Address Book og mobiltelefonsynckoks
Fra : nospam

Dato : 22-11-04 17:53

Var lige så glad for kombinationen af Address Book, iSync og SonyEricsson
T630. Men det virker som om synkroniseringen kun går en vej ­ fra Address
Book til mobilos.

Jeg taster nye kontakter/numre ind i mobilen, f.ex. mens jeg ikke er hjemme.

Hjemme lader jeg glad iSync synke og tror at alt er opdateret, men det
virker som om der ikke blir synket FRA mobilen men kun TIL.

Er der en eller anden setting, som jeg har overset?

Bruger osse BluePhoneElite til at gemme SMSer med. Den har vist sin egen
telefonbog, men hvor gemmer den sig?

Jeg ville gerne kunne læse henh. BluePhoneElite og Address Book arkiverne
som en sidste udvej, hvis jeg mister data - eller mobilen.

--
Bolig søges i Århus fra januar 2006: 3 værelser til mig og deledatter 3
år!!!

Mikael Kern Film - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk - kernRE@MOVEkern.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-11-04 23:35

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> virker som om der ikke blir synket FRA mobilen men kun TIL.
>
> Er der en eller anden setting, som jeg har overset?
Har du sat flueben i "Slå <telefonens navn>-synkronisering til"?

> Bruger osse BluePhoneElite til at gemme SMSer med. Den har vist sin egen
> telefonbog, men hvor gemmer den sig?
SÃ¥ vidt jeg ved bruger BPE Adressebog...

> Jeg ville gerne kunne læse henh. BluePhoneElite og Address Book arkiverne
> som en sidste udvej, hvis jeg mister data - eller mobilen.
I iSync kan du lave sikkerhedskopier af dine data: Menu - Enheder -
"Sikkerhedskopier mine data".

HÃ¥ber det kan bruges!
/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : nospam

Dato : 23-11-04 10:57

> Har du sat flueben i "Slå <telefonens navn>-synkronisering til"?

Ja.

> Så vidt jeg ved bruger BPE Adressebog...

Lige nu har de forskellige navne og numre.

> I iSync kan du lave sikkerhedskopier af dine data: Menu - Enheder -
> "Sikkerhedskopier mine data".

Jo, tak - jeg laver altid backup inden jeg eksperimenterer

Men jeg kan ikke finde et sted at markere at jeg vil have data FRA mobilen
TIL Adressebog. Skønt det virkede fint den første gang da Adressebogen var
tom, og jeg hentede alle navne+numre fra mobilen.

mvh Mikael Kern

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-11-04 12:46

In article <BDC8C809.F41C%nospam@kern.dk>, nospam <nospam@kern.dk>
wrote:

> Men jeg kan ikke finde et sted at markere at jeg vil have data FRA mobilen
> TIL Adressebog. Skønt det virkede fint den første gang da Adressebogen var
> tom, og jeg hentede alle navne+numre fra mobilen.

Ikke at det hjælper, egentlig, men jeg vil bare sige, at jeg kan
synkronisere begge veje (det sker i samme postgang).
Bruger T630, 10.2.6 (eller hvad der nu er nyeste) og address book.
Bruger iSync til opgaven.
Hvis jeg synk'er fra mobil til computer, så advares jeg om, at der vil
ske ændringer (fx 5 slettede, 4 ændrede og 2 tilføjede) i min adressebog
på computeren og jeg skal så lige bekræfte det først.

Jeg har ikke fundet et sted, hvor jeg kan vælge at jeg kun vil
synkronisere fra mobil til comp, hvis det er det, du søger efter. Her
sker begge dele som sagt samtidig.
--
Lone

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-11-04 20:13

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Ja.

Jeg retter lige mig selv: BPE bruger de adresser, der ligger på
telefonen, som jeg synkroniserer med Adressebog....

> Lige nu har de forskellige navne og numre.
Ligger mobiladresserne i SIM- eller telefonhukommelsen?
Jeg ved ikke om det kan gøre nogen forskel, men alle mine adresser
ligger i telefonens hukommelse. Jeg ved egentlig ikke om iSync
overhovedet kan synke emner fra SIM-hukommelsen.

> [...]
> TIL Adressebog. Skønt det virkede fint den første gang da Adressebogen var
> tom, og jeg hentede alle navne+numre fra mobilen.
Jeg kan heller ikke umiddelbart se den mulighed...
Måske hvis du fjerner din telefon fra iSync og tilføjer den igen...og
evt. sletter dine adresser fra Adressebog.

Jeg har altid brugt Adressebog som udgangspunkt, da det er meget
hurtigere at skrive på computeren. Taster jeg nye adressser ind i
telefon overføres de til Adressebog når jeg synker.

/Thomas