Asus 9600xt problem
Fra : TBent

Dato : 25-11-04 13:50

Hejsa

Jeg har købt et asus 9600XT grafikkort men jeg kan ikke instalere det, når
jeg sætter kortet i og booter op så for jeg win xp start billedet på skærmen
og så genstarter maskinen igen og igen, hvad kan være problemet?

system:
Abit AV8
Amd 64 3200+
2*256 Kingston pc3200 ram
strømforsyning en North Q 400w

Thomas

Fra : Mads

Dato : 25-11-04 17:18

On Thu, 25 Nov 2004 13:50:26 +0100, "TBent" <tbentsen@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg sætter kortet i og booter op så for jeg win xp start billedet på skærmen
>og så genstarter maskinen igen og igen, hvad kan være problemet?

Huskede du at fjerne gamle drivere og sætte grafik indstillingerne
til standard VGA kort inden du satte det nye kort i ?

Hvad kørte du med før ?

mvh Mads

Fra : TBent

Dato : 26-11-04 16:29

> Huskede du at fjerne gamle drivere og sætte grafik indstillingerne
> til standard VGA kort inden du satte det nye kort i ?

ja

> Hvad kørte du med før ?
for at få instaleret Win XP satte jeg et gammelt GF mx2 kort i.

Thomas

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-11-04 18:26

TBent wrote:
> [...]
> jeg sætter kortet i og booter op så for jeg win xp start billedet på skærmen
> og så genstarter maskinen igen og igen, hvad kan være problemet?

Hvor meget hardware har du ændret? Jeg har en gang imellem oplevet at
for meget ændring af hardware har ført til blå skærm i stedet for
genaktiverings dialogen. Det er i øvrigt også sket med Corporate
Edition, der ikke skal aktiveres.

/Jacob

Fra : TBent

Dato : 26-11-04 16:31

> [...]
> for meget ændring af hardware har ført til blå skærm i stedet for
> genaktiverings dialogen. Det er i øvrigt også sket med Corporate Edition,

jeg har skiftet bundkort og cpu type, og har derfor formatet og startet helt
forfra fra for at undgå dette problem.

Thomas

Fra : Peet

Dato : 25-11-04 18:32

"TBent" <tbentsen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:41a5d518$0$47621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> start billedet på skærmen og så genstarter maskinen igen og igen, hvad kan være problemet?

Sikkert dine drivere eller måske BIOS indstillinger.
Kan du starte op i fejlsikker tilstand > F8 under boot
så kan du muligvis afinstallere gamle drivere og
indlæse en ny.

Fra : TBent

Dato : 26-11-04 16:31

> Sikkert dine drivere eller måske BIOS indstillinger.
> Kan du starte op i fejlsikker tilstand > F8 under boot
> så kan du muligvis afinstallere gamle drivere og
> indlæse en ny.

Gamle drivere er fjernet og den vil ikke starte op i fejlsikret tilstand,
den genstarter under opstart

Thomas