Togbilletter i Thailand
Fra : Carsten

Dato : 25-11-04 11:20

Hej gruppe.
Er der nogen der har erfaringer med at bestille togbilletter i Thailand fra
Danmark? Det kunne jo være rart hvis man havde reserveret et par køjer på
nattoget til Chang Mai, så man kunne tage mere eller mindre direkte til
banegården når man står af flyet, istedet for at risikere at skulle tage en
overnatning i BKK indtil der er plads. Jeg har set diverse booking-sites på
nettet, men ved ikke helt hvor troværdige de er...

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 13:20

Hvorfor flyver du ikke bare med www.airasia.com istedet det er næsten ikke
dyrere end at tage toget.
Også nattoget de fleste fly fra europa ankommer tidligt fra morgenen, så
hvis man skal direkte til chiangmai var det træls at vente til om aftenen på
det.
MVH
jens

Fra : Carsten

Dato : 26-11-04 08:09

"jens" <jenswj snabel a hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis man skal direkte til chiangmai var det træls at vente til om aftenen

Har set airasias tilbud, men nu ankommer vi af en eller anden grund kl. 16,
så der bliver ikke så lang ventetid. Det eneste alternativ er at tage et fly
ved 21-tiden, og så er vi jo først i Chang Mai sent. Så vil jeg hellere
slappe af i toget på vej derop og ankomme frisk og veludviklet om morgenen.

Som andre i tråden skriver er det meget behageligt at rejse med tog i
Thailand, så det vil jeg klart foretrække. Men det kan nu godt tænkes at vi
tager nogle af trækkene med fly denne gang, da det jo er besnærende at komme
fra den ene ende af landet til den anden på en halv dag. Før i tiden
indvolverede det jo typisk 2 nætter med tog og en "spildt" dag i BKK...

Keller

Fra : Bent Jensen

Dato : 25-11-04 18:46

"Carsten" wrote in message news:<co4bh0$c5p$1@news.net.uni-c.dk>...

> Det kunne jo være rart hvis man havde reserveret et par køjer på
> nattoget til Chang Mai, så man kunne tage mere eller mindre direkte til
> banegården når man står af flyet,

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg vil sige, at mit indtryk
er, at flybilletter er faldet i pris, så det dårligt kan betale sig at
tage toget. Det er MEGET nemmere med fly.

Bent

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 25-11-04 21:52

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg vil sige, at mit indtryk
> er, at flybilletter er faldet i pris, så det dårligt kan betale sig at
> tage toget. Det er MEGET nemmere med fly.

Det kan godt være, men det er stadig sjover at tage toget. Jeg har mange
gode erfaringer med at tage offentlige transportmidler når jeg er ude at
rejse. Man kommer næsten altid i snak med nogle lokale.

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 25-11-04 23:51

On 25/11/04 21:51, in article lArpd.3386$oP2.95@news.get2net.dk, "Jimmi
Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> gode erfaringer med at tage offentlige transportmidler når jeg er ude at
> rejse. Man kommer næsten altid i snak med nogle lokale.

Guuud hvor befriende.
Endelig en ligesindet.
Jeg tjekkede priserne på airaisa og 2 hjemmsider der reklmerede form tog.
priserne er nogenlunde de samme, men oplevelsen af at sove i tog i et land
som thailand, hvis men ikke har travlt og man ikke vil gå med livrem og
seler, som de enøjede på phuket, er desto meget større.
Så mit råd vil altid være tag bussen toget eller endnu bedre brug
tommlefingeren, men det er sikkert ikke muligt på phuket, og who cares?
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-11-04 16:34

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote in message
[...]

zz Til ære for Hr Wilhemsen
+ en sparet hotelovernatning ikke at forglemme + man alligevel ikke oplevede
noget i snorke tiden
MvH Steen