Brugt iBook, tjekliste
Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-04 01:00

Er der noget man særligt skal være opmærksom på når man køber brugt
iBook 800/900 Mhz.

Støjer en eftermonteret Toshiba harddisk, 5400 rpm, eller har den en
ubehagelig lyd el. lign?

Flemming Rubini

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-11-04 01:16

flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk (Flemming Rubini) writes:

> Støjer en eftermonteret Toshiba harddisk, 5400 rpm, eller har den en
> ubehagelig lyd el. lign?

Jeg opgraderede med en 20 Gb Toshiba for et godt stykke tid siden.
Den er 100% lydløs - jeg kan ikke høre den bærbare er tændt. DET
kunne man godt med den gamle.

Det er jo så en detalje at når skærmen slukker, så glemmer man at
maskinen er tændt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-04 02:06

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> [...]
> kunne man godt med den gamle.
>
> Det er jo så en detalje at når skærmen slukker, så glemmer man at

Tak.
Jeg læste et sted at specificationen for et 60 Gb, 16 Mb RAM, 5400 rpm
mht. lyd var 29 Db. Bare det ikke genere nogen til et møde eller
undervisning.
Jeg har desuden læst at varmen kan vride iBooken i venstre side, hvorfor
tastaturet bliver endnu mere woblende at skrive på. Men det kan man vel
leve med, når man alligevel ikke vil spendere mere end 5 kilo på en
brugt 800/900 med airport.

Flemming Rubini

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-11-04 02:28

> [...]

> Jeg læste et sted at specificationen for et 60 Gb, 16 Mb RAM, 5400 rpm
> mht. lyd var 29 Db. Bare det ikke genere nogen til et møde eller

Hvis du ikke køber en disk med top specifikationer kan det måske
resultere i fx mindre varmeudvikling. Der er jo mulighed for at
undersøge det hele inden på nettet i vore dage.

Tjah :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-04 02:45

> [...]

> resultere i fx mindre varmeudvikling. Der er jo mulighed for at
> undersøge det hele inden på nettet i vore dage.

Jeg glemte at skrive det er et Toshiba-drev der sidder i maskinen. Det
er vist ikke så ringe endda.

> Tjah :)

Fnis...
Det er Mediamac der pt. giver næring til den forestilling.

Flemming Rubini

Fra : Tommy Jacobsen

Dato : 23-11-04 10:22

Mht harddisken, så tror jeg ikke den støjer. Støjniveauet på mobile
harddiske plejer at ligge mellem 18-25db.

Fra : Walther

Dato : 24-11-04 13:35

In article <1gnoips.y40ksa1ma6asgN%flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk>,
Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> Er der noget man særligt skal være opmærksom på når man køber brugt
> iBook 800/900 Mhz.

Ved ikke med en 800/900Mhz, men for en 600MHz DualUSB, ville jeg checke
følgende.

Hængslet må ikke knirke det mindste.
Tryk på maskinen rundt om skærmen, og omkring powerstikket. (skærmen må
ikke blinke)
Check at powerstikket sidder fast.
Check om extern-skærm adapteren virker.
Check at alle knapperne sidder fast, specielt oppe til højre.
Check at knappen under tochpad virker ordentligt når der trykkes
forskellige steder.
Check at lukke mekanismen virker ordentligt når skærmen lukkes ned.
Check batteri levetid hvis det er vigtigt for dig.
Sund fornuft, en bærbar skal ikke have nogen store skrammer eller
ridser.

Happy huntin'
walther