Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF Filer
Fra : AU

Dato : 24-11-04 16:20

Jeg har nogle problemer med at lave PDF filer, som jeg gerne vil have dem.
Jeg har ikke problemer med at lave en A 4 eller A 3 - men når jeg så eks.
har lavet en fil på 62x43 cm i Pagemaker, så tager den kun en mindre del af
filen med i den færdige PDF trods jeg indstiller størrelse m.m. meget
grundigt.

Jeg har forsøgt med PDF Factory Pro, Cute PDF og PDF4YOUPRO m.fl.

Findes der virkelig ikke et eneste PDF fremstillingsprogram, der lader mig
gøre, hvad jeg har lyst til og ikke stiller sig på bagbene ? Jeg har
virkelig brug for et godt råd her..

Hjælp

AU

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 24-11-04 16:55

Hej AU (hvem du så end er!!!)

Hvis jeg laver en side i Tabloid formatet (279,4x431,8), udskriver til en PS
fil, som bagefter bliver disitleret - så har jeg ingen problemer med at få
den rigtige sidestørrelse op.

Hvis jeg derimod forsøger at lave en sidestørrelse på 62x43 cm, får jeg en
meddelse at Pagemaker ikke kan klare den størrelse (max str. 431x558mm). Så
jeg tror at dit problem måske ligger i din sidestørrelse dif. i Pagemaker.
Det var bare mit bud.

Mvh
Anders

Fra : AU

Dato : 24-11-04 19:30

Hej Anders

Jeg har rent faktisk lavet en stor kalender på 62 x 43 cm i Pagemaker og jeg
sendte den på trykkeriet i en Eps. Så det er ikke problemet. Men tak for dit
bud. Jeg ved dog, at det giver problemer, når de skal behandle en PC fil på
en Mac p.g.a. skrifttyperne åbne/lukkede.

Jan

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-11-04 21:37

> Jeg har forsøgt med PDF Factory Pro, Cute PDF og PDF4YOUPRO m.fl.

Du nævner ikke Acrobat - er det fordi du ikke har det?

Jeg er ikke så godt kendt med dem du nævner, men hvis du kan definere
sidestørrelsen i arkopsætningen og printerdriveren, så må problemet ligge i
dine pdf-programmer. I Distiller er der en sidestørrelse, som kan give
problemer hvis man ikke husker at omdefinere den. Det er der sikkert også i
de nævnte programmer. Jeg antager at du printer til ps-fil først og så
genererer pdf?,,,
Kh
Bjørn