Zend studio
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-04 09:34

Nogen her der bruger Zend studio?

Jeg har valgt ISO-8859-1, men jeg kan simpelthen ikke få den til at
skrive danske tegn korrekt.

Hvad er det lige jeg overser?

/JD

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 25-11-04 14:28

Jimmy Damsgård wrote:
> Nogen her der bruger Zend studio?
>
> Jeg har valgt ISO-8859-1, men jeg kan simpelthen ikke få den til at
> skrive danske tegn korrekt.
>
> Hvad er det lige jeg overser?
>
> /JD

Jeg har selv droppet den på grund af problemer med tegn og taster. For
eksempel virkede "|" ikke på min.

Hvis jeg satte tastaturlayoutet til US, løste problemet sig, men det er
en uacceptabel løsning. Jeg tror det er en java-bug. Du kan eventuelt
rapportere dit problem til Zend.

--Martin

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 25-11-04 18:21

> Jeg har selv droppet den på grund af problemer med tegn og taster. For
> eksempel virkede "|" ikke på min.

øv det virker ellers ret lækkert.

Hvad valgte du så i stedet?

/JD

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 25-11-04 23:22

Jimmy Damsgård wrote:

> øv det virker ellers ret lækkert.
>
> Hvad valgte du så i stedet?

Jeg har desværre en evne til at lave syntaksfejl, så jeg var glad for
Zend Studio. I dag bruger jeg JEdit. til syntaks-tjek bruger jeg "php -l
<filnavn>".

--Martin

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-11-04 09:15

Martin Agersted Jarl wrote:
> Jeg har desværre en evne til at lave syntaksfejl, så jeg var glad for
> Zend Studio. I dag bruger jeg JEdit. til syntaks-tjek bruger jeg "php -l
> <filnavn>".

Jeg bruger det plugin i jEdit som hedder PHPParserPlugin. Det virker ret
godt, selvom det nogen gange er lidt langsom, hvis man har med meget store
filer at gøre.

--
Jesper Laursen
http://www.lauer.dk/

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-11-04 22:50

Jesper Laursen wrote:

> Jeg bruger det plugin i jEdit som hedder PHPParserPlugin. Det virker ret
> godt, selvom det nogen gange er lidt langsom, hvis man har med meget store
> filer at gøre.

Det er også udmærket, men markerer tit noget som fejl som ikke er fejl.

--Martin

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-11-04 20:57

On 25/11/04 14:27, Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg satte tastaturlayoutet til US, løste problemet sig, men det er
> en uacceptabel løsning. Jeg tror det er en java-bug. Du kan eventuelt

Jeg har også brugt det engang. Men jeg havde en del problemer med det.
F.eks. Med mange specielle tegn, og så var ftp-klienten ikke ret god til at
behandle mapper der havde over 50 undermapper, hvilket gør den ubrugelig for
mig.
Det første fik jeg dog en patch til, efter at have snakket med en af
udviklerne af programmet. Følg med i deres forum, der kommer tit indlæg til
Mac os X brugere.

Jeg er dog skiftet til jEdit, hvilket jeg dog heller ikke er helt tilfreds
med, da den tit er lidt langsom til at gemme og åbne filer. Men den har
utrolig mange funktioner og det er nemt at installere moduler.

Jeg tror desværre ikke at den perfekte editor til Mac OS X er lavet :/

--
Jesper Laursen
http://www.lauer.dk/

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 26-11-04 00:12

> Jeg tror desværre ikke at den perfekte editor til Mac OS X er lavet :/

Nej jeg kan se, at jeg kommer til at savne Slickedit.

Men hvad med f.eks. BBedit eller subtraedit?

/JD

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-11-04 09:17

Jimmy Damsgård wrote:

> Nej jeg kan se, at jeg kommer til at savne Slickedit.

Ja, den brugte jeg også glædeligt da jeg kørte windows, men den skulle da
vist også være lavet til Mac, jeg har helt glemt den efter at jeg skiftet
fra windows for 3 år siden og brugte FreeBSD som primær OS og Emacs som
editor.

> Men hvad med f.eks. BBedit eller subtraedit?

Har aldrig hørt om dem. Men lad mig høre hvis du finder noget godt.

--
Jesper Laursen
http://www.lauer.dk/