Mangler en ovn...
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 20:40

Hej

Jeg skal i weekenden lave roastbeef, og bagte rodfrugter.
Problemet er at stegen skal stå ved 125 grader, i en ikke fastlagt tid (til
stegetermometret viser den ønskede temperatur) Rodfrugterne skal have en
times tid ved 200 grader. Jeg har kun en ovn.....

Kan (og er det tilrådeligt) jeg stege roastbeef'en om formiddagen køle den
ned, og så give den de sidste 15-20 min med rodfrugterne? Det vil jo også
gøre at jeg ikke står med det hele på en gang, men er det synd for dyret
(roastbeefen)

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen
fint

Fra : Margrete Johansen

Dato : 22-11-04 21:13

> Jeg skal i weekenden lave roastbeef, og bagte rodfrugter.

Du kan stege stegen i en gryde. Brun den godt på alle sider, salt og pebr
den - hæld en forsvarlig sjat rødvin ved og lidt vand. Lad stegen simre
15-20minutter på en ene side, vend og lad den stege færdig yderligere 15-20
minutter. Tag den op. Pak den ind i folie og viskestykker. Jævn skyen med
Maizena eller smør (alt efter temperament).

Smag til med salt og mere rødvin.

Margrete

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 23-11-04 10:43

> [...]
> stegetermometret viser den ønskede temperatur) Rodfrugterne skal have en
> times tid ved 200 grader. Jeg har kun en ovn.....

Hej fint

Hos os bliver roastbeefen aldrig lavet i ovnen. Den koges først i rigeligt
vand tilsat salt, hele pberkorn og et par laubærblade i 20 pr. kg. Dernæst
varmes en pande med smør og 1 til 2 løg ristes MEGET mørke, hvorefter
roasbeefen brunes på alle sider og er klar til servering. Det plejer at
virke hver gang .

Mvh.
Mette

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 23-11-04 10:51

> Hos os bliver roastbeefen aldrig lavet i ovnen. Den koges først i rigeligt
> vand tilsat salt, hele pberkorn og et par laubærblade i 20 pr. kg.

Ups.... der skulle stå 20 MINUTTER pr kg.

Mvh.
Mette

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 22:04

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej

Den bliver ellers rigtig god når den laves på "min" måde...... :)

Tak for svarene.

Hilsen
fint

Fra : Bo Warming

Dato : 26-11-04 20:05

"fint" <mailsnabelafintpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigeligt
> >

> Hej
>
> Den bliver ellers rigtig god når den laves på "min" måde...... :)

Et sært men sagligt uangribeligt svar: Køb en ekstra mikrobølgeovn - de er
billige nu
Eller varm skiftevis i den ene og den anden ovn og hold varmt i vand fra
hurtigkogeren - plastpose om det er skal nærme sig 100 grader

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 23:02

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:77Lpd.28711

> [...]
> Eller varm skiftevis i den ene og den anden ovn og hold varmt i vand fra
> hurtigkogeren - plastpose om det er skal nærme sig 100 grader

Jeg kunne vel ligeså godt bruge mit vaffeljern så...? Det giver også et
dejligt mønster.