Skærme
Fijala 3554
software til forstørelse af tekst på 30tom~
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-11-04 19:46

ved ikke om dette er den rigtige gruppe men prøver lige

er jeg den eneste der har lidt problemer med at læse teksten på visse
hjemmesider i internet explorer efter jeg har flyttet min pc ind i
stuen til mit nye
lcd30tommer, og sidder jo nu 3meter væk i forhold til før hvor jeg sad
40cm væk ?

jeg har været inde i den der handikaphjælp i windows xp men enten
forstøres det så meget at man kun kan se 5 bokstaver på skærmen

eller også forstøres lidt af det kun, nemlig overskriften på siderne
og det der så står med små typer er ikke til at læse længere, hmm jeg
ved at min nabo har samme problem med sin plasma der også bliver brugt
som pc-skærm så skal man rejse sig op og stå foran skærmen hvis der er
noget man skal læse (

findes der ikke noget software der er
beregnet til dette problem, nemlig at man ikke længere sidder foran
sin pc med 40cm afstand men sidder med 3meters afstand ? noget
software hvor man kan justere tekststørelsen på en nem måde og
formindske den igen uden problemer, håber
meget at nogen kan hjælpe .

og nej jeg trænger ikke til briller, jeg ser helt fint

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 23-11-04 00:28

> [...]
> til mit nye
> lcd30tommer, og sidder jo nu 3meter væk i forhold til før hvor jeg sad

Det er ikke helt en løsning på problemet, men du kan da starte med at
skifte IE ud med Opera. Opera kan nemlig lave ordenlig zoom på hele siden.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:10

On Tue, 23 Nov 2004 00:27:33 +0100, Lene Skov Mikkelsen
<pivnu@loveletters.dk> wrote:

>Det er ikke helt en løsning på problemet, men du kan da starte med at
>skifte IE ud med Opera. Opera kan nemlig lave ordenlig zoom på hele siden.
>
>- Lene
>http://piv.nu/

ok jeg har engang haft opera men tænkte at der sikkert ikke var nok
sikkerhed i denne browser og valgte så ie istedet for, hvordan er
opera i dag fungerer den fint eller ? downloader man så
sikkerhedsopdateringer til den ? er den stadig gratis eller hvordan ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 01:42

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> software hvor man kan justere tekststørelsen på en nem måde og
> formindske den igen uden problemer, håber

Prøv at holde Ctrl nede mens du drejer på muse-hjulet.
Eller brug "Vis" -> "Tekststørrelse"

Rune

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:06

On Tue, 23 Nov 2004 01:41:31 +0100, "Rune Friis Jørgensen" <rune_friis
AT adslhome DOT dk> wrote:

>"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

>Prøv at holde Ctrl nede mens du drejer på muse-hjulet.
>Eller brug "Vis" -> "Tekststørrelse"

ok den med ctrl og rullen på musen har jeg også fået tippet en anden
ng, den er god, men vis og tekstforstørelse hvad menes der med det ?
hvordan gør jeg ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 22:48

> ok den med ctrl og rullen på musen har jeg også fået tippet en anden
> ng, den er god, men vis og tekstforstørelse hvad menes der med det ?
> hvordan gør jeg ?

Det er henvisninger til menuen, du ved "Filer" "Rediger" "Vis"

I menupunktet "Vis" er der et punkt der hedder "Tekststørrelse"

Rune

Fra : iddqd

Dato : 23-11-04 09:05

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:
> [...]
> software hvor man kan justere tekststørelsen på en nem måde og
> formindske den igen uden problemer, håber

Du kan prøve og kigge på Jaws og ZoomText.

Mvh

Bruno

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-11-04 18:04

On Tue, 23 Nov 2004 09:05:16 +0100, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

>Du kan prøve og kigge på Jaws og ZoomText.
>
>Mvh
>
>Bruno

hvor kigger jeg på det henne ?