Skærme
Fijala 3554
Aldi CRT 19" til 1099,- noget værd?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-11-04 12:55

Nogen der kan sige lidt mere om den 19" crt monitor Aldi har til salg for
1099,- ?

Der står ikke alverden i brochuren, og jeg kan ikke finde noget model nummer
..

Kunne godt tænke mig at vide hvilken frekvens den kører ved en given
opsløsning, Billedrørs type, tilslutninger (stik), og om monitoren generelt
er noget værd, eller man skal spytte lidt flere penge i og få noget bedre.

Skal bruges til alm skrivebords arbejde, film og 3d shooters.

Annoncen skriver følgende:
Medion 19" Professional color monitor
max res: 1600x1200
0.26 mm perforeret maske
50-120Hz
Max pixelfrekvens 202.5MHz

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-11-04 15:13

Sune Storgaard wrote:

Har nu fundet ud af at der er tale om en MD1998PB

Har dog ikke kunne finde nogle anmeldelser af den, så jeg hører gerne fra
folk med sådan en fætter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-11-04 15:27

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har nu fundet ud af at der er tale om en MD1998PB

Prøv at kigge på http://tinyurl.com/4njv9 hvor jeg spurgte til samme skærm.

Men jeg kan da sige at jeg er tilfreds med min.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-11-04 17:26

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv at kigge på http://tinyurl.com/4njv9 hvor jeg spurgte til samme
> skærm.
> Men jeg kan da sige at jeg er tilfreds med min.

Der var da lidt kommentarer, lyder som et rimeligt køb til pengene.
Du skriver du er tilfreds, kan du måske yddybe det lidt?
Er farverne "gode" ?
Er billedet "skarpt" ?
Hvilke kabeltilslutninger har den ?
Ville du købe en igen eller spendere lidt mere ?

/Sune
-som har mange spørgsmål :)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-11-04 11:12

Nu blev jeg træt af den gamle 17" som var noget udvasket og mørk i farver
etc og ræste i aldi og købte den.

Jeg må sige mine sokker nærmest fløj af da jeg satte den til, nu kunne man
lige pludselig læse hvad der stod på skærmen, farverne virker gode
(ihvertfald i forhold til den gamle).
OSD funktionerne er som de skal være.

800*600 85Hz
1024*768 100Hz