Problemer med ISDn, s-bus, modstande m.m.
Fra : Jimmy

Dato : 25-11-04 17:29

Hey

Har lige nogle spørgsmål.

Jeg har fra NTab boksens digitale port 1 trukket et kabel op på loftet og
ned til et stik i min væk. Kablet er et alm. netkabel. Fra stikket i væggen
har jeg trukket et kabel mere til min telefon.

NTab---------------12 m. ledning ------------stik i væggen----------1.5 m.
ledning-----------ISDN telefon

Ingen klartone!

For at check kablet gjorde jeg følgende:

Internet Router------12 m. ledning ------------stik i væggen----------1.5 m.
ledning-----------Switch

Alt virker fint og hvis jeg kobler min PC til Switchen er der forbindelse
til Internettet!

Har også prøvet følgende:

NTab----------------7 m. ledning ------------ISDN telefon

Virker perfekt!

Jeg tror selv at problemet er at der simpelthen er for langt mellem NTab og
IDSN telefon når jeg gør det på den første måde. Lyder det ikke sandsynligt?

NTaben er sat til 50 ohm.

Jeg har så søgt lidt på nettet og fundet ud af at man kan trække en s-bus,
som åbenbart er betegnelsen for at trække et kabel rundt i huset. Den ene
ende af s-bussen skulle så gerne ende i NTaben. Er det rigtigt at den ende
bare skal op i den ene ISDN port på NTaben?

Jeg synes at have læst at jeg skal sætte NTaben til 100 ohm i dette
tilfælde, og så sætte en 100 ohms modstand i den anden ende af kablet.
Eftersom jeg ikke kan sætte en modstand i selve telefonen formoder jeg at
jeg skal sætte den i det stik som jeg har lavet i væggen. Stikket hedder
LexCom 125. Er det rigtigt forstået?

Hvis ja, kan man købe et stik hvor modstanden allerede sidder der i
forvejen?

Hvad hedder dette stik?

Hvis man ikke kan købe et stik hvor modstanden allerede sidder der, kan man
så bare købe en modstand og sætte på?

Hvad hedder det jeg skal købe?

Håber der er nogle der kan hjælpe...

--

Jimmy

Fra : KsNa

Dato : 25-11-04 21:38

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forvejen?
>
> Hvad hedder dette stik?
>
> Hvis man ikke kan købe et stik hvor modstanden allerede sidder der, kan

TDC telebutik sælger nogle 3-stiksdåser med modstande indbygget, og det er
rigtigt at du skal ændre på modstandene i NTen og sætte modstande på enden
af kablingen, hvis der er over 10 m. kabel.
Hvis du selv vil montere modstande skal der 1stk 100ohm mellem ben 4-5, og
1stk 100ohm mellem ben 3-6.

Mvh
Kim

Fra : Leif Olesen

Dato : 27-11-04 17:57

Du kan købe et 10 cm dropkabel med indbygget modstand.
du kan kontakte mig via www.teleadvice.dk
mvh
Leif