Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med touchscreen?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-11-04 16:26

Jeg har kig på en Samsung 173TV - en 17" fladskærm med touchscreen til
5.900 kr. Den skal bruges til et ældre familiemedlem, som har lidt
svært ved almindelig computerbrug med mus og tastatur.

Nogen der har erfaringer med nævnte skærm - især mht. følsomhed og
holdbarhed af touchscreen - eller med andre lignende
berøringsfølsomme skærme i nogenlunde samme prisklasse eller
billigere?

Lars

Fra : Brian Luckow

Dato : 25-11-04 09:30

> Jeg har kig på en Samsung 173TV - en 17" fladskærm med touchscreen til
> 5.900 kr. Den skal bruges til et ældre familiemedlem, som har lidt
> svært ved almindelig computerbrug med mus og tastatur.

Jeg byggede tidligere på året en PC til et handikappet barn i familien, som
bl.a. indeholdt ovenstående skærm.

> Nogen der har erfaringer med nævnte skærm - især mht. følsomhed og
> holdbarhed af touchscreen - eller med andre lignende
> berøringsfølsomme skærme i nogenlunde samme prisklasse eller
> billigere?

Jeg har ingen erfaringer med touchskærme udover Samsung'en. Men den har en
glasplade udover selve TFT-panelet, så holdbarheden skulle være i orden, og
dermed nem at rengøre - det er jo lidt svært at undgå fedtfingre på sådan en
skærm. :) Selve touchfunktionen virker glimrende, softwaren der følger med
har mange opsætningsmuligheder og er fra 3M. Udover det, så er det jo
Samsungs hurtige 12ms panel der sider i, så et spil i ny og næ er den også
velegnet til. Det eneste jeg synes er lidt begrænset ved den, er at skærmen
kun kan reguleres bagover, du kan f.eks. ikke højederegulere den.

Mvh., Brian Luckow