Holstebro!
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 22-11-04 21:23

Jeg kan ikke rigtig komme igang med nogen kur. Det går godt en uge, men så
falder jeg i fordi min kæreste ikke vil høre tale om sunde ting og ikke kan
undvære søde sager...
Mon nogle fra Holstebro eller omegn har nogle gode foreslag til en "let"
form for motion eller andet som kunne hive lidt i motivationen?
Jeg ahr rygerlunger og er overvægtig, så min kondi bliver vidst ikke værre
;)
Savner evt også nogle andre (gerne overvægtige) at dyre motionen med, da jeg
er ny her i byen og ikke kender så mange :)
Alle foreslag er velkomne :D

--
Mvh Stefanie

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-11-04 09:14

Stefanie Mathiesen wrote:

> [...]
> form for motion eller andet som kunne hive lidt i motivationen?
> Jeg ahr rygerlunger og er overvægtig, så min kondi bliver vidst ikke værre

Men har du overvejet Stavgang (en slags langrend uden ski)?

På lørdag er der et arrangement ved TV Midt/vest

Læs mere her: http://www.tvmidtvest.dk/sw13987.asp

Der er også noget i sundhedssystemet:
http://ringamt.diabetesplan.dk/flx/praksis/fysisk_aktivitet/

Det kan være, at du finder nogle motionsmakkere der.

jeg ved ikke hvordan det er dit amt, men det kan være, at din læge kan
give "motion på recept".
Det er en henvisning til en fysioterapeut, hvor du sammen med
fysioterapeuten laver en kost/motions-helhedsplan med udgangspunkt i din
situation.

Jeg tager selv hen til amagermotionsklubs stavgangs-afdeling i aften for
at få nogen gode fif til udstyr, metode mv.

mvh

Carsten Riis

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-11-04 13:18

Hejsa

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> falder jeg i fordi min kæreste ikke vil høre tale om sunde ting og ikke

Undskyld mig, men det er da ikke særlig sødt af din kæreste, for det
nemmeste er jo klart når man bliver bakket op af familie og venner, men tab
ikke modet.

Har du måske overvejet at melder dig ind hos ww el vægtkonsulenterne? jeg
ved ikke hvordan vægtkonsulenterne virker så det kan jeg ikke udtale mig om,
men jeg går selv hos ww og der er alt faktisk tilladt, også slik og kage ( i
små mængder selvfølgelig ). Hvis man har en svaghed for disse ting men
samtidig gerne vil tabe sig, synes jeg det er kanon, og det virker. Har selv
tabt godt 15 kg, og tro mig, jeg spiser også slik og kage
Bare et forslag.

Held og lykke

Knus fra Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-04 13:34

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cnv9pd$kdt$1@news.cybercity.dk...

> Undskyld mig, men det er da ikke særlig sødt af din kæreste, for det
> nemmeste er jo klart når man bliver bakket op af familie og venner, men
tab
> ikke modet.

Det er hverken sødt eller uvenligt af kæresten. Det er HANS valg og han er
selvfølgelig i sin gode ret til at vælge for sig selv og det han vil.

Man skal ikke gøre andre ansvarlige for, om man kan og vil tabe sig eller
ej - og ikke lade andres valg være afgørende for, hvordan man SELV tackler
sine problemer.

Selvfølgelig er det lettest - og dejligt - hvis ens
kæreste/mand/kone/familie er villig til at gå langt for at bakke en op. Men
det er ikke afgørende! Det er kun én selv, der hindrer en i at spise og leve
sundt.

Og hvis kvinder vil til at gøre deres egen vægt og kamp mod samme afhængig
af, at manden/kæresten følger trop og lever sundt, så har man valgt den mest
bekvemme og oplagte undskyldning, der overhovedet findes. Men det bliver den
altså ikke bedre eller mere rigtig af!

Mvh. Lisbeth

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-11-04 13:56

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41a32fcc$0$23060$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Det er hverken sødt eller uvenligt af kæresten. Det er HANS valg og han er
> selvfølgelig i sin gode ret til at vælge for sig selv og det han vil.

Det har du ret i, men jeg mener bare at man bør støtte hinanden i hinandens
valg. Jeg mener ikke kæresten skal gå på kur fordi jeg f.eks vælger at tabe
mig, men jeg vil da håber han vil bakke mig op omkring det ( det vil min
kæreste heldigvis ). Her i huset har vi en klar aftale om, at jeg laver den
mad jeg synes jeg må spise, og passer det ikke ham, må han spise rugbrød (
er endnu ikke sket i de 9 mdr jeg har været på ww ) ( det er bare sådan
vi har aftalt det, ikke sagt at andre skal bruge det samme )

> Man skal ikke gøre andre ansvarlige for, om man kan og vil tabe sig eller
> ej - og ikke lade andres valg være afgørende for, hvordan man SELV tackler
> sine problemer.

Igen, du har ret, men jeg synes personligt det kan være svært hvis nu ens
kæreste bare åd flødeboller, kage slik,osv op i hoved på mig, så synes jeg
måske igen godt man kunne støtte hinanden, og spise det på et andet
tidspunkt ( bare min holdning )

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-04 19:50

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cnvc0s$mpn$1@news.cybercity.dk...

> Det har du ret i, men jeg mener bare at man bør støtte hinanden i
hinandens
> valg.

Helst. Og så vidt muligt!

Jeg levede engang sammen med en undervægtig fyr af den ranglede og magre
slags. Hvad han kunne konsumere af slik, chips, popcorn, cola og pizza etc.
var ganske enkelt uhyggeligt. Og han var, forståeligt nok, IKKE til sinds at
ændre på sine spisevaner bare fordi JEG ville slås mod MINE deller.

Og jeg valgte så at se på den som en udmærket træning i også at kunne modstå
den slags.

> Jeg mener ikke kæresten skal gå på kur fordi jeg f.eks vælger at tabe
> mig, men jeg vil da håber han vil bakke mig op omkring det ( det vil min
> kæreste heldigvis ).

Men spørgsmålet er så, HVORDAN han skal bakke op? Skal han ændre sine
spisevaner eller er det nok, hvis han stiltiende accepterer ens valg og
undlader at brokke sig over samme?

> [...]
sådan
> vi har aftalt det, ikke sagt at andre skal bruge det samme )

God aftale!

> [...]
> kæreste bare åd flødeboller, kage slik,osv op i hoved på mig, så synes jeg
> måske igen godt man kunne støtte hinanden, og spise det på et andet

Jamen det ER svært *G*
Men god træning.

I dag kan jeg eksempelvis udmærket klare at se andre spise sådanne ting
foran mig. Har lige forladt mine forældres spisebord, hvor jeg takkede nej
til de småkager og den flødeis de andre guffede i sig for næsen af mig *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mus

Dato : 23-11-04 18:22

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41a32fcc$0$23060$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> ej - og ikke lade andres valg være afgørende for, hvordan man SELV tackler

Korrekt. Her hos os var det lige omvendt. Jeg skulle tabe mig og min kæreste
skulle ikke. Han tog alt det hensyn han overhovedet kunne. Sagde at han bare
spiste det der blev serveret( lidt a la vægtkonsulenternes kostråd). Han var
endda vildt glad for maden. Jeg købte lækkerier til ham, fordi jeg syntes
det var synd og hver gang havde han det bare så skidt med at spise det, selv
om jeg sagde han godt måtte. Jeg skulle jo vænne mig til nye spisevaner
resten af livet og kunne ikke være afhængig af at alle andre skulle tage
hensyn. Kunne ligeså godt lære det fra starten. Det holdt da i et halvt år.
Det gik galt omkring juletid. Har taget de 6 kg på igen(ud af 16).

Men det var da stadig dejligt at han viste vi var et par og støttede
hinanden. Så det var da lidt både og.

LN