|
| Kan ikke browse ITMS Fra : Henrik Münster |
Dato : 24-11-04 23:36 |
|
Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
Windows. Har andre oplevet det samme?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Michael Holm (24-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 24-11-04 23:43 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> Windows. Har andre oplevet det samme?
har virket hele dagen her, også for 2 min. siden :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
Thomas Hansen (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Hansen |
Dato : 25-11-04 00:17 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> Windows. Har andre oplevet det samme?
Jeps, jeg oplever det samme.
Måske sker der noget?!.....
/Thomas
--
All hail the black kitty!
Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz
| |
Michael Holm (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 25-11-04 10:51 |
|
Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:
> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> > Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> > man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> > ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> > at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> > Windows. Har andre oplevet det samme?
> Jeps, jeg oplever det samme.
> Måske sker der noget?!.....
>
> /Thomas
http://www.macfixit..com skriver også om det, tyder på en serverfejl,
eller en ide der blev prøvet (af Apple) og droppet igen :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
Kaj Christiansen (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Kaj Christiansen |
Dato : 25-11-04 13:46 |
|
Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:
> Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:
>
> > Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> > > man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> > > ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> > > at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> > > Windows. Har andre oplevet det samme?
> > Jeps, jeg oplever det samme.
> > Måske sker der noget?!.....
> >
> > /Thomas
>
> http://www.macfixit..com skriver også om det, tyder på en serverfejl,
> eller en ide der blev prøvet (af Apple) og droppet igen :)
Det lader desværre til at være sådan Apple vil behandle os i fremtiden:
Ingen Music Store: Ingen adgang. Nedenstående er sakset fra macfixit:
"Once I noticed the behavior, I emailed Apple and was told, at first, to
make sure I upgrade to version 4.7 of iTunes. I responded that I had
already done so. Apple then responded that this is expected behavior of
iTunes 4.7. iTMS logs your IP address and if it is not in one of the
countries where there is an established iTMS, your access is denied. You
can no longer even browse unless you are physically in a country with an
established iTMS."
mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!
For contact replace ofir with myrealbox and dk with com
| |
Michael Holm (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 25-11-04 16:31 |
|
Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
> Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:
>
> > Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> > > > man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> > > > ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> > > > at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> > > > Windows. Har andre oplevet det samme?
> > > Jeps, jeg oplever det samme.
> > > Måske sker der noget?!.....
> > >
> > > /Thomas
> >
> > http://www.macfixit..com skriver også om det, tyder på en serverfejl,
> > eller en ide der blev prøvet (af Apple) og droppet igen :)
>
> Det lader desværre til at være sådan Apple vil behandle os i fremtiden:
> Ingen Music Store: Ingen adgang. Nedenstående er sakset fra macfixit:
>
>
> "Once I noticed the behavior, I emailed Apple and was told, at first, to
> make sure I upgrade to version 4.7 of iTunes. I responded that I had
> already done so. Apple then responded that this is expected behavior of
> iTunes 4.7. iTMS logs your IP address and if it is not in one of the
> countries where there is an established iTMS, your access is denied. You
> can no longer even browse unless you are physically in a country with an
> established iTMS."
>
> mvh.
> Kaj.
nu løber du jo med halve vinde :) længere inde står der at det ikke kan
være rigtigt - hvad det heller ikke her, da vi er mange der godt kan
komme ind på iTMS
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
Henrik Münster (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 25-11-04 21:21 |
|
In article <1gntf5h.1ygla4r8qg4faN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
> nu løber du jo med halve vinde :) længere inde står der at det ikke
> kan være rigtigt - hvad det heller ikke her, da vi er mange der godt
> kan komme ind på iTMS
OK, så er det heller ikke rigtigt, at nogle har fået slettet deres
e-mail af Virex 7.5. Den har altid virket fint hos mig, så de andre må
være nogle fjolser til at betjene en computer.
Jeg kan altså stadig ikke komme ind på iTMS hverken her eller på
arbejdet på en Windows-computer. Jeg kan i øvrigt heller ikke se, hvor
på Macfixit der står, at det ikke er rigtigt, at man ikke kan komme ind.
Der er en, der skriver, at nu kan han igen. Han har et creditcard fra et
iTMS-land og har formentlig en konto hos iTMS. Det kan vi andre jo ikke
få lov til at oprette.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Ann Rudbeck (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Ann Rudbeck |
Dato : 25-11-04 22:47 |
|
On 2004-11-25 21:21:29 +0100, "Henrik =?ISO-8859-1?Q?M=FCnster?="
<news@muenster.dk> said:
> Jeg kan altså stadig ikke komme ind på iTMS hverken her eller på
> arbejdet på en Windows-computer.
Heller ikke jeg - på sædvanlig vis. Men hvis jeg skriver navnet på en
kunstner (eller bare f.eks. "rock") i søgefeltet øverst i vinduet og
trykker på returtasten - så kommer jeg ind Men kan selvfølgelig
stadig ikke købe noget.
--
Mvh Ann Rudbeck
| |
Michael Holm (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 26-11-04 10:01 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> In article <1gntf5h.1ygla4r8qg4faN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
>
> > nu løber du jo med halve vinde :) længere inde står der at det ikke
> > kan være rigtigt - hvad det heller ikke her, da vi er mange der godt
> > kan komme ind på iTMS
>
> OK, så er det heller ikke rigtigt, at nogle har fået slettet deres
> e-mail af Virex 7.5. Den har altid virket fint hos mig, så de andre må
> være nogle fjolser til at betjene en computer.
du misforstår mig, det var slet ikke det jeg skrev (eller mente :)
> Jeg kan altså stadig ikke komme ind på iTMS hverken her eller på
> arbejdet på en Windows-computer. Jeg kan i øvrigt heller ikke se, hvor
> på Macfixit der står, at det ikke er rigtigt, at man ikke kan komme ind.
> Der er en, der skriver, at nu kan han igen. Han har et creditcard fra et
> iTMS-land og har formentlig en konto hos iTMS. Det kan vi andre jo ikke
> få lov til at oprette.
Det er vel kun mig der kan komme ind på iTMS ?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
Henrik Münster (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 26-11-04 22:19 |
|
In article <1gnurqh.5subs7vgvimN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
> du misforstår mig, det var slet ikke det jeg skrev (eller mente :)
OK, jeg opfattede det lidt som om, du ikke anerkendte problemets
eksistens. Der er i hvert fald sket et eller andet med iTMS. På to
Mac'er og en pc kan jeg pludselig ikke komme ind i iTMS ved at klikke på
pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig
var der ingen problemer.
> Det er vel kun mig der kan komme ind på iTMS ?
Det er altid svært med den slags. Ved f.eks. opgraderinger er der altid
nogen, der har problemer. Nogle gange er det så mange, at producenten
udsender en rettelse kort efter. Personlig plejer jeg at være ret
heldig, men derfor eksisterer problemerne jo alligevel, da der er andre,
det ikke virker for.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg
| |
Michael Holm (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 26-11-04 23:47 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> In article <1gnurqh.5subs7vgvimN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:
>
> > du misforstår mig, det var slet ikke det jeg skrev (eller mente :)
>
> OK, jeg opfattede det lidt som om, du ikke anerkendte problemets
> eksistens. Der er i hvert fald sket et eller andet med iTMS. På to
> Mac'er og en pc kan jeg pludselig ikke komme ind i iTMS ved at klikke på
> pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
> endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig
> var der ingen problemer.
Det er noget pjat af apple, så lige en på macfixit som foreslog at det
var et båndbrede problem som apple løste på den måde :(
>
> > Det er vel kun mig der kan komme ind på iTMS ?
>
> Det er altid svært med den slags. Ved f.eks. opgraderinger er der altid
> nogen, der har problemer. Nogle gange er det så mange, at producenten
> udsender en rettelse kort efter. Personlig plejer jeg at være ret
> heldig, men derfor eksisterer problemerne jo alligevel, da der er andre,
> det ikke virker for.
Helt enig og har samme erfaring. har nu lige prøvet en anden mac der
ikke har haft itunes åben før, og den kunne ikke komme ind :(
kun via link fra f.eks. en hjemmeside direkte til en kunster eller via
Browse i højre hjørne af iTunes.
Her er et link hvis man vil se musik video på iTMS
http://tinyurl.com/4rpl9
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
Michael Holm (26-11-2004)
| Kommentar Fra : Michael Holm |
Dato : 26-11-04 23:56 |
|
Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:
> Der er i hvert fald sket et eller andet med iTMS. På to
> > Mac'er og en pc kan jeg pludselig ikke komme ind i iTMS ved at klikke på
> > pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
> > endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig
> > var der ingen problemer.
>
> Det er noget pjat af apple, så lige en på macfixit som foreslog at det
> var et båndbrede problem som apple løste på den måde :(
og nogen foreslår at det er pga. at de forbereder canada's iTMS..
http://tinyurl.com/4mp4v
håber apple komemr med en forklaring på et tidspunkt..
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk
| |
René Frej Nielsen (27-11-2004)
| Kommentar Fra : René Frej Nielsen |
Dato : 27-11-04 15:44 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> OK, jeg opfattede det lidt som om, du ikke anerkendte problemets
> eksistens. Der er i hvert fald sket et eller andet med iTMS. På to
> Mac'er og en pc kan jeg pludselig ikke komme ind i iTMS ved at klikke på
> pilen, når man får at vide, at iTMS ikke findes i ens land. Og der står
> endda, at man kan se sig omkring og høre smagsprøver. Indtil for nylig
> var der ingen problemer.
Jeg har præcist samme problem både hjemme og på arbejde, både på Mac
og Windows. Hvis de bevidst har lukket for adgangen synes jeg det er
unfair overfor os danskere. Så kan vi ikke engang browse rundt og
finde musik, eller se musikvideoer.
--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk
PowerMac G4 Dual 867 MHz Verax | iBook G4 12" 1 GHz Combo/AE/BT
| |
Jan Rene Seliger (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Jan Rene Seliger |
Dato : 25-11-04 18:15 |
|
Henrik Münster <news@muenster.dk> skrev:
>Jeg kan ikke få lov at gå ind på
>iTunes Music Store i dag. Normalt kan
>man godt få lov at se sig omkring i
>butikken, men man kan naturligvis
>ikke købe noget her i Danmark. I dag
>kommer jeg ikke forbi advarslen om,
>at ITMS ikke findes i mit land. Jeg
>har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
>Windows. Har andre oplevet det samme?
>--
>Venlig hilsen
>Henrik Münster
>Esbjerg
Hej Henrik!Ja vi må ikke lege med,du er ikke den eneste!
| |
Henry Lerche Madsen (27-11-2004)
| Kommentar Fra : Henry Lerche Madsen |
Dato : 27-11-04 09:36 |
|
Henrik Münster wrote:
> Jeg kan ikke få lov at gå ind på iTunes Music Store i dag. Normalt kan
> man godt få lov at se sig omkring i butikken, men man kan naturligvis
> ikke købe noget her i Danmark. I dag kommer jeg ikke forbi advarslen om,
> at ITMS ikke findes i mit land. Jeg har prøvet iTunes 4.7 på både Mac og
> Windows. Har andre oplevet det samme?
Det er et problem for alle med iTunes 4.7 Jeg ved ikke hvorfor man har
valge at lukke for lande som ikke er med, men det tager jo båndbredde
uden nogen salg og desuden er det let at finde navn og numre samt at
høre om det nu er det rigtige musik, inden der hentes fra
Limewire....bare et gæt.
Men det er stadig muligt at gå i iTunes Music Store, blot skal du kunne
huske hvor du var i butikken sidst. Hvis du var i UK så gå ind på
http://www.apple.com/uk/itunes af den vej kan du gå ind via et link
fra hitlisterne. i iTMS må du ikke gå tilbage til home, for så opstår
problemet igen.
Det ser ikke længere ud til at man kan browse mellem lande, jeg har ikke
fundet en metode endnu.
http://www.macfixit.com/article.php?story=20041124030740156
| |
Ole Jensen (27-11-2004)
| Kommentar Fra : Ole Jensen |
Dato : 27-11-04 19:20 |
|
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
> Det er et problem for alle med iTunes 4.7 Jeg ved ikke hvorfor man har
> valge at lukke for lande som ikke er med, men det tager jo båndbredde
> uden nogen salg og desuden er det let at finde navn og numre samt at
> høre om det nu er det rigtige musik, inden der hentes fra
> Limewire....bare et gæt.
Jeg har også problemet, og jeg kører med iTunes 4.6, og system 10.3.5,
så det er ikke opgraderingen der er skyld i det.
--
mvh
Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan
| |
|
|