Er djævlen en gud?
Fra : Ingolf

Dato : 25-11-04 18:23

Ifølge Biblens 10 bud siger et af dem at man kun må have 1 Gud. Ok.
I Biblen står der mange små skræmmehistorier om skærsilden, helvedet, og
selvfølgelig djævlen selv, Satan. Ok.

Ergo, er Gud, Guden over alt det gode, og Satan må være guden over alt det
onde?

For overhovedet at kunne definere Gud er man nødt til at definere Satan, som
er det direkte modsatte af hinanden. Det er det samme som at opleve en god
dag... for at kunne vide at denne dag er god, er man nødt til at ha' oplevet
værre dage.

Modsiger biblen så sig selv når den siger man kun må have 1 gud?

En anden ting... Du må ikke slå ihjel. Ok. Hvis vi tager det alvorligt,
betyder det så alt levende? Mennesker, Dyr og planter? Hvordan skal man som
menneske, dem der ifølge Biblen er hævet over dyrene, så overleve? Skal vi
vente på at æblet selv falder ned fra træet?
Eller skal vi æde hinandens lig?
Sidst jeg var til alters i kirken, der hvor man knæler foran alteret og
præsten går rundt med små kiks og siger: "Dette er Jesu Kristi blod". Så
kommer han med saftevand (ja vinen fjernede de pga at nogle hysteriske mødre
mente at deres børn blev fulde!) og siger: 'Dette er Jesu Kristi blod'.
Hvad menes der helt nøjagtig med 'Alters'?
Hvad menes der helt nøjagtigt med 'Du må ikke slå ihjel'?Ifølge det nye
testamente et netop dette bud skrevet om til 'Du må ikke slå andre mennesker
ihjel' eller 'Du må ikke myrde'.

I Danmark er der religionsfrihed. Ok. Hvis nu en person vil tro på Satan,
hvordan definere man så lovgivningerne der hvor der står 'at personen var i
god tro'? Hvad er god tro når man er satanist?

_
Navy approves first ever Satanist
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/3948329.stm

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-11-04 18:49

Ingolf wrote:

> Ergo, er Gud, Guden over alt det gode, og Satan må være guden over
> alt det onde?

Satan er ikke en gud... Der er kun een gud i kristendommen... Ja, Gud.

> En anden ting... Du må ikke slå ihjel. Ok. Hvis vi tager det
> alvorligt, betyder det så alt levende? Mennesker, Dyr og planter?

Bestemmelsen gælder kun mennesker.

> Eller skal vi æde hinandens lig?

Det ville da være en fjollet ting at gøre.

> [...]
> hysteriske mødre mente at deres børn blev fulde!) og siger: 'Dette er
> Jesu Kristi blod'. Hvad menes der helt nøjagtig med 'Alters'?

At man går op til altret og modtager Jesu sande legeme og blod. S'et i
"alters" er en forstenet grammatisk form. Mere om dette kan du få uddybet i
dk.kultur.sprog. Det findes også f.eks. i "til havs".

> Hvad menes der helt nøjagtigt med 'Du må ikke slå ihjel'?Ifølge det
> nye testamente et netop dette bud skrevet om til 'Du må ikke slå
> andre mennesker ihjel' eller 'Du må ikke myrde'.

Det er da ikke skrevet om. Men du har vist forstået meningen.

> I Danmark er der religionsfrihed. Ok. Hvis nu en person vil tro på
> Satan, hvordan definere man så lovgivningerne der hvor der står 'at
> personen var i god tro'? Hvad er god tro når man er satanist?

Hehe. Ond tro/god tro indenfor retsverdenen har intet med religion at gøre.
God-tros/ond-tros-principperne handler om, hvorvidt du kunne eller burde
indse, at det du gjorde, var forkert. Men mere om dette kan du få at vide i
dk.videnskab.jura.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ingolf

Dato : 25-11-04 19:32

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Det er da ikke skrevet om. Men du har vist forstået meningen.

Nå ikke skrevet om, eller er det bare forskellige opfattelser?
http://www.phatnav.com/wiki/wiki.phtml?title=Ten_Commandments&printable=yes

og fra
http://www.themystica.com/mystica/articles/t/ten_commandments.html
"Some believe that Remember the Sabbath day, to keep it holy was the
original, but when Moses reviewed it just before his departure from his
people he changed it to Keep the Sabbath day to sanctify it, as the Lord thy
God has commanded thee to add a fresh and fuller significance which the
history of Israel suggested."

Og endelig fra
http://members.tripod.com/SDAdventist/bobs10c.html
"Just Who Did Change The Ten Commandments?"

En anden ting.. fandtes de 10 bud ikke i middelalderen, hvor man brændte
hekse og hængte forbrydere? Hvordan passer det ind i religionen? Eller er
der en undtagelse, sikkert tilføjet af munke, der alligevel tillader drab?

Hvordan kan det være at 'demokratiske' USA som er et meget kristent land
tillader henrettelse af fanger? Hvordan hænger det sammen med de 10 bud?

Fra : Adel

Dato : 26-11-04 00:26

On Thu, 25 Nov 2004 18:23:22 +0100, Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com>
wrote:

> [...]
> selvfølgelig djævlen selv, Satan. Ok.
>
> Ergo, er Gud, Guden over alt det gode, og Satan må være guden over alt

Hvem skabte Satan? Og hvorfor? Mediter over det!

> [...]
> god
> dag... for at kunne vide at denne dag er god, er man nødt til at ha'

Vi er skabt i Guds billede, dvs at vi allerede ved, hvad der relativt er
godt og ondt.

Gud har skabt satan med et formål. Når du indser dette formål, så vil du
indse, at intet i dette univers er ondt.

Ting bliver først 'onde', når vi mennesker bruger dem forkert.

Er et æble godt eller ondt? Tja, hvis det ellers i god stand, så er det
for de fleste godt at spise, hvilket også er et af dens formål. Hvis man
nu bruge æblet til noget andet, så dens formål går tabt, fx at kaste det
efter nogle andre, så bliver det brugt på en ond måde. Dermed ikke være
sagt, at der ikke kan opstå situationer, hvor det måske er en god ide at
bruge den på den måde. Det afhænger af situationen.

Intet er ondt, det bliver det først, når vi bruger det forkert og for egen
vindings skyld uden hensyn til andre - >selviskhed.

Gud har ingen modstander, da ingen er Gud ligeværdig. Gud har jo skabt alt
og kontrollerer alt, hvordan skulle nogle kunne vælte Gud af pinden? Det
kan ikke lade sig gøre.

> Modsiger biblen så sig selv når den siger man kun må have 1 gud?

Det argument har du selv rodet dig ud i. Der står i de ti bud, at man ikke
må have andre guder end Ham (Gud).

Der er forskel på guder og Gud. Men det er altså kun Gud man skal følge,
ellers går det galt. Det var jo netop det, der gik galt i Edens have. Adam
og Eva gjorde sig selv til guder. De ville bestemme, hvad der var godt og
ondt. Gud havde allerede bestemt, hvad der var godt for dem og hvad der
ikke var godt for dem. Det eneste de behøvede at gøre var at følge Hans
Love.

Men det gik som bekendt anderledes... og misandten om det ikke idag er
mere aktuelt end nogensinde før??

Hvis man idag siger, at man tror på Gud, så siger folk, "Nåh, du er en af
DEM!!". De tror, der er noget galt med en.

Folk gør sig selv til Gud og gør andre til deres guder. De flest er
ligeglade med Gud.

> [...]
> vi
> vente på at æblet selv falder ned fra træet?

Forsøg først selv at svare på dine spørgsmål. Mediter over dem og se, hvad
du kommer frem til. Jeg kunne godt tænke mig at høre dine svar også.

Der siges, at DU ikke må slå ihjel. Det skal forståes sådan, at du som ene
person ikke må beslutte dig til at slå et andet menneske ihjel eller flere
for den sags skyld. Men hvis et samfund har et problem som truer dets
eksistens, og man har prøvet alle ting, så må man kan dette samfund i
fællesskab vedtage at føre krig eller slå ihjel.

Det er også derfor Kristus sagde, at man skulle vende den anden kind til,
hvis en gør noget mod dig som person.

Som ene person skal man tilgive, som samfund kan man hvis det er
nødvendigt gribe til andre midler.

Det gamle testamente var mere socialt orienteret, det nye testamente var
mere personligt orienteret.

Jeg ved det ikke, jeg er ikke satanist.

mvh
Adel

--
http://www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal
finde!

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-04 03:57

I newssh1ndjsi713jl7@familiecomputer skrev
Adel følgende:

> Gud har skabt satan med et formål.

Og hvad det formål er, kan du vel sagtens give nogle bibelreferancer
til, ikke sandt?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Adel

Dato : 27-11-04 15:07

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in <41a69c1a$2$158
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>I newssh1ndjsi713jl7@familiecomputer skrev
>Adel følgende:

>Og hvad det formål er, kan du vel sagtens give nogle bibelreferancer
>til, ikke sandt?

Sagtens men da du sikkert allerede har dannet en mening om, hvad disse vers
betyder, vil du svært kunne indse, at de faktisk har en dybere betydning end
den, du er kendt med. Så derfor nøjes jeg med at give dig følgende, og det
"straight":

Mat 4 v1 Så blev Jesus af Ånden ført ud i ørkenen for at fristes af
Djævelen. v2 Og da han havde fastet i fyrre dage og fyrre nætter, led han
til sidst sult. v3 Og fristeren kom og sagde til ham: »Hvis du er Guds søn,
så sig, at stenene her skal blive til brød.« v4 Men han svarede: »Der står
skrevet: ›Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hvert ord, der
udgår af Guds mund.‹ « v5 Da tog Djævelen ham med til den hellige by,
stillede ham på templets tinde v6 og sagde til ham: »Hvis du er Guds søn,
så styrt dig ned. For der står skrevet:
Han vil give sine engle befaling,
og de skal bære dig på hænder,
så du ikke støder din fod på nogen sten.«
din Gud.‹ « v8 Igen tog Djævelen ham med sig, denne gang til et meget højt
bjerg, og viste ham alle verdens riger og deres herlighed v9 og sagde til
ham: »Alt dette vil jeg give dig, hvis du vil kaste dig ned og tilbede mig.
skal tilbede Herren din Gud og tjene ham alene.‹ « v11 Da forlod Djævelen
ham, og se, der kom engle og sørgede for ham.

Hvis du læser i Johannes' Åbenbaring(Åb), vil du konstatere, at der nævnes
syv meningheder. Den tredje meninghed er Kristus.

Åb 2,12 Dette siger han, som har det skarpe tveæggede sværd...

Hold det sammen med følgende:
Mat 10 v34 ...ikke kommet for at bringe fred, men sværd.

Hvis du indser, at dette kunne være sandt, så gå lidt videre og læs:

v13 Jeg ved, hvor du bor: dér hvor Satans trone står; og dog holder du fast
ved mit navn og har ikke fornægtet troen på mig, selv i de dage, da Antipas,
mit trofaste vidne, blev slået ihjel hos jer, dér hvor Satan bor. v14 Men
lidt har jeg imod dig: Du har nogle, som holder fast ved Bileams lære, ham
der lærte Balak at stille fælde for Israels børn, så de spiste
afgudsofferkød og bedrev utugt. v15 Sådan har du også nogle, der ligeledes
holder fast ved nikolaitternes lære. v16 Omvend dig derfor! Ellers kommer
jeg hastigt over dig og vil bekæmpe dem med min munds sværd. v17 Den, der
har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne. Den, der sejrer, vil
jeg give af den skjulte manna og give ham en hvid sten og indskrevet på
stenen et nyt navn, som ingen kender undtagen den, der får det.

Hvis du virkelig er interesseret, bør du gå og søge selv. Tro det ikke, før
du selv ser det. Tro det ikke, fordi nogle siger, at Messias er her. Det er
noget du selv skal finde ud af.

Det er dit ansvar!

Vi søger efter de udvalgte. Det vil sige, de personer, som har deres tredje
spirituelle øje åbent. De som søger og villige til at gå hele vejen for at
finde sandheden.

Læs THOTH - The Holiest of the Holies, the Last Testament. Og find ud af, om
du er en af den udvalgte.

Med venlig hilsen
Adel
--
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen!! Søg og du skal finde!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-11-04 16:32

I news:Xns95AE99FA77DBAnonosononodk@62.243.74.162 skrev
Adel følgende:

> Sagtens

Men det gjorde du altså ikke, kan jeg konstatere!! - Forklaringen er
ganske enkelt, at du ikke kender bibelreferancer der tydeligt
dokumenterer din påstand.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-11-04 07:55

Adel wrote:
> On Thu, 25 Nov 2004 18:23:22 +0100, Ingolf
> <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Hvis man idag siger, at man tror på Gud, så siger folk, "Nåh, du er en
> af DEM!!". De tror, der er noget galt med en.

Ja, sådan har jeg ganske rigtigt sarkastisk svaret dig i et indlæg, hvor
du - ligesom i dette seneste indlæg - reklamerer for den nyreligiøse
(Eller rettere: Nyhedenske?) Maitreya-sekt og dèt endda med ordene
"Messias er på jorden... igen! Søg og du skal finde!"

> Folk gør sig selv til Gud og gør andre til deres guder. De flest er
> ligeglade med Gud.

Præcis min pointe: Du påstår at Messias "er på jorden igen", men hvis du
virkelig respekterede Jesus Kristus, så burde du for det første holde
dig til at tro på Ham (og ikke alt muligt andet og alle mulige andre)
samt huske på Hans Egne alvorlige advarsler om falske Messiaser i f.eks.
Matthæus 24, 23-27: "Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus!
eller: Her er han! så tro det ikke; for der skal fremstå falske
kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og undere for
om muligt at føre selv de udvalgte vild. Nu har jeg sagt jer det forud.
Siger de derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke derud. Eller:
Se, han er i kamrene! så tro det ikke."

Anders Peter Johnsen

Fra : Adel

Dato : 27-11-04 14:13

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in <41a6d333$0
$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
>(Eller rettere: Nyhedenske?) Maitreya-sekt og dèt endda med ordene
>"Messias er på jorden... igen! Søg og du skal finde!"

Det er min opfattelse, at Maitreya er Messias.

>Præcis min pointe: Du påstår at Messias "er på jorden igen", men hvis du
>virkelig respekterede Jesus Kristus, så burde du for det første holde
>dig til at tro på Ham (og ikke alt muligt andet og alle mulige andre)

Jeg deler lige din sætning, da du laver to pointer.

Det er min opfattelse, at Messias er her igen. Vil du have mig til ikke at
give denne opfattelse videre?

Jeg respekterer Kristus, da han er Guds Søn.

Du mener, at jeg skal holde mig til at tro på Kristus? Jeg går ud fra, at du
mener, at jeg KUN skal tro på Kristus og ingen andre?

Jeg tror, at alle religioner i deres essens er fra Gud. Med tiden blev
religionerne ændret af folk, fordi de syntes, at den rene religion var svær
at følge. Folk ønsker at holde fast i det, de er vant til. Se bare fx med
julen! Fejrede Kristus jul? nej! Og disciplene? eller Paulus? Nej! Er der i
det hele taget noget i biblen, der taler for at fejre jul? Så er det godt
skjult.

5 Mos 13 v1 Alt det, jeg befaler jer, skal I omhyggeligt gøre. Du må ikke
føje noget til og heller ikke trække noget fra.

> [...]
>om muligt at føre selv de udvalgte vild. Nu har jeg sagt jer det forud.
>Siger de derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke derud. Eller:

Det er sandt. Der er mange falske Messiaser. Man kan vel roligt påstå, at
der aldrig før har været så mange, som der er nu!

Jeg vil også opfordre dig til det samme. Tro det ikke, når nogle siger, at
her er Kristus eller der er han!! Det er et godt råd.

Tro ikke mig eller nogen anden, der siger Messias er her! Du skal selv søge
og finde. Hvis du ikke søger, så finder du heller ikke.

Hvis du ikke søger Kristus, så finder du ikke Kristus. Kristus afslørede
ikke alt på den tid!!

Joh 16 v12 Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu. v13
Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden;
for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale,
og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. v14 Han skal herliggøre mig,
for han skal tage af mit og forkynde det for jer. v15 Alt, hvad Faderen
har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af mit og forkynde det for
jer.

Så derfor, hvis du vil vide, om Maitreya virkelig er Messias, så bliver du
nødt til at finde ud af det. Tro ikke mig. Det gør du nok heller ikke. Men
omvendt skal det heller ikke få dig til ikke at besøge hjemmesiden og kigge
efter. Det er op til dig at finde ud af, om Maitreya virkelig er Messias.

Hvis du ikke læser, hvad han har skrevet, så vil du ikke være istand til at
sige, at han ikke er Messias. Også selvom du tror, at du allerede ved,
hvordan Messias kommer, så vid, at Guds måde at gøre tingene på og
menneskenes opfattelse om, hvordan Han vil gøre det, sjældent er det samme.

Med venlig hilsen
Adel

---
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen!! Søg og du skal finde!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-11-04 15:09

I news:Xns95AE90D3F1416nonosononodk@62.243.74.162 skrev
Adel følgende:

[ ... ]
> 5 Mos 13 v1 Alt det, jeg befaler jer, skal I omhyggeligt gøre. Du
> må ikke føje noget til og heller ikke trække noget fra.

Hvorfor vil du så tilføje en helt ny, og for Bibelen ukendt "Messias"
i form at din Maitreya?

[ ... ]
> [...]
> heller ikke. Men omvendt skal det heller ikke få dig til ikke at
> besøge hjemmesiden og kigge efter. Det er op til dig at finde ud

Og bedømt ud fra Bibelen har din "Maitreya-Messias" absolut intet at
gøre med den Messias der førkyndes i Bibelen.

Her er lidt læsestof:
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=8
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=9
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=12
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=13

Ved at sammenholde Bibelens oplysninger om Jesu genkomst med den
dersens Maitreya er der slet ingen tvivl om at Maitreya er en falsk
Messias.

Fra : Adel

Dato : 30-11-04 12:24

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in <41a899d9$0$167
> [...]

>Adel følgende:
>
>[ ... ]
>
>Hvorfor vil du så tilføje en helt ny, og for Bibelen ukendt "Messias"

Det er faktisk der du tager fejl. Maitreya fra Mission of Maitreya er
selvfølgelig blevet profeteret i Biblen. Det siger da vel egentlig sig selv.

Som vi siger, hvis nogen kan påvise, at Maitreyas Mission ikke er baseret på
skriften, så stopper vi og følger den persons anvisninger!

Jeg henviser til Johannes' Åbenbaring, som fortæller, hvad der er sket, og
vil ske. Se bla. Åb 10,7.

>[ ... ]
>
>Og bedømt ud fra Bibelen har din "Maitreya-Messias" absolut intet at
>gøre med den Messias der førkyndes i Bibelen.

Det er, fordi du drager konklusioner, at der kun er en Maitreya. Maitreya
fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path er ikke den du henviser i de
links.

De nedenstående links beretter om Lord maitreya fra Share-International. Det
er ikke den sande Maitreya. Mr. Creme støtter Lord Maitreya.

Hvordan skal man kende den sande Messias? Kan du huske det?

> [...]
>
>Ved at sammenholde Bibelens oplysninger om Jesu genkomst med den
>dersens Maitreya er der slet ingen tvivl om at Maitreya er en falsk

Husk nu, at det blev profeteret, at man vil komme "i mit navn". Så derfor
burde det ikke komme bag på dig, at der er flere Maitreyas.

Med venlig hilsen
Adel

--
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen!! Søg og du skal finde!!

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-11-04 14:10

Adel wrote:

> Som vi siger, hvis nogen kan påvise, at Maitreyas Mission ikke er
> baseret på skriften, så stopper vi og følger den persons anvisninger!

Det er jo en lidt sjov måde at føre omvendt bevisførelse, når vi taler om
tro. Så kan jeg sige "Hvis nogen kan påvise, at jordens skaber ikke er en 5
cm lang, almægtig gulerod, der lever under månens overflade, ud fra
bibelenes skriver, så stopper jeg med at tilbede denne gulerod."

Så er det bare, der ikke står noget om gulerødder i bibelen....

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Adel

Dato : 05-12-04 13:39

On Tue, 30 Nov 2004 14:09:39 +0100, Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid>
wrote:

> [...]
> bibelenes skriver, så stopper jeg med at tilbede denne gulerod."
>
> Så er det bare, der ikke står noget om gulerødder i bibelen....

Jeg fører ikke omvendt bevisførelse. Jeg kunne naturligvis godt give mig
til at opremse alle de beviser, at Maitreya fra Mission of Maitreya,
Eternal Divine Path er den alle religioner venter på, men ville det
overbevise nogen? Det er i virkeligheden ligemeget, hvad jeg siger, hvis
du ikke selv går ind og undersøger sagen selv. Tro ikke mig! Undersøg selv
beviserne og bedøm selv, om Maitreya er en Profet.

Hvis du allerede på forhånd afslår fra at gøre dette, så går du imod
biblen krav og at man skal søge for at finde.

Maitreyas Mission er baseret på skriften og ikke kun biblen, men også
Vedaerne, Upanishaderne, det gamle og det nye testamente, koranen,
bayan'en m.m.

For den der søger beviser, behøver man bare på ind på Maitreya.org. Det
første man ser er det Greatest Sign, som er et tegn, der forklarer hele
Guds Plan for dette Univers.

Til højre ser man et link til hovedhjemmesiden. Her vil man se en menu på
venstre side. Her kan man så starte sin undersøgelse. Man kan læse THOTH,
The Holiest of the Holies, the Last Testament. Man kan læse Satsangs. Man
kan høre Satsangs. Se video. Læse om profetier osv.

Når alt dette er sagt, så er det vi siger... hvis der er nogen, der kan
påvise, at Maitreya ikke er den syvende engel, ikke er Mehdi, ikke er
Buddha, ikke er den Gud vil få til at manifestere, ikke er Messias, osv.,
så vender vi om og følger deres anvisninger.

Men indtil videre har ingen kunne gøre det.

Du er hermed blevet overgivet budskabet om, at Messias er her. Hvad du gør
med dette budskab er nu mellem dig og Gud. Jeg vil anbefale dig at gå ind
på hjemmeside og bruge al den tid, du har brug for til at finde ud af,
hvem Maitreya er. Det er du nemlig ikke klar over på nuværende tidspunkt.
Det er dit ansvar at finde ud af det ved at undersøge det materiale, der
er blevet stillet til rådighed.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Adel

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-11-04 15:05

I news:Xns95B17E5501D0Cnonosononodk@62.243.74.162 skrev
Adel følgende:

> Det er faktisk der du tager fejl. Maitreya fra Mission of Maitreya
> er selvfølgelig blevet profeteret i Biblen. Det siger da vel
> egentlig sig selv.

Ja, Bibelen forudsiger at der vil fremstå masser af falske messias'er,
og din er tydeligvis en af dem.

> Som vi siger, hvis nogen kan påvise, at Maitreyas Mission ikke er
> baseret på skriften, så stopper vi og følger den persons
> anvisninger!

Det er da let nok. Din Maitreya passer ikke sammen med Bibelens
beskrivelse af hvem og hvordan Messias vil være.

> Jeg henviser til Johannes' Åbenbaring, som fortæller, hvad der er
> sket, og vil ske. Se bla. Åb 10,7.

Jeg kan ikke se noget i Åb. 10, 7 der fortæller noget om at din
Maitreya skulle være Guds Søn og Messias.

> [...]
>
> Husk nu, at det blev profeteret, at man vil komme "i mit navn". Så
> derfor burde det ikke komme bag på dig, at der er flere Maitreyas.

At nogen vil komme i Maitreyas navn og udgive sig for en falsk
Maitreya har da intet at gøre med hvad Jesus profeterer om at nogen
vil komme i Jesu navn og udgive sig for at være Jesus.

Din Maitreya er åbenbart en falsk messias der forsøger at bilde os ind
at han er den samme Jesus, Guds Søn, som vi har beskrevet i Bibelen.

Fra : Adel

Dato : 05-12-04 13:47

On Tue, 30 Nov 2004 15:05:00 +0100, Andreas Falck <fake@skrift.invalid>
wrote:

> I news:Xns95B17E5501D0Cnonosononodk@62.243.74.162 skrev
> Adel følgende:

> Ja, Bibelen forudsiger at der vil fremstå masser af falske messias'er,
> og din er tydeligvis en af dem.

Hvad er det, der gør det tydeligt? Påvis, at Maitreya er en falsk messias!

> Det er da let nok. Din Maitreya passer ikke sammen med Bibelens
> beskrivelse af hvem og hvordan Messias vil være.

Det bliver du nødt til at forklare nærmere.

> Jeg kan ikke se noget i Åb. 10, 7 der fortæller noget om at din Maitreya
> skulle være Guds Søn og Messias.

Åb 10,7 viser, at ingen vil have hele sandheden, før den syvende engel
kommer.

> [...]
> har da intet at gøre med hvad Jesus profeterer om at nogen vil komme i
> Jesu navn og udgive sig for at være Jesus.

Du er fyldt med dogmer og misforståelser! Fx hed 'Jesus' aldrig Jesus. Der
er ikke J i hebraisk.

Faktisk kan 'Jesus' oversættes til 'Sejr til Zeus'.

> Din Maitreya er åbenbart en falsk messias der forsøger at bilde os ind
> at han er den samme Jesus, Guds Søn, som vi har beskrevet i Bibelen.

Men hvordan er det, at man skal kende den ægte Messias?

Med venlig hilsen
Adel

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 05-12-04 16:03

Adel <adeldaharma@paradis.dk> mælte sligt:

>Du er fyldt med dogmer og misforståelser! Fx hed 'Jesus' aldrig Jesus. Der
>er ikke J i hebraisk.

Jo, der er. Det bliver ikke rigtigt af, at du bliver ved med at påstå
det.

>Faktisk kan 'Jesus' oversættes til 'Sejr til Zeus'.

Nej, det kan ej.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Die Mathematiker sind eine Art von Franzosen:
Redet man zu ihnen, so übersetzen sie es in ihre Sprache,

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-11-04 02:05

Adel wrote:

> Det er min opfattelse, at Maitreya er Messias.

Okay. Jeg forstår så ikke hvorfor, men jeg ville bare som kristen minde
dig om Jesu advarsler imod dårlige efterligninger.

> Jeg deler lige din sætning, da du laver to pointer.
>
> Det er min opfattelse, at Messias er her igen. Vil du have mig til ikke at
> give denne opfattelse videre?

Du er fri til at have din opfattelse, men problemet i denne sammenhæng
er at du befinder dig i en diskussionsgruppe for Kristendom.

Du burde måske overveje at skrive i dk.livssyn.newage i stedet.

> Jeg respekterer Kristus, da han er Guds Søn.

Jeg respekterer også Kristus, og jeg mener så bare ikke at at Han og
Maitreya er den samme person.

> Du mener, at jeg skal holde mig til at tro på Kristus?

Jeg vil klart anbefale dig det.

> Jeg går ud fra, at du
> mener, at jeg KUN skal tro på Kristus og ingen andre?

Er der noget reelt alternativ, hvis man virkelig opfatter Jesus Kristus
som Sandheden, Vejen og Livet?

> Jeg tror, at alle religioner i deres essens er fra Gud.

Mener du virkelig at f.eks. Babylonernes Baals- og Astartedyrkelse er
fra Gud?

Dét kan jeg altså bare slet ikke kombinere med Bibelen.

> Med tiden blev
> religionerne ændret af folk, fordi de syntes, at den rene religion var svær
> at følge. Folk ønsker at holde fast i det, de er vant til.

For mig at se er Maitreya-troen jo egentlig bare en moderne udgave af
det klassiske hedenske pantheon: Man dyrker flere guder og tilføjer bare
frit enhver guddom, man ellers lige falder over. Eller også påstår man
bekvemt at Maitreya er inkarnation af alle mulige religioners Guddomme.

> [...]
> det hele taget noget i biblen, der taler for at fejre jul? Så er det godt

Jeg er selv yderst skeptisk over for denne moderne halvhedenske fejring
af Julen, men på den anden side forstår jeg altså ikke hvordan dette
skulle være et argument for din tro på Maitreya?

> 5 Mos 13 v1 Alt det, jeg befaler jer, skal I omhyggeligt gøre. Du må ikke
> føje noget til og heller ikke trække noget fra.

Jeg finder det temmelig ironisk at du fremhæver den slags - ret løsrevne
- Bibelskriftsteder, når du tilsyneladende helt overser de allermest
centrale kristne trossandheder nedfældet i samme Bibel.

> Det er sandt. Der er mange falske Messiaser. Man kan vel roligt påstå, at
> der aldrig før har været så mange, som der er nu!

Jeg synes så heller ikke lige at Maitreya hjælper positivt på denne
aldeles kedelige statistik...

> Jeg vil også opfordre dig til det samme. Tro det ikke, når nogle siger, at
> her er Kristus eller der er han!! Det er et godt råd.

Jo tak. Jeg frygter nu bare at du selv for dit eget vedkommende er
blevet ført vild på netop denne måde.

> [...]
> og finde. Hvis du ikke søger, så finder du heller ikke.
>
> Hvis du ikke søger Kristus, så finder du ikke Kristus. Kristus afslørede

Kristus døde og genopstod for Vor Skyld.

Det er i princippet fint nok for mig blot at kunne tro dèt, så kan folk
ellers søge nok så megen esoterisk "viden".

> [...]
> har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af mit og forkynde det for

Nu bliver jeg så lidt forvirret: Jesus omtaler her Talsmanden
(Helligånden) og IKKE som sådan Sig Selv: Hvis du virkelig mener at
Maitreya er Messias (Kristus), hvordan kan du så mene at han samtidig er
Talsmanden, der formidler Kristus?

> Så derfor, hvis du vil vide, om Maitreya virkelig er Messias, så bliver du
> nødt til at finde ud af det. Tro ikke mig. Det gør du nok heller ikke.

Nej, det gør jeg ikke.

Ikke at jeg mener at du lyver overlagt eller har onde hensigter, jeg
frygter bare at du i dèn grad er blevet vildledt af en fupmager uden at
opdage det

> Men omvendt skal det heller ikke få dig til ikke at besøge
hjemmesiden og kigge
> efter. Det er op til dig at finde ud af, om Maitreya virkelig er Messias.

Du minder mig altså desværre lidt om dèn norske Sai Baba-tilhænger, som
jeg engang så i en dokumentar for et par år siden: Han mente i ramme
alvor at et tydeligvis konstrueret billede af guruen eksponeret hen over
nogle skyer skulle være "bevis" for at Sai Baba dermed opfyldte
Kristus-profetier ved at "komme med Himmelens skyer".

Der er ikke langt til regulært vanvid og vrangforestillinger, når dèn
slags dybt overtroiske pjat skal forestille at være "bevis" for noget
som helst.

> Hvis du ikke læser, hvad han har skrevet, så vil du ikke være istand til at
> sige, at han ikke er Messias.

Kan du henvise mig til noget helt konkret, manden selv skulle have sagt
eller skrevet?

For jeg kan nemlig ikke få øje på ret meget andet end en masse ufunderet
"spin" (decideret selvsving?) skrevet OM ham?

> Også selvom du tror, at du allerede ved,
> hvordan Messias kommer, så vid, at Guds måde at gøre tingene på og
> menneskenes opfattelse om, hvordan Han vil gøre det, sjældent er det samme.

Jeg synes nu alligevel ikke at det passer med konventionel kristentro på
Jesu _Egne_ forudsigelser af Sin Egen Genkomst fra Himmelen, hvor vi
"gammeldags" kristne mener at Han p.t. residerer ved Guds Højre Hånd.
Jeg tror ikke at nogen som helst af os her på jorden vil være den
mindste smule i tvivl om situationens akutte alvor, når Han en dag
vender tilbage..

Anders Peter Johnsen

Fra : Adel

Dato : 28-11-04 20:21

<41a92424$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

>Okay. Jeg forstår så ikke hvorfor, men jeg ville bare som kristen minde
>dig om Jesu advarsler imod dårlige efterligninger.

Før du udtaler dig, bør du nok hellere undersøge sagen nærmere. Det klær dig
ikke at komme med kommentarer, der ikke er baseret på en grundig
undersøgelse.

Desuden er Maitreya ikke en efterligning. Hvordan får du egentlig den
opfattelse?

>Du er fri til at have din opfattelse, men problemet i denne sammenhæng
>er at du befinder dig i en diskussionsgruppe for Kristendom.

Eftersom jeg mener, at Maitreya er Kristus, så ser jeg ikke noget problem.
Desuden diskuterer jeg gerne evangelierne.

>Du burde måske overveje at skrive i dk.livssyn.newage i stedet.

Det gør jeg også, bare som regel ikke når det drejer sig om temaer relateret
til Kristendom... eller i det mindste forsøger jeg det.

>Jeg respekterer også Kristus, og jeg mener så bare ikke at at Han og
>Maitreya er den samme person.

Men før du kan udtale dig om, hvem Maitreya er, så bør du kende hans
frugter! Det er jo som du sikkert ved, det man kender "dem" på.

>Jeg vil klart anbefale dig det.

Men Guds Plan er mere end bare troen på Kristi Lære. Der er meget mere!

>Er der noget reelt alternativ, hvis man virkelig opfatter Jesus Kristus
>som Sandheden, Vejen og Livet?

Kristus sagde, at han ville komme tilbage ligesom han også har været her før
(alfa og omega osv).

>Mener du virkelig at f.eks. Babylonernes Baals- og Astartedyrkelse er
>fra Gud?

De er ikke religioner. Religioner kommer i deres essens fra Gud. Baal og
andre hedensk afgudsdyrkelse er ikke noget Gud har sendt til os, det er
noget, menneskene selv har fundet på.

>Dét kan jeg altså bare slet ikke kombinere med Bibelen.

Hvis du læste biblen lidt nærmere, ville du jo også vide, at Baal og
hedenskab ikke er fra Gud, det står jo sort på hvidt i biblen!!

> [...]
>frit enhver guddom, man ellers lige falder over. Eller også påstår man
>bekvemt at Maitreya er inkarnation af alle mulige religioners Guddomme.

Jeg anbefaler, at du læser lidt mere, da du er ret uvidende om Maitreya fra
Mission of Maitreya, Eternal Divine Path. www.maitreya.org

Vær nu sikker på, at du rammer det rigtige site, da der jo selvfølgelig er
mange Maitreyas derude. Det er for iøvrigt et profeti, der opfyldes
derved... nævnes bare lige sådan ved siden af. 80)

>Jeg er selv yderst skeptisk over for denne moderne halvhedenske fejring
>af Julen, men på den anden side forstår jeg altså ikke hvordan dette
>skulle være et argument for din tro på Maitreya?

Mit argument var ikke for troen på Maitreya, det var at vise, at selv
kristne ikke retter sig efter biblen.

Desuden er det ikke Maitreya, jeg tror på, men det er Gud!! Maitreya er en
Profet, som bringer budskabet.

>Jeg finder det temmelig ironisk at du fremhæver den slags - ret løsrevne
>- Bibelskriftsteder, når du tilsyneladende helt overser de allermest
>centrale kristne trossandheder nedfældet i samme Bibel.

Hvis du kendte biblen, ville du se, at det ovennævnte vers er temmelig
relevant, når man diskuterer for/imod julen. Så det er altså ikke så
tilfældigt, som du selvfølgelig gerne vil tro.

>Jeg synes så heller ikke lige at Maitreya hjælper positivt på denne
>aldeles kedelige statistik...

Der er mange falske, men en må jo så være den rigtige!! Hvordan har du tænkt
dig at finde den rigtige?

>Jo tak. Jeg frygter nu bare at du selv for dit eget vedkommende er
>blevet ført vild på netop denne måde.

Frygt hellere for dig selv. Hvis du kan påvise, at Maitreya ikke er Messias,
så holder jeg op med at tro det.

> [...]
>(Helligånden) og IKKE som sådan Sig Selv: Hvis du virkelig mener at
>Maitreya er Messias (Kristus), hvordan kan du så mene at han samtidig er

Hvor ser du talsmanden henne her?

Dette vers henviser, imo, til åb 10,7, hvor hele sandheden/Guds hemmelighed
bliver fremlagt, når den syvende engel kommer.

>Nej, det gør jeg ikke.

Godt, det vil jeg heller ikke have dig til.

>Ikke at jeg mener at du lyver overlagt eller har onde hensigter, jeg
>frygter bare at du i dèn grad er blevet vildledt af en fupmager uden at
>opdage det

Så påvis det! Jeg ville ikke gøre det her, hvis jeg ikke mente, at det var
sandt.

> [...]
>
>Der er ikke langt til regulært vanvid og vrangforestillinger, når dèn
>slags dybt overtroiske pjat skal forestille at være "bevis" for noget

Men igen, du kommer med en masse udsagn, uden at du viser noget konkret,
altså hvor du har det fra.

>Kan du henvise mig til noget helt konkret, manden selv skulle have sagt
>eller skrevet?

Selvfølgelig kan jeg det.
Han har skrevet THOTH - The Holiest of the Holies, the Last Testament. Det
er bogen med de syv segl. Ingen kunne åbne bogen undtagen Løven fra Judas
stamme. Maitreya er fra Judas stamme.

Her er et link til THOTH http://www.maitreya.org/FILES/THOTH/Cover(1st)
_page.htm

Du kan også gå ind på www.maitreya.org/english og klikke på Literatur i
menuet til højre.

Der er også video og lydoptagelser. Og du kan også besøge PalTalk hver
lørdag og stille spørgsmål til ham direkte.

>For jeg kan nemlig ikke få øje på ret meget andet end en masse ufunderet
>"spin" (decideret selvsving?) skrevet OM ham?

Hvorfor tror jeg sagde, at du selv skal finde ud af, hvem han er? Det er
ligemeget, hvad jeg siger, hvis du ikke selv søger og finder.

> [...]
>Jeg tror ikke at nogen som helst af os her på jorden vil være den
>mindste smule i tvivl om situationens akutte alvor, når Han en dag

Menneskene tror mange ting. Gud har en Plan. Det er ikke altid denne Plan
følger menneskenes ønsker om, hvordan tingene skal ske.

Der står også, at han kommer som en tyv i natten. Det vil sige, at han først
kommer uden at folk lægger mærke til ham.

Hvis vi ser på verden, så kan man roligt sige, at tingene bliver værre. Jeg
er ikke i tvivl som situationens alvor... er du?

Med venlig hilsen
Adel

PS jeg overlader dig hermed til Gud. Jeg har givet dig budskabet om Kristi
komme. Hvad du ønsker at gøre med det budskab er op til dig.

--
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen!! Søg og du skal finde!!

Fra : Vidal

Dato : 28-11-04 21:52

Adel wrote:

> Eftersom jeg mener, at Maitreya er Kristus, så ser jeg ikke noget problem.
> Desuden diskuterer jeg gerne evangelierne.

Jesus advarede direkte mod typer som dig:

v23 Hvis nogen da siger til jer: Se, her er Kristus! eller: Her er han!
så tro det ikke; v24 for der skal fremstå falske kristus'er og falske
profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre
selv de udvalgte vild. v25 Nu har jeg sagt jer det forud. v26 Siger de
derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke derud. Eller: Se, han
er i kamrene! så tro det ikke. v27 For som lynet kommer fra øst og
lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være.

Læs selv videre:

Matt 24

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Adel

Dato : 30-11-04 12:28

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in
<41aa3d54$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
>er i kamrene! så tro det ikke. v27 For som lynet kommer fra øst og
>lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens komme være.

Som jeg har sagt før. Så tro ikke mig! Tro ordet. Det er op til dig og finde
ud af, hvem Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path.

Gør jeg store undere og tegn? Nej! Gør Maitreya fra Mission of Maitreya
store undere og tegn? Nej!

Det er jo de falske, der gør det... som fx Lord Maitreya fra Share-Int. der
teleporterer sig rundt på jorden.

v 27 beskriver internettet! 80)

Med venlig hilsen
Adel

--
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen!! Søg og du skal finde!!

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-04 23:33

I news:Xns95AFCF32D4515nonosononodk@62.243.74.162 skrev
Adel følgende:

[ ... ]
> Desuden er Maitreya ikke en efterligning. Hvordan får du egentlig
> den opfattelse?

Han har da i al fald absolut intet med Bibelens Messias at gøre!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-11-04 23:51

Adel wrote:
> [...]
>

> Før du udtaler dig, bør du nok hellere undersøge sagen nærmere. Det klær dig
> ikke at komme med kommentarer, der ikke er baseret på en grundig

Det jeg kan se, er en mand, som ikke bare hævder at være Kristus, men
tilmed alle mulige andre (hedenske) guddomme inkarneret i een og samme
person.

Der mener jeg så at han sætter sig med et brag mellem flere stole: Som
kristne tror vi på at Jesus Kristus er unik og den ENESTE Frelser.

> Desuden er Maitreya ikke en efterligning. Hvordan får du egentlig den
> opfattelse?

Hvordan får du dog selv den opfattelse at manden skulle være Kristus?

Det er for mig at se her, hvor du ryger ud i den nok så berygtede
"omvendte bevisførelse" som desværre oftest kendes fra sindslidende: Jeg
må respektere at du tror, men det er altså op til dig selv at "bevise"
den vidtløftige påstand du selv fremsætter og som strider direkte imod
konventionel kristentro. Det er ikke mit anliggende at skulle modbevise
din tro (hvilket i øvrigt er et temmeligt absurd krav at stille, når vi
netop beskæftiger os med TRO).

> Men Guds Plan er mere end bare troen på Kristi Lære. Der er meget mere!

Det er så DIN opfattelse.

Min opfattelse er at Kristus og Troen på Ham - og vel at mærke Ham Alene
- som Guds Søn er alt, hvad vi behøver.

> Kristus sagde, at han ville komme tilbage ligesom han også har været her før
> (alfa og omega osv).

Ja, dét sagde Han, men Han sagde altså også at Han ville komme igen fra
Himmelen, ligesom Han altså advarede os imod plattenslagere og
efterligninger.

> De er ikke religioner.

Dét tror jeg altså bare at du vil have svært ved at overbevise de
millioner af mennesker, der dyrkede dem som sådanne, om.

> Religioner kommer i deres essens fra Gud. Baal og
> andre hedensk afgudsdyrkelse er ikke noget Gud har sendt til os, det er
> noget, menneskene selv har fundet på.

Så forstår jeg så sandelig ikke at du alligevel mener at Maitreya
foruden _angiveligt_ at skulle være Kristus også - ifølge sit blotte
navn - netop er en inkarneret hedensk guddom?

> Hvis du læste biblen lidt nærmere, ville du jo også vide, at Baal og
> hedenskab ikke er fra Gud, det står jo sort på hvidt i biblen!!

Netop, men det er altså dér, hvor jeg ikke forstår jeres mærkelige
religionssammenblanding.

> [...]

> mange Maitreyas derude. Det er for iøvrigt et profeti, der opfyldes
> derved... nævnes bare lige sådan ved siden af. 80)

Og hvilken profeti skulle dèt så være?

Jeg har det netop med at blive skeptisk, når folk hævder at være
Kristus: Blandt andet fordi Jesus Selv - profetisk - advarede os om
fup-messiaser.

> Mit argument var ikke for troen på Maitreya, det var at vise, at selv
> kristne ikke retter sig efter biblen.

Det synes jeg nu sjovt nok heller ikke at din sekts lære ligefrem gør.

> Desuden er det ikke Maitreya, jeg tror på, men det er Gud!!

Hvilken een, fristes jeg til at spørge? En hedensk gud eller Gudfader?

> Maitreya er en
> Profet, som bringer budskabet.

Men du mener jo at manden skulle være Kristus?

Mener du dermed at Kristus (og her taler jeg om Jesus af Nazareth) bare
er en profet?

Så kender du vist ikke meget til Det Ny Testamentes lære, endsige Det
Gamle Testamentes Messiasprofetier.

> Hvis du kendte biblen, ville du se, at det ovennævnte vers er temmelig
> relevant, når man diskuterer for/imod julen. Så det er altså ikke så
> tilfældigt, som du selvfølgelig gerne vil tro.

Du synes mig stadig at sie myg fra og sluge kameler...

Det forekommer mig virkelig selvmodsigende at du på den ene side
klandrer kristne for ikke at tro på Kristendommen i "ren" form, mens du
selv tror på noget, der umiddelbart forekommer som en værre nyreligiøs
sammenblanding af forskellige indbyrdes modstridende religioner.

> Der er mange falske, men en må jo så være den rigtige!! Hvordan har du tænkt
> dig at finde den rigtige?

Jeg venter stille og tålmodigt til Kristus vender tilbage. Imellemtiden
må jeg så undgå at gå i panik og lade mig forføre af efterligninger.

> Frygt hellere for dig selv. Hvis du kan påvise, at Maitreya ikke er Messias,
> så holder jeg op med at tro det.

Jeg kan nøjes med at konstatere at hans lære i udgangspunktet er dybt
selvmodsigende, for så vidt vi er ude i en fed sammenblanding af
hinanden gensidigt udelukkende religioner her.

> Hvor ser du talsmanden henne her?

Samme evangelie, samme kapitel, v25 "Sådan har jeg talt til jer, mens
jeg endnu var hos jer. Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil
sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg
har sagt til jer..."

> Dette vers henviser, imo, til åb 10,7, hvor hele sandheden/Guds hemmelighed
> bliver fremlagt, når den syvende engel kommer.

Det forekommer mig noget "far fetched"...

> Godt, det vil jeg heller ikke have dig til.

Det forekommer mig faktisk lidt underligt...

> Så påvis det! Jeg ville ikke gøre det her, hvis jeg ikke mente, at det var
> sandt.

Det er set før at mennesker lader sig forføre og bedrage imod deres vilje.

Jeg vil råde dig til at prøve at bruge din sunde fornuft. Hvis du ellers
kan.

> Men igen, du kommer med en masse udsagn, uden at du viser noget konkret,
> altså hvor du har det fra.

Hvad mener du?

> Selvfølgelig kan jeg det.
> Han har skrevet THOTH - The Holiest of the Holies, the Last Testament. Det
> er bogen med de syv segl.

Ifølge konventionel Kristendom er det Johannes' Åbenbaringen selv, der
er "Bogen med de Syv Segl".

Bare så du ved det.

> Ingen kunne åbne bogen undtagen Løven fra Judas
> stamme.

Kristus kan. Den rigtige, altså.

> Maitreya er fra Judas stamme.

Er manden overhovedet af jødisk afstamning?

> Her er et link til THOTH http://www.maitreya.org/FILES/THOTH/Cover(1st)
> _page.htm

Hvad jeg så lige kan se er en enorm sammenblanding af vedisk mystik og
alt muligt andet, som jeg bare ikke mener har noget med Kristus at gøre.

> [...]
>

> Hvorfor tror jeg sagde, at du selv skal finde ud af, hvem han er? Det er
> ligemeget, hvad jeg siger, hvis du ikke selv søger og finder.

Hvis vi nu lige dropper alle disse fine proklamationer om hvilken
storslået rolle han selv og hans disciple mener at indtage i Universet,
så kunne jeg da godt tænke mig at høre nogle helt konkrete jordnære
fakta om ham, herunder hvor og hvornår han er født, hvad hans civile
navn er, hvilken kultur og religion han er opdraget i og så videre...

> Menneskene tror mange ting. Gud har en Plan. Det er ikke altid denne Plan
> følger menneskenes ønsker om, hvordan tingene skal ske.

Vi har nogle ret klare profetier af at Jesus vil komme fra Himmelen.

> Der står også, at han kommer som en tyv i natten. Det vil sige, at han først
> kommer uden at folk lægger mærke til ham.

Dèn side af sagen har Jesus så sandelig også klaret i første omgang.

Maitreyah hævder vist derimod at have været på jorden adskillige gange
som forskellige personer:

http://www.maitreya.org/english/whoism.htm

Allerede denne tydelige opfattelse af flerleddede reinkarnationer er
direkte uforenelig med Bibelens syn på liv og død, ligesom det hedder
sig at Kristus kun vil komme tilbage fra Himmelen EEN gang, og det ved
Dommedag.

> Hvis vi ser på verden, så kan man roligt sige, at tingene bliver værre. Jeg
> er ikke i tvivl som situationens alvor... er du?

Jeg har altså lidt svært ved at se legioner af himmelske hærskarer svæve
rundt under Himmelen p.t.

> PS jeg overlader dig hermed til Gud. Jeg har givet dig budskabet om Kristi
> komme. Hvad du ønsker at gøre med det budskab er op til dig.

Okay, jeg har så hermed advaret dig mod frafald og sjæleligt fordærv.
Pas godt på dig selv!

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-11-04 14:45

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> mælte sligt:

>Præcis min pointe: Du påstår at Messias "er på jorden igen", men hvis du
>virkelig respekterede Jesus Kristus, så burde du for det første holde
>dig til at tro på Ham (og ikke alt muligt andet og alle mulige andre)

Hvis du virkelig respekterede Gud, burde du så ikke holde dig til at tro
på Ham og ikke på alle mulige hellenistiske profeter, der virker store
tegn og undere og kalder sig selv "Guds søn"?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Oj, det er en hel vild sej stemning.
Jeg får helt lyst til at tage en hat på."

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-11-04 02:35

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> [...]
> selvfølgelig djævlen selv, Satan. Ok.
>
> Ergo, er Gud, Guden over alt det gode, og Satan må være guden over alt det

Det er et umulig spørsmål fordi der ikke er enighet om betydningen av ordet
"gud". En etmologisk ordbok kan gi en dod pekepinn.

> [...]
oplevet
> værre dage.
>
> Modsiger biblen så sig selv når den siger man kun må have 1 gud?

Du skal ikke ha andre guder en meg.
Underforstått, der er andre guder. Der påstås at bibelen er forfalsket der
den omhandler dette emnet.

> En anden ting... Du må ikke slå ihjel. Ok. Hvis vi tager det alvorligt,
> betyder det så alt levende?

Nei. det innbefatter bare andre "jøder", og det gjelder ikke
stammehøvdingene.

> Mennesker, Dyr og planter? Hvordan skal man som
> menneske, dem der ifølge Biblen er hævet over dyrene, så overleve? Skal vi
> vente på at æblet selv falder ned fra træet?
> Eller skal vi æde hinandens lig?

Mennesker har ikke kløvde hover;-(

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-04 04:00

I news:41a68826$1@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

> Du skal ikke ha andre guder en meg.
> Underforstått, der er andre guder.

Sikke dog en omgang gedigent sluddet du der fik liret af dig!

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 13:51

"Ingolf" skrev i en meddelelse

> [...]
> oplevet værre dage.
>
> Modsiger biblen så sig selv når den siger man kun må have 1 gud?

Nej.

Det er et spørgsmål om definition.

Bibelen taler om flere guder. Rent faktisk bruges ordet "gud" i mange
betydninger. I 2 Korinther 4:4 bruges udtrykket i en betydning der ikke kan
mene den Gud vi ønsker at tjene: "blandt hvem denne tingenes ordnings gud
har forblindet de ikketroendes forstand, for at lysskæret fra den herlige
gode nyhed om Messias, som er Guds billede, ikke skal trænge igennem." Og i
2 Mosebog 7:1 kaldes Moeses en "gud" for Farao.

Hvis man definerer ordet "gud" som en hersker, en myndig person, så passer
det på universets skaber, men også på Moses i hans forhold til Farao og på
Satan, denne verdens Gud.

I betydning "vælge sig en Gud" kan man dog kun have én. Man kan kun
anerkende én myndighed som værende over sig i denne forstand. Som man i
Danmark kan vælge mellem mange potentielle ægtefæller, men kun gifte sig med
én (ad gangen), kan man kun tjene én Gud ad gangen, jævnfør Mattæus 6:24 om
at tjene Gud og rigdom samtidig.

1 Korinther 8:5, 6 taler netop om dette, at der er mange guder. For os er
der dog kun én virkelig Gud, nemlig skaberen af universet, Jehova Gud. Det
betyder ikke at der i den bredere betydning af ordet ikke er andre guder,
jævnfør de ovenfor henviste skriftsteder. Det er der, men for den kristne er
de det ikke i noget der blot minder om den samme forstand som Jehova.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org eller på dansk www.watchtower.org/languages/danish

Fra : Vidal

Dato : 29-11-04 20:00

Filip Drejer Johnsen wrote:

Måske den autoriserede danske oversættelse/fortolkning er
lidt nemmere forståelig?

> [...]
> har forblindet de ikketroendes forstand, for at lysskæret fra den herlige
> gode nyhed om Messias, som er Guds billede, ikke skal trænge igennem."

v4 for dem, der ikke tror; deres tanker har denne verdens gud
blindet, så de ikke ser lyset, der stråler fra evangeliet om Kristi
herlighed, Kristus, som er Guds billede.

> [...]
> de det ikke i noget der blot minder om den samme forstand som Jehova.

v4 Hvad angår det at spise kød, som har været ofret til afguderne,
så ved vi, at der ikke findes nogen afgud i verden, og at der kun
er én Gud. v5 For vel er der såkaldte guder, både i himlen og på
jorden – der er jo så mange guder og så mange herrer.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-11-04 01:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> er én Gud. v5 For vel er der såkaldte guder, både i himlen og på
> jorden – der er jo så mange guder og så mange herrer.

Hei Vidal.
Den diskusjonen du nu legger deg ut i er nok ikke så enkel som den synes for
deg. Siden jeg vet at du har en etymologisk oedbok tilgjengelig, synes jeg
du skal slå opp på ordet "gud". I min norske bok brukes flere sider til en
grundig forklaring. Det er ikke så enkelt som å si at "gud" (eller Jehova)
er navnet på den kristne guddommen.

Nå i moderne tid snakker vi om "markedskreftene", med akkurat de egenskapene
som vi tillegger en gud. Nesten alle konservative, politikerer og kristne,
underkaster seg og tilber markedskreftene

Det samme er fenomener som massepsykose. Det er også krefter som har styrt
hele befolkninger igjennom tidene.

Jeg vil heller vente med å diskutere begrepet "flere guder" intil vi kan bli
enige om begrepet "gud"

HM