Skærme
Fijala 3554
Har købt en LG L1710B!
Fra : Morph

Dato : 24-11-04 21:12

Jeg har netop købt denne skærm og har lige et par spørgsmål.

1) Refresh rate
Jeg har installeret den medfølgende monitor driver samt opdateret de seneste
drivere til mit grafikkort GeForce4 TI 4200 (Driver 66.93).
Jeg kan kun vælge 60 Hertz ved en opløsning på 1280 x 1024. Skal man ikke
kunne vælge 75 Hertz?

2) Pixel-fejl
Hvordan sikrer jeg mig, at der ikke er pixel-fejl på skærmen?

3) USB porte
Hvad kan jeg bruge USB portene til?

Hilsen
Morph

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 21:25

"Morph" <morphdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne vælge 75 Hertz?
>
> 2) Pixel-fejl
> Hvordan sikrer jeg mig, at der ikke er pixel-fejl på skærmen?

Hej
Hvis du bruger DVI kan du ikke vælge andet end 60Hz, hvis du bruger analog
(VGA) burde du kunne vælge 75Hz men får sansynligvis et dårligere billede.
De indbyggede USB porte kan bruges som alle andre USB porte hvis downstream
porten er forbundet til din PC. Du kan bruge den gamle udgave af Aida32 til
at kontrollere for pixelfejl da den har monitor tests inde under plugin.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Morph

Dato : 24-11-04 21:51

> [...]
> downstream porten er forbundet til din PC. Du kan bruge den gamle udgave
> af Aida32 til at kontrollere for pixelfejl da den har monitor tests inde

Hej Paul,

Tak for dine svar.

1) Jeg bruger faktisk en DVI tilslutnig, så det vil jeg da lige
eksperimentere lidt med.

2) Hvad er iøvrigt forskellen på USB Upstream og Downstream?

3) Jeg har hentet Aida32 og kørt de forskellige test under Plugins, men
hvordan kan jeg helt præcis se,om der er pixel-fejl?

4) Jeg er vant til at arbejde med en Dell 15" TFTskærm (1024 x 800), og jeg
synes, at teksten på min nye LG L1710B står meget småt,
men det er måske bare en tilvænningssag....eller hvad?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 22:14

> [...]
> jeg synes, at teksten på min nye LG L1710B står meget småt,
> men det er måske bare en tilvænningssag....eller hvad?

Hej Morph
Nu fik du mig upstream - downstream det kan jeg ikke forklare plejer at sige
at downstream er fra hub til PC men om det er rigtigt forklaret ved jeg
ikke, men til Aida32 plugins og pixelfejl der er jeg mere sikker, hvis du
går ind under Monitor Dianostic og Color tests og starter de forskellige
solid fills vil du ikke være i tvivl, hvis du fylder skærmen med rød f.eks.
og der er en pixel der lyser med en anden farve eller ikke lyser vil du se
det meget tydeligt og dette gentager du bare med alle de andre farver.
Personlig er jeg glad for min Dell 2001FP ingen pixel fejl håber du er
ligeså heldig. Jeg tror du lige skal vende dig til din nye skærm, held og
lykke med den
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Morph

Dato : 24-11-04 22:38

> [...]
> andre farver. Personlig er jeg glad for min Dell 2001FP ingen pixel fejl
> håber du er ligeså heldig. Jeg tror du lige skal vende dig til din nye

Jeg kan nu konstatere, at der er 2 meget små pixel fejl på skærmen, som ikke
ses umiddelbart, men irriterende er det dog alligevel, så jeg må jo se, om
jeg
kan leve med dem

Hilsen
Morph

Fra : JRS -8260

Dato : 25-11-04 13:59

> [...]
ikke
> ses umiddelbart, men irriterende er det dog alligevel, så jeg må jo se,

Ja, du havde jo sikkert ikke set dem hvis du ikke havde kørt testen.. Så
hvad har du så fået ud af det

MVH
JRS

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-11-04 17:39

> [...]
> ikke
> ses umiddelbart, men irriterende er det dog alligevel, så jeg må jo se, om

Hej Morph
Ked af at du fandt 2 fejl men hvis de sidder et sted hvor de ikke er til
bevær så prøv at leve med dem og nyd dit rolige billede.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 25-11-04 17:29

> 1) Jeg bruger faktisk en DVI tilslutnig, så det vil jeg da lige
> eksperimentere lidt med.

Og det giver klart det bedste billede. Jeg mener, at din skærm er en 16ms?
Så skal den også "kun" kunne vise 60hz (62,5). Men som du nok har
opdaget, så giver det ikke et stort flimmer som på en CRT-skærm.

> 3) Jeg har hentet Aida32 og kørt de forskellige test under Plugins, men
> hvordan kan jeg helt præcis se,om der er pixel-fejl?

Du er ikke i tvivl, når du opdager en!

> 4) Jeg er vant til at arbejde med en Dell 15" TFTskærm (1024 x 800), og
> jeg synes, at teksten på min nye LG L1710B står meget småt, men det er
> måske bare en tilvænningssag....eller hvad?

Det er altså også en uartig lav opløsning på en 15" skærm :) Jeg kan
tælle pixels på min 14" i 1024x768.

- Lene
http://piv.nu/