Visual Basic 2005 Express eller Realbasic ~
Fra : Per

Dato : 22-11-04 20:12

Hej alle,

Jeg programmerer i øjeblikket i VB6 men kikker mig lidt om efter en ny
og mere tidssvarende VB-platform.

Jeg har foreløbig kik på Visual Basic 2005 Express og Realbasic men kan
ikke rigtig finde ud af, hvor man får mest og for pengene, når man kun
programmerer småprogrammer.

Realbasic ( http://www.realbasic.com/ ) tiltaler mig en del p.g.a. at
programmerne ikke skal installeres og nemt kan kompileres til andre
platforme, men jeg finder priserne lidt pebrede.

Omvendt virker Visual Basic 2005 Express (
http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/ )som et meget lækkert program men
kræver (vist ?), at brugeren har en .NET komponent installeret for at
kunne afvikle programmerne.

Hvad ville I vælge ?

Per

Fra : j

Dato : 01-12-04 11:36

Hej

Jeg ville vælge 2005 Express.
Med de nye Windows versioner der kommer er .NET frameworket installeret.
Desuden mener jeg at der kommer mulighed for at afvikle .NET kode på andre
platforme. Men jeg er ikke sikker.