Andet multimedie
bentjuul 3670
Circad problem
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-11-04 12:08

Hej.

Jeg ahr installeret CIRCAD til brug for printfremstilling til
elektronikprojekter.

Jeg kører det på en Windows 2003 Server.

Nå jeg vil køre det, der følgende meddelelse op:

"Direct Draw: Inadequate Vidoe Driver
The installed video driver software is not fully compliant with the
Windows Direct Draw standard and will not allow access to the hardware
screen memory.

CIRCAD abhors this condition and refuses to operate with such
restrictions in effect. If you cannot acquire an updated video driver
from the hardware manaufacturer, your only other options is to replace
your installed video board"

Jeg kører med nyeste update for mit grafikkort, og Direct Draw.

Videokortet er et ATI kort.

Jeg har fået at vide, at det ikke behøver at være videkortet eller driverne.

På min Windows 2000 laptop kører CIRCAD ok.

Nogen der har nogle ideer.

Erik Jakobsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-11-04 15:04

Erik Jakobsen wrote:

Nu sidder der et FX5200 kort her i maskinen, og det er desværre det samme.

Erik Jakobsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-11-04 21:38

Erik Jakobsen skrev :
> Erik Jakobsen wrote:
>

> Nu sidder der et FX5200 kort her i maskinen, og det er desværre det samme.
>
> Erik Jakobsen

Det er muligt at jeg tager vildt fejl, men er CirCad det gamle Circuit
Design program ?
I så fald er det vel et 16 bit program og det kører næppe på XP og 2k3.
Du bør nok spørge i Windows gruppen, da det jo ikke er et grafik problem du
har, eller i grafikkort gruppen, hvis du tror det er grafikkortet der er
problemet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-11-04 22:08

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> har, eller i grafikkort gruppen, hvis du tror det er grafikkortet der er

Nej det er ikke det ganle Circuit. Jeg troede det samme.

Hvordan ved du, at det ikke er et grafikproblem ?.

Jeg vidste ikke, at det ikke er et grafikproblem, da jeg ikke ved, hvad
der er problemet.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-11-04 10:18

Erik Jakobsen skrev :

> Nej det er ikke det ganle Circuit. Jeg troede det samme.
>
> Hvordan ved du, at det ikke er et grafikproblem ?.
>
> Jeg vidste ikke, at det ikke er et grafikproblem, da jeg ikke ved, hvad
> der er problemet.

Grafik problem er hvis du skal have hjælp til en tegning eller hjælp til en
funktion i programmet og sådan læser jeg ikke dine indlæg, derfor tror jeg
du får bedre hjælp i de andre grupper jeg har nævnt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-11-04 22:09

> [...]
> har, eller i grafikkort gruppen, hvis du tror det er grafikkortet der er

Lige en ting mere. Det kører ok under W2K ?.