FTP-ustabilitet
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-11-04 10:11

Jeg har igennem længere tid haft bøvl med et webhotel jeg har. Når jeg
vil overføre filer via en ftp-klient er det som om jeg taber
forbindelsen, den fryser eller går i baglås på en eller anden måde - det
viser sig ved at hvis jeg for eksempel vil downloade 10 filer så går den
i stå efter 2-3 stykker. Det sker også ofte at når jeg hopper rundt i
mappestrukturen så fryser den fast så jeg bliver nødt til at kvitte og
logge på igen. Det særlige er at det kun er på dette ene webhotel
(acomma.dk) - jeg har flere andre hos 2-3 forskellige udbydere og her er
der ingen problemer overhovedet.

Jeg har i øvrigt forsøgt med en hel række klienter som Transmit, Fetch,
Captain FTP osv. og alle giver samme problem. Den logiske forklaring er
jo at et eller andet på den pågældende server er *anderledes* end de
servere jeg ellers kommunikerer med. Hos Acomma kan de ikke give nogen
fornuftig forklaring, men siger at de tidligere har hørt om problemet
fra Mac-brugere - men skulle det have noget at sige??

Som det er nu, er det ikke brugeligt fordi jeg ikke kan overføre filer,
men jeg vil nødig af med acomma fordi de er nogle af de eneste der har
villet installere en bestemt perl-udvidelse på serveren (Image::Magick).

Er der nogle herinde der har en forklairng på 'ftp-ustabiliteten' og kan
forklare hvorfor jeg kun oplever det hos een udbyder og ikke alle mulige
andre?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-11-04 10:40

micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) writes:

> [...]
> fornuftig forklaring, men siger at de tidligere har hørt om problemet
> fra Mac-brugere - men skulle det have noget at sige??

Måske. Det kan være de har en mærkelig ftp-server installeret.

Kan du ikke pirke lidt til deres driftsafdeling?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-11-04 11:46

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Måske. Det kan være de har en mærkelig ftp-server installeret.
>
> Kan du ikke pirke lidt til deres driftsafdeling?

Det er deres driftansvarlige, Palle Svendsen, jeg har været i kontakt
med, og han svarer ikke direkte på mit spørgsmål om hvorfor det kun er
hos dem jeg oplever problemet. (Måske ved han det ikke). Han siger han
har testet det fra en mac med os x og klienten Transmit - uden at opleve
problemer. Jeg har også på opfordring fremsendt ham ftp-logs fra både en
forbindelse der virker (på et andet hotel) og så en log fra et af mine
mislykkede forsøg på at hente mine filer på hotelle hos Acomma, men de
siger ham åbenbart ikke noget.

Mvh, Michael

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-11-04 12:02

Jeg prøver lige at poste hans seneste svar som jeg netop har fået:

---
Hej Michael,

Ja, jeg har forsøgt at prøve connecte til din FTP konto udefra hos en
alm. bruger via en MAC og det omtalte FTP program og der havde jeg ingen
problemer.

Jeg lavet en mappe og uploadet ca 30 filer og der oplevet jeg ikke dette
omtalte problem, så jeg har ikke kunne fremporvokere problemet.

Det er som jeg har sagt tidligere typisk PASSIV mode der er problemet,
når man oplever en langsom forbindelse og eller hvis du kun kan uploade
et begrænset antal filer af gangen, det er hvis man kan sige det en
logisk forklaring.

At du kan hos 3-4 andre udbydere har som sådan intet at sige for det kan
være fordi de ingen firewall har på, de har en lettere opsat firewall.

Jeg kan anbefale at du enten prøver at connecte på andre PCer eller MAC
maskiner og ser om de også oplever problemet, hvis de gør det så skal
jeg havde en fjernstyringsadgang til denne maskine så skal jeg prøve at
logge på at teste.

Fejlen tyder med 99,999% sikkerhed på PASSIV mode som er en lokal fejl
og ikke en fejl på hverken serveren eller netværket.

Du kan evt. prøve at søge på google med den fejl du oplever plus FTP
programmet du bruger.

Jeg håber at dette gav en bedre forklaring på problemet.
---

Tja - jeg har forsøgt at slå passive mode fra, men så kan jeg slet ikke
forbinde. Samtidig forstår jeg stadig ikke helt at jeg slet ingen
problemer har hos andre, og et udpræget problem her.

Mvh, Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-11-04 14:18

> [...]
> forbindelse der virker (på et andet hotel) og så en log fra et af mine
> mislykkede forsøg på at hente mine filer på hotelle hos Acomma, men de

Jeg synes det er rimeligt at han gerne vil kunne reproducere problemet
og se det selv.

Ud fra hans forklaring tror jeg det skyldes at deres firewall er for
ivrig - aftestede han internt eller fra en maskine uden for huset?

Alternativt kan der jo også være fejl i deres ftp-server. Kan du få
ham til at oplyse hvilket produkt de bruger?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 25-12-04 08:03

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle herinde der har en forklairng på 'ftp-ustabiliteten' og kan
> forklare hvorfor jeg kun oplever det hos een udbyder og ikke alle mulige

Nogle servere bryder sig ikke om firewalls - har du din firewall aktiv?
Og hvis, så prøv at slå den fra(?)
M.