Exportpris
Fra : P. D. Andersen

Dato : 23-11-04 22:36

Jeg har altid troet, at der kun fandtes 2 priser på et køretøj i vores
skattebefængte land. Nemlig med eller uden afgift. Men nu ser jeg, at der
også er noget der hedder eksportpris. Kan du ikke lige fortælle mig hvad
dette betyder?

Fx.
pris excl. registreringsafgift: kr. 126.095,-
pris inkl. registreringsafgift: kr. 334.406,-

exportpris: kr. 100.876,-

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-11-04 22:49

> pris excl. registreringsafgift: kr. 126.095,-
> pris inkl. registreringsafgift: kr. 334.406,-
>
> exportpris: kr. 100.876,-

det er vel momsen du ikke skal betale ved export ?

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : MKS - 74

Dato : 23-11-04 22:51

On Tue, 23 Nov 2004 22:35:35 +0100, "P. D. Andersen"
<handsome@mail.dk> wrote

>Kan du ikke lige fortælle mig hvad
>dette betyder?

Elementært kære Watson, eksportpris er ex. 25% moms

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-11-04 23:30

MKS - 74 wrote:
> On Tue, 23 Nov 2004 22:35:35 +0100, "P. D. Andersen"
> <handsome@mail.dk> wrote

> Elementært kære Watson, eksportpris er ex. 25% moms

Det lyder jo til at passe ret godt, for hvis man trækker 20% fra de
126095 kroner får man sørme 100876 kroner, og så passer prisen jo.

Fra : hms

Dato : 24-11-04 17:33

Hej.

I forlængelse af spørgsmåler "Exportpris" kunne jeg tænke mig at vide ,
hvad proceduren er hvis men f.eks henter en MC i Danmark til exportpris.
Betaler man så moms i indførselslandet eller hvad. De pågældende
myndigheder kender vel ikke køretøjets oprindelse eller.......?

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Richard

Dato : 24-11-04 18:04

hms wrote:

> Betaler man så moms i indførselslandet eller hvad.

I princippet ja - og hvad de nu ellers måtte finde på at opkræve Der
er muligvis også lande i verden, hvor man ikke betaler nogetsomhelst, så
spørg hellere først lokalt.

> De pågældende
> myndigheder kender vel ikke køretøjets oprindelse eller.......?

Du får jo en faktura, hvoraf det fremgår, at der ikke er betalt moms ved
købet her. Og formentlig også en eller anden toldattest, der fortæller,
hvornår cyklen er importeret, og at der er betalt EU-told, hvis den
kommer udefra - så skal den helt ud af EU, burde det også være muligt at
købe den uden samme EU-told

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK