Prblem med ADSL / Telefonforbindelse
Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-11-04 21:18

Min søster har lige fået TDC bredbånd (ADSL). Dvs. TDC sendte hende en kasse
med fl.g. indhold: Skillefilter, Modem, Trådløs router. Hun satte
skillefilteret til telefonstikket trak ledning til modem og ledning til
telefon. Fra modemmet trak hun ethernetkabel til routeren.
Problemet er at telefonnen støjer nu (susen) og indimellem afbrydes
telefonforbindelsen. Er det et defekt skillefilter, eller skal susende lyd
tolkes som indstråling i telefonens elektronik fra routeren ? TDC siger de
skal ha min 700 kr for at køre ud til hende og tjekke det....hvordan dælen
hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-11-04 21:42

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> og tjekke det....hvordan dælen hænger det sammen med at hun har
> fastnet abonnement og bredbåndsabonnement hos TDC ? Skal de så ikke

Er du 100% sikker på at den/de telefoner der suser ikke er koblet på før
skilfilter?
Det du skal være sikker på er at du kobler din skilfilter på som det
_første_ og så koble din tlf på tlf. udgangen i dit filter, eller evt.
resten af dine tlf. kabler i huset.
Mvh Morten

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-11-04 21:50

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det du skal være sikker på er at du kobler din skilfilter på som det
> _første_ og så koble din tlf på tlf. udgangen i dit filter, eller evt.

Helt skåret ud i pap:

"Line" på filteret kobles til et eksisterende telefonstik. "ADSL" kobles til
modem. Telefoner tilkobles "Phone".

Der må ikke længere være telefoner tilkoblet øvrige stik med samme anaoge
nummer!

MVH
Kent Glerup

Fra : KsNa

Dato : 21-11-04 22:46

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
> hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?

Hvorfor tror du det, hun har bestilt en "gør det selv instalation", så kan
man da ikke forvente, at få en tekniker til at rede trådene ud uden at det
koster ved kasse 1. Jeg ville da føle mig snydt, hvis jeg betalte for en
tekniker og andre fik samme arbejde lavet gratis.

Mvh
Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-11-04 18:11

> [...]
> hænger det sammen med at hun har fastnet abonnement og bredbåndsabonnement
> hos TDC ? Skal de så ikke yde denne service gratis ?

Hvis det hele er forbundet som i vejledningen fra TDC, så er det bare at
fejlmelde forbindelsen, så må TDC finde ud af hvad der er i vejen, og det
koster ikke en krone - forudsat man har fulgt vejledningen selvfølgelig!

Mvh
TKJ

Fra : Thomas H.

Dato : 22-11-04 22:00

"Thomas Jensen" <tkj1104@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> koster ikke en krone - forudsat man har fulgt vejledningen selvfølgelig!

Jow, det gør det hvis man har bestilt en gør del selv løsning, og man
alligevel ikke har kunnet finde ud af at installere det korrekt..

Gør det selv løsning henvender sig til folk der KUN har ET stik i
huset/lejligheden, hvis der er mere end det, så skal man enten være fiks på
fingrene, eller vælge at få tekniker ud.. Man kan så konstatere at der er
mere end et stik i huset her, og derfor er en gør det selv løsning ikke
smart..

MVH
Thomas H.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-11-04 22:19

> Jow, det gør det hvis man har bestilt en gør del selv løsning, og man
> alligevel ikke har kunnet finde ud af at installere det korrekt..

Læs nu lige igen de første 10 ord af hvad manden skriver :)

> Gør det selv løsning henvender sig til folk der KUN har ET stik i
> huset/lejligheden

Ikke helt korrekt - den henvender sig til folk der kan acceptere kun at kunne
bruge 1, man kan sagtens bestille gør-det-selv uanset man har 2-3-4 stik, men
når man har "gjort-det-selv" vil fremover kun det ene være brugbart.

> hvis der er mere end det, så skal man enten være fiks på
> fingrene

Njae... så svært er det nu heller ikke at trække en forlængerledning eller
to..:)

> Man kan så konstatere at der er mere end et stik i huset her

Hvordan konstaterer du det?

--
Michael
Husker du dit IMEI-nummer hvis mobilen bliver stjålet?

Fra : Thomas H.

Dato : 22-11-04 23:17

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> Læs nu lige igen de første 10 ord af hvad manden skriver :)

er det stavefjlen du tænker på ?

> [...]
men
> når man har "gjort-det-selv" vil fremover kun det ene være brugbart.

fair nok..

> Njae... så svært er det nu heller ikke at trække en forlængerledning eller
> to..:)

Nææ, det er det vel ikke, men efter min mening ikke en holdbar løsning i
længden..

> Hvordan konstaterer du det?

Det ved jeg heller ikke, var vist lige lidt for hurtig..

MVH
Thomas H.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-11-04 23:34

Problemet er løst.....damemennesket troede hun var smart...... hun trak fra
tlf stik 1 til skillefilter herfra videre til en telefon og til modem som
foreskrevet....MEN....hun troede hun stadig ku bruge stik 2 nede i stuen :)
lol...kvinder er ikke altid de skrapeste kvinder i skuffen når det kommer
til teknik :) nu har jeg tilbudt hende at trække nye kabler og installere
nye telefonstik som monteres EFTER skillefilteret :)