Birte

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-11-04 00:23

> [...]

> denne G4 port der er stået af, da jeg heller ikke kan køre med mit gamle
> digetalkamera via denne port. Min G4 blev leveret uden indbygget modem.

Du er sikker på at du ikke har fået deaktiveret g-port driveren?

Fra : Birte Tromborg

Dato : 29-11-04 22:51

Det er jeg da ikke sikker på - jeg har nemlig bemærket at symbolet for gPort
Extension står lysegråt. Jeg har så prøvet at køre softwaren ind igen, men
symbolet bliver stadig stående som lysegråt.
Det ville da være lykke, hvis det kunne fungere igen, men jeg kan ikke
rigtig løse det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

> [...]

> symbolet bliver stadig stående som lysegråt.
> Det ville da være lykke, hvis det kunne fungere igen, men jeg kan ikke

prøv med en clean install af dit OS og/eller hent seneste g-port driver
fra griffen.
Dit problem skyldes enten at din driverversion ikke er kompatibel med
din OS version, eller en gemen udvidelseskonflikt.