Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ny køler til Geforce 2 GTS
Fra : LM

Dato : 25-11-04 17:14

Hejsa,

jeg har pt en blue orb på mit Geforce 2 GTS. Den er begyndt at larme meget.
Har sat den til kun at køre med 7v, men det hjalp ikke.

Enten skal jeg have en ny blæser som er lydløs på min blue orb - ellers skal
jeg have en helt ny køler. Nogen der kan anbefale noget der passer på den?

Mvh Lars

Fra : OCB

Dato : 25-11-04 17:46

"LM" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> jeg have en helt ny køler. Nogen der kan anbefale noget der passer på den?

Hvad med at slå blæseren helt fra ? Det har jeg gjort på mit Asus V7700 GTS
2 Pro. Ingen probs.

Mvh Ole

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-11-04 18:00

OCB wrote:
> Hvad med at slå blæseren helt fra ? Det har jeg gjort på mit Asus
> V7700 GTS 2 Pro. Ingen probs.

Det kræver nok god ventilation i kabinettet - ellers kan det afkorte kortets
levetid betragteligt.

Hvad med en klat syrefri olie i blæserens leje?

/Chr

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-11-04 18:21

OCB wrote:
> Hvad med at slå blæseren helt fra ? Det har jeg gjort på mit Asus V7700 GTS
> 2 Pro. Ingen probs.

Hvor varm bliver GPU'en så? Jeg har selv et ASUS GF2 Pro, hvor jeg har
skiftet blæseren ud med en passiv profil fra Zalman (fra før heat pipes,
tror ikke den kan fås mere). Afhængigt af hvordan belastning og kabinet
flow er, ligger den mellem 50 og 60 grader, så hvis du kører med slukket
blæser, så burde den da blive en del varmere.

/Jacob

Fra : LM

Dato : 25-11-04 19:10

> Hvad med at slå blæseren helt fra ? Det har jeg gjort på mit Asus V7700
GTS
> 2 Pro. Ingen probs.

Jeg har faktisk kørt med den i 2 år uden blæseren tændt, men så begyndte
grafikken at blive mærkelig, så jeg har slået den til igen.

Så tror helst den vil have lidt luft. Måske er det nok, hvis jeg sætter en
ekstra 80 mm i fronten af kabinettet, til at hive lidt luft ind?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 25-11-04 20:06

OCB wrote:
> "LM" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Hvad med at slå blæseren helt fra ? Det har jeg gjort på mit Asus V7700 GTS
> 2 Pro. Ingen probs.

På arbejde er en del af vores Geforce2 stået netop pga. stoppede blæsere.

Jeg har selv skiftet blæser på mit g2 kort og jeg fandt en køler+blæser
til ca. 40kr. Jeg flyttede blot blæseren over på kortet og det virkede
helt fint. PRoblemet var dog at den ikke passede helt og derfor fyldte
den løsning mere og den nærmeste pci slot kan ikke benyttes.

mvh Bernhard