Yamaha forgaffel, K1 til DX med skive!?
Fra : Ulf

Dato : 23-11-04 06:07

Hej ng..

Der er vist for tiden, en del enmer med fs1 osv..
Og så kan jeg lige så godt lave et til..

Da jeg ville høre om man godt kan montere en bremse-kaliber, på en K1
forgaffel..

I stedet for at skulle udskifte den med en fra en Dx.. Med de tykke
forgaffel ben..

Hilsen Ulf

Ps.

Grunden til jeg spørg er at jeg lige har erhveret mig en org.
bremsevæske beholder, og nu manglger jeg bare en bremse-kaliber og
håndtag, osv..

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-11-04 22:47

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Da jeg ville høre om man godt kan montere en bremse-kaliber, på en K1
> forgaffel..
> I stedet for at skulle udskifte den med en fra en Dx.. Med de tykke
> forgaffel ben..

Muligvis, men det kræver lidt tilpasning eftersom der ikke er beslag til
kaliberen på forgaffelbenet. Det skal enten være uhyre præcist eller
justerbart. Men allerede her er det sikkert ulovligt. Der er sikkert en
grund til at forgaffelbenene er tykkere på DX'eren.

> Grunden til jeg spørg er at jeg lige har erhveret mig en org.
> bremsevæske beholder, og nu manglger jeg bare en bremse-kaliber og
> håndtag, osv..

Ja så mangler der jo ikke meget ;)

Fra : Ulf

Dato : 24-11-04 13:34

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> wrote in message news:<41a3afd3$0$13768$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> justerbart. Men allerede her er det sikkert ulovligt. Der er sikkert en
> grund til at forgaffelbenene er tykkere på DX'eren.

Ok..

Og nej der mangler ikke så meget vel..!?