Er denne her portvin noget værd?
Fra : JS

Dato : 21-11-04 21:47

Fra : Thomas Widmann

Dato : 21-11-04 21:51

"JS" <js_539@hotmail.com> writes:

> Ift. prisen...
>
> http://www.netto.dk/internet/nettodk/catalogue/catalogue.nsf/webActiveCataloguePages/1-14?opendocument&catid=1

Tjah, det er en Càlem LBV. Càlem er ikke noget stort hus, men de
laver da indimellem nogle hæderlige portvine. LBV'er er vin, der ikke
kom på flaske hurtigt som rigtige vintage-portvine, men som på den
anden side er bedre end det sprøjt, der bliver solgt som ruby/tawny.
Nogle LBV'er smager rigtig godt, især de ufiltrerede (som i sagens
natur ofte kan vinde ved at blive lagret nogle år).

Jeg ville anbefale dig at prøve en enkelt flaske.

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 3/2, 54 Mavisbank Gardens, Glasgow G51 1HL, Scotland, EU

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 22-11-04 23:17

Thomas Widmann skrev:
> Càlem er ikke noget stort hus, men de laver da indimellem nogle
> hæderlige portvine.

Jeps, men jeg synes at de unge plejer at være alt for søde. Der står endda
"fuld af sødme" i annoncen.
Men det er jo desværre sådan at de fleste danskere kender portvin: Noget
billigt, sødt stads på linie med kirsebærvin, som drikkes af et alt for
lille glas, og som skylles ned nærmest for selskabs skyld...

> ..er bedre end det sprøjt, der bliver solgt som ruby/tawny.

Kan du slet ikke lide tawny'er? Jeg har smagt enkelte 10 og 20 års, som jeg
fandt _rigtig_ gode!

Fandt lige et link - måske er den værd at se på alligevel
http://www.sitecenter.dk/solaia/portvinkanonportvintilspotpris/

-------
Tomas

Fra : Thomas Widmann

Dato : 23-11-04 22:19

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> writes:

> Kan du slet ikke lide tawny'er? Jeg har smagt enkelte 10 og 20 års,
> som jeg fandt _rigtig_ gode!

Ih jo, aged tawnys er dejlige. Jeg mente de der billige ting, der
blot går under navnet tawny.

/Thomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 23-11-04 22:37

Thomas Widmann skrev:
> Ih jo, aged tawnys er dejlige. Jeg mente de der billige ting, der
> blot går under navnet tawny.

Plejer de helt billige ikke oftest at hedde ruby - eller tager jeg fejl (når
først man én gang har smagt en god portvin drikker man IKKE længere de helt
billige/dårlige).

-------
Tomas

Fra : Thomas Widmann

Dato : 23-11-04 22:44

> Plejer de helt billige ikke oftest at hedde ruby

Nej, billige findes i ruby/tawny/white.

Og nej, jeg har heller ikke drukket dem i ca. ti år...

/Thomas