Simulere Telnet med VB.NET - hvordan ?
Fra : TJ

Dato : 23-11-04 08:15

Jeg har interesse i at "fjernstyre" et program, vha en lille VB.NET
applikation.

Programmet som skal fjernstyres agerer server, som man kan forbinde
til med Telnet.

Når man forbinder kommer der en tekst, lig "Login:" på Unix.
Den skal så besvares med password, efterfulgt af en statusbesked.

Nu ønsker jeg så at sende bestemte kommandoer, som besvares med et
resultat fra serverprogrammet.

Men hvordan gør jeg det ? Sende kan jeg nok finde ud af med tiden,
men hvordan får jeg resultat tilbage ?

Nogen som kan vise en simpel applikation, som simulerer Telnet,
og som kan behandle det som serveren svarer retur ?

Mvh.