ligesom i mc-verdenen!
Fra : Per

Dato : 24-11-04 21:27

Er der overhovedet noget mærkeligt i dette:

Hvor mange mc´er bliver ikke dyrere med årene. Tag bare en hidsig 400 ccm -
de bliver rask væk solgt for op til 65000,- En Gsxr 400 kostede 54900,- da
den blev lanceret første gang i DK.

En Gsxr 250, der kostede 40000,- kan stadigvæk indbringe det samme eller
mere.

Nej - jeg har aldrig forstået brugtmarkedet i Danmark - fatter ikke at
markedskræfterne har ændret det endnu. Men hvad folk må jo være villige til
at betale alt for meget for brugt.
--
Med venlig hilsen Per!

Fra : MKS - 74

Dato : 24-11-04 21:44

On Wed, 24 Nov 2004 21:27:13 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Er der overhovedet noget mærkeligt i dette:
>
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=270959

Næh, vel egentlig ikke i og med at der kun blev produceret få og at
den var forbeholdt få....ikke alle kunne få _lov_ til at købe en
selvom de ville - markedet for den slags er iøvrigt ekstremt
konjunkturfølsomt, så som investering et noget usikkert objekt.

>Hvor mange mc´er bliver ikke dyrere med årene.

Næppe så mange, med mindre man venter længe nok og inflationen
tilsidst kan gøre en klassiker mere værd i absolutte beløb, men
sjældent i relation til pengenes værdi i de pågældende tidsperioder..

>Tag bare en hidsig 400 ccm -
>de bliver rask væk solgt for op til 65000,- En Gsxr 400 kostede 54900,- da
>den blev lanceret første gang i DK.

Njah - selvom det er rigtigt at f.eks Gixxer400 holdt sin pris ganske
godt et lang stykke tid og også rent faktisk var dyrere end som ny, så
er de faldet temmelig meget de sidste par år og handles mere ned
omkring de 40 kkr,

>En Gsxr 250, der kostede 40000,- kan stadigvæk indbringe det samme eller
>mere.

Næppe, typisk omkring 20-25.000

>Nej - jeg har aldrig forstået brugtmarkedet i Danmark - fatter ikke at
>markedskræfterne har ændret det endnu. Men hvad folk må jo være villige til
>at betale alt for meget for brugt.

Egentligt rigtigt nok men det skal jo ses i relation til hvad nyt
ellers koster tilsvarende og en af grundene til at priserne kan holdes
oppe er jo også at mange maskiner bliver holdt rigtigt godt i forhold
til f.eks biler - På den anden side er næppe tvivl om at havde vi
mindre afgifter ville der ikke blive holdt liv i så meget skrammel som
der gør nu, der selvom det måske nok ofte er i god stand også typisk
er håbløst forældet ikke mindst i designet...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-11-04 22:41

Per wrote:

> En Gsxr 250, der kostede 40000,- kan stadigvæk indbringe det samme
> eller mere.

Hehe..Er det priserne fra køge-mc du benytter som eksempel. De er vel
efterhånden
de eneste i landet der har sådanne "tilbud" :)

> Nej - jeg har aldrig forstået brugtmarkedet i Danmark - fatter ikke
> at markedskræfterne har ændret det endnu. Men hvad folk må jo være
> villige til at betale alt for meget for brugt.

Det nye koster jo tilsvarende mere...

Thomas

Fra : Armand

Dato : 28-11-04 11:59

Thomas Buus Andersen wrote:

> Hehe..Er det priserne fra køge-mc du benytter som eksempel. De er vel
> efterhånden
> de eneste i landet der har sådanne "tilbud" :)

Den her slår selv Køge MC! :

Citat fra DBA:

Sælges
------
Pris: Kr. 100000,-
Indrykket: 25-11-2004

Honda CB 750 FOUR - Vinterpris<br>Honda CB 750 FOUR

SOM FABRIKSNY 1 EJER DK MC UNIK SAMLE OBJEKT IKKE KØRT I 16 AR

Kilometer: 40.000
Ref. nummer: 35168
Modelår: 1971
Pris: 100.000,00

Gæt selv hvem (tip: det drejer sig om et par fantaster fra Horsens-egnen)

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 24-11-04 22:42

Per wrote:

> En Gsxr 250, der kostede 40000,- kan stadigvæk indbringe det samme eller
> mere.

På ebay.de er lige startet en auktion på en udstillingsmodel af en GB500
Clubman fra '92, der aldrig har kørt - køb nu-prisen er EUR 6.099 -
udsalgsprisen i '92 svarede vel til godt EUR 3.500

Nej, jeg ved godt, den ikke nødvendigvis bliver solgt til den pris -
også at den heller ikke uden videre kan indregistreres herhjemme nu
efter 1. juli i år; men det er meget sjovt at følge alligevel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-11-04 23:15

On Wed, 24 Nov 2004 22:42:05 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.

>Nej, jeg ved godt, den ikke nødvendigvis bliver solgt til den pris -
>også at den heller ikke uden videre kan indregistreres herhjemme nu
>efter 1. juli i år; men det er meget sjovt at følge alligevel

Småpenge - se lige her:

1983 SUZUKI, XN85 TURBO, silver w/ 0 miles, brand new, one of 250
imported into the US, new spare tank & tail section, $30000 includes
factory tools & charts.
Du ka' nå det endnu

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Eg Egemarke

Dato : 25-11-04 11:31

http://www.blocket.se/view/3844986.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

Dette her var da et MEGET bedre tilbud på en Xn 85 turbo, skulle jeg mene
???

Måske noget for dig steen ( jeg hjælper gerne med det svenske sprog mm)

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-11-04 22:04

On Thu, 25 Nov 2004 11:30:32 +0100, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

Hej Eg.

>http://www.blocket.se/view/3844986.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
>
>Dette her var da et MEGET bedre tilbud på en Xn 85 turbo, skulle jeg mene
>???

Det er jeg meget enig i.
Jeg tror nu heller ikke ham der har den med 0 Km på klokken vil sælge.
Den annonce ligner noget der siger: Se hvad jeg har
12.000 Skr er ikke meget, men der står ikke noget om hverken Km tal
eller stand.
Det er den første jeg ser med "plov", men ellers ser den rimelig
original ud.

>Måske noget for dig steen ( jeg hjælper gerne med det svenske sprog mm)

Næ, jeg har
Plus en hel MC som reservedele.
Vi hentede en i Sverige til min nabo sidste år (det med sproget går
fint), og den gav vi 15.000 Dkr for.
Den er 100% original, i meget fin stand og havde gået 22.000 Km.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 25-11-04 19:09

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> Småpenge - se lige her:
> 1983 SUZUKI, XN85 TURBO, silver w/ 0 miles, brand new, one of 250
> imported into the US, new spare tank & tail section, $30000 includes
> factory tools & charts.

Ja, en sådan værdistigning sætter jo EB-journalistens vinkel i et
dårligere lys: Hvorfor skrive om stigninger på 20-30 pct. på Ferrarier,
når mc'er som disse kan fremvise stigninger på 100, sågar flere gange
100 pct...

Det er nok en kombination af mangel på både indsigt i almindelighed og
sensationsprægede leads i særdeleshed

> Du ka' nå det endnu

Jo tak, når blot jeg finder et sted at byde

Spøg til side, disse eksempler får mig til at spørge: Hvilke af
nullernes (2000 - 2005 foreløbig) nye mc-modeller får status som
japanske klassikere i 2020'erne? Og vil derfor være gode at gemme på?

- lad os holde os til de japanske mc'er, for i modsætning til fx de
europæiske, der bobler frem år for år, er der da rædsomt langt mellem de
spændende japanske nyhederi disse år sammenlignet med fx i 80erne IMHO.
Regnet som nye modeller der enten byder på banebrydende nyt eller
nyfortolkning af noget klassisk - eller hvad der nu ellers giver en
klassiker

Er det cykler som BT1100, MT-01, Z 1000 og Zoomer? - eller?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 25-11-04 01:13

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nej - jeg har aldrig forstået brugtmarkedet i Danmark - fatter ikke at
> markedskræfterne har ændret det endnu. Men hvad folk må jo være villige

Man skal da huske på inflationen og mulige devalueringer.

Da jeg købte en Honda CB 750 i 1974 kostede den ca. 21.000 Kr. Men dette
beløb svarede til nærmest 2/3 af en årsløn for almindelige mennesker. Nu om
dage bliver den samme, nu brugte, motorcykel solgt for nærmest det samme
beløb, men nu svarer 21.000 Kr. jo til ca. 1/10 af en årsløn for langt de
fleste mennesker.

Altså har nu en pris på ca. 1/7 i forhold til 1974; altså 21.000 Kr. er nu
ca. 7 gange mindre end for 30 år siden!

Vi har jo oftest en årlig inflation på 2 - 3 %, og med 3 % vil det jo
resultere i at samme beløb efter f.eks. 5 år kun har så stor reel værdi som
ca. 0,97^5 = 0,859 = 86 % af værdien 5 år tidligere.

Mvh. Gert