tripwire 2.3.1-2 og Fedora Core 2
Fra : bvm

Dato : 21-11-04 23:20

Bruger tripwire på en RH8 maskine, det virker fint.
Ville så lige installere samme version af tripwire på
en FC2, men det vil slet ikke compilere.

Er der nogen der har erfaring med denne kombination ?

Eller evt. et forslag til noget andet ids med samme funktionalitet ?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-11-04 23:56

bvm wrote:

> Bruger tripwire på en RH8 maskine, det virker fint.
> Ville så lige installere samme version af tripwire på
> en FC2, men det vil slet ikke compilere.

Hvordan prøvede du at compilere den? Jeg ville i første
omgang prøve den nyeste .src.rpm fra Red Hat Linux og
se om den kunne compileres.

--
Kasper Dupont

Fra : bvm

Dato : 22-11-04 10:03

Kasper Dupont wrote:
> Hvordan prøvede du at compilere den? Jeg ville i første
> omgang prøve den nyeste .src.rpm fra Red Hat Linux og
> se om den kunne compileres.

Der ligger vers 2.3-47 hos tripwire.org - men til RH7.*

Så jeg valgte at hente vers 2.3.1-2 source tar archive fra
sourceforge.net istedet.

Og så burde det bare være "make release" (Den er def. sat op til Linux)

Men måske skal jeg lige prøve 2.3-47 istedet, kan se det er den jeg har
brugt på min kørende RH8

Fra : Kasper Dupont

Dato : 22-11-04 11:10

bvm wrote:

> Der ligger vers 2.3-47 hos tripwire.org - men til RH7.*

Hvis du kan finde en source rpm til RH7 synes jeg du skal
prøve at compilere den på FC2. Min erfaring siger mig, at
chancen for at en source rpm kan compileres er større end
chancen for at den binære rpm kan bruges.

--
Kasper Dupont

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 22-11-04 12:29

Kasper Dupont wrote:

> Hvis du kan finde en source rpm til RH7 synes jeg du skal
> prøve at compilere den på FC2. Min erfaring siger mig, at
> chancen for at en source rpm kan compileres er større end
> chancen for at den binære rpm kan bruges.

Hvorfor gøre det så besværligt for én selv når der findes rpm's til
Fedora Core 2

http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/1269122/com/tripwire-2.3.1-20.fdr.1.2.i386.rpm.html

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-11-04 12:34

Uffe S. Callesen uttered:
> Hvorfor gøre det så besværligt for én selv når der findes rpm's til
> Fedora Core 2

Hvorfor diskuterer I det her i d.e.sikkerhed og ikke i d.e.system.unix?

FUT: d.e.system.unix

--
-- [ kristian ] --------------------------------------------------------
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --

Fra : Kasper Dupont

Dato : 22-11-04 13:44

"Uffe S. Callesen" wrote:

> Hvorfor gøre det så besværligt for én selv når der findes rpm's til
> Fedora Core 2
>
> http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/1269122/com/tripwire-2.3.1-20.fdr.1.2.i386.rpm.html

Det er så vidt jeg kan se hverken et officielt tripwire
site eller et officielt Fedora Core site. Så det kunne
jo være et spørgsmål om, hvem man stoler på. De har
godt nok en source udgave, så man kan evt. sammenligne
og selv bygge programmet derefter. Men hvis man blot
har kigget på de officielle sites, så kender man ikke
nødvendigvis til eksistensen af den fil. Og det er nu
engang svært at bruge en fil, hvis man ikke ved, den
eksisterer.

--
Kasper Dupont

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 22-11-04 14:40

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> nødvendigvis til eksistensen af den fil. Og det er nu
> engang svært at bruge en fil, hvis man ikke ved, den

Officielt min bare' - hvis du vil have rpm's men kun vil downloade fra
de officielle sites - så kommer du sgu til at vente længe på de fleste
rpm filer :)

De fleste bruger vel for fan freshmeat, rpm.bone.net osv...

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 22-11-04 15:08

"Uffe S. Callesen" wrote:

> [...]
> rpm filer :)
>
> De fleste bruger vel for fan freshmeat, rpm.bone.net osv...

At installere pakker, hvis oprindelse man ikke kender, er ikke
nogen god start, når målet er at lave et sikkert system.

--
Kasper Dupont

Fra : bvm

Dato : 22-11-04 15:15

Uffe S. Callesen wrote:

> [...]
> rpm filer :)
>
> De fleste bruger vel for fan freshmeat, rpm.bone.net osv...

2.3.1-2 er faktisk den version der ligger på freshmeat

Fra : bvm

Dato : 22-11-04 15:09

Uffe S. Callesen wrote:

> Hvorfor gøre det så besværligt for én selv når der findes rpm's til
> Fedora Core 2
>
> http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/1269122/com/tripwire-2.3.1-20.fdr.1.2.i386.rpm.html

Tak - det var lige det der skulle til ...

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-11-04 12:28

bvm <na@na.na> writes:

> Eller evt. et forslag til noget andet ids med samme funktionalitet ?

Prøv at kigge på AIDE (søg på freshmeat.net)

--
Ole Hansen