hmmmm, flyve med 32 år gammelt fly....
Fra : b.lind

Dato : 22-11-04 07:03

bestilt rejse til phuket med turkiet eksperten, men efterfølgende har jeg
fået at vide at de flyver med verdens ældste boing 747 (jumbo). Nu er jeg i
forvejen ikke vild med at flyve og et fly der er 32 år er ikke just noget
der højner min følelse af sikkerhed....

Jeg ved godt at flyene nok bliver serviceret og dele udskiftet men
alligevel... en 30 år gammel bil har nok flere tekniske problemer end en
nyere bil.

Hvad mener i?

P.S Flyselskabet hedder orient thai.

mvh b.l

Fra : Permand

Dato : 22-11-04 11:01

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at flyene nok bliver serviceret og dele udskiftet men
> alligevel... en 30 år gammel bil har nok flere tekniske problemer end en

Det er ikke et problem, hvis de bare er vedligeholdt.

Selv ville jeg ikke være nervøs for at flyve med det. Hvis du ser på
statistikken over flyulykker så kan man ikke udlede ældre fly er farligere
end nye. Det er som regel den menneskelige faktor der er skyld i fly
ulykker.

Fra : Dennis

Dato : 22-11-04 18:43

Permand wrote:

> Det er ikke et problem, hvis de bare er vedligeholdt.

Enig, og det er der ingen tvivl om at de er, der er MEGET strenge
sikkerhedskrav til fly...

> [...]
> statistikken over flyulykker så kan man ikke udlede ældre fly er farligere
> end nye. Det er som regel den menneskelige faktor der er skyld i fly

Også helt rigtigt.
Jeg vil på ingen måde være utryg ved at sætte mig op i en flyver af
ældre dato, det larmer højst lidt mere.
Man kan vende den om og sige, at et gammel fly ikke længere har
"børnesygdomme" og alle dele er vedligeholdt og flere tusinde dele er
allerede udskiftet - så der er ikke noget der ligger til grund for at
sige at de er mindre sikre end andre. Flyv du trykt og roligt afsted og
nyd turen!

/Dennis

Fra : jesper o

Dato : 22-11-04 12:31

> [...]
>
> Jeg ved godt at flyene nok bliver serviceret og dele udskiftet men
> alligevel... en 30 år gammel bil har nok flere tekniske problemer end en

Det har et gammelt fly ikke hvis de er vedligeholdt ordentlig. Så er alle
dele faktisk nokmudskiftet nu. Og man får ikke lov at land i Kastrup hvis
sikkerheden ikke er iorden
så flyv du afsted til thailand det kan være det er en "jubilærumsflyvning
;O]
jesper o

Fra : Tidemand

Dato : 22-11-04 15:48

Min kone er også 32år og hun virker da´nognelunde, holder nok et par år
endnu, flyv du bare. Skulle uheldet være ude, så falder du fra 10 km´s højde
og jeg garenter at du ikke kan huske noget bagefter.

VH / Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 19:15

> [...]
> fået at vide at de flyver med verdens ældste boing 747 (jumbo). Nu er jeg
> forvejen ikke vild med at flyve og et fly der er 32 år er ikke
Hvad får dig til at tro at det fly du skal med er 32 år gammelt.
der bliver tilstadighed kørt nye maskiner ud fra fabrikken i Seatle i USA,
så den maskine du skal med er måske helt ny ?
det er den mest drift sikre maskine der findes. Hvis du stadig er nervøs så
kik på dette link http://www.boeing.com/commercial/747family/flash.html
De nyest modeller hedder 747-400 om det er dem Thai flyver med ved jeg ikke.

jan o

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 22-11-04 20:48

On Mon, 22 Nov 2004 07:03:01 +0100, "b.lind" <b_lind@post5.tele.dk>
wrote:

>efterfølgende har jeg
>fået at vide at de flyver med verdens ældste boing 747 (jumbo).

Jeg har følt mig mere sikker i en Douglas Dakota der hoppede fra
landsby til landsby i Kenya end i en meget nyere kinesisk jet fra Xian
til Shanghai.

Men uanset anekdoter, så bliver internationale trafikfly underkastet
vedligeholdelse som mere eller mindre gør alderen underordnet - alle
de (væsentlige) dele der bliver slidte bliver efterhånden også
udskiftet. Jeg fulgte en ligende snak i rec.travel.europe, hvor der
generelt var tilfredshed med til og med Aeroflot. Til gengæld omgås de
russiske indenrigsfly med en del forsigtighed.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : F.Hansen

Dato : 23-11-04 05:15

> [...]
>
> Jeg ved godt at flyene nok bliver serviceret og dele udskiftet men
> alligevel... en 30 år gammel bil har nok flere tekniske problemer end en

Orient thai er ikke på liste over selskaber som har haft ulykker.

Finn

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-11-04 22:27

Hej

[klip]

Kig evt. her: http://www.orient-thai.com/web/about.html

Og her: http://www.ggfun.dk/oktober.htm#Vil%20flyve%20til%20Thailand

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-11-04 01:32

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
[...]

Jeg er deltager på "Jomfruturen" 16 dec og hvis gud er med mig kommer jeg
hjem 30 dec fra Phuket og hvis jeg ikke skriver om det er det bare en
skam-------------
Mvh Steen

Fra : b.lind

Dato : 24-11-04 06:49

du må meget gerne skrive om din oplevelese af flyvningen når/hvis du komme
hjem igen....

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 19:20

Øvvv så får jeg ikke noget at vide vi tager afsted den 23.12 . - vi havde
bestilt den 26.12 men det ændrede de jo bare sådan :(

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-11-04 19:44

On Wed, 24 Nov 2004 19:20:12 +0100, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Øvvv så får jeg ikke noget at vide vi tager afsted den 23.12 . - vi havde
>bestilt den 26.12 men det ændrede de jo bare sådan :(

Hvis lortet er faldet ned skal du nok få det at vide - bare rolig