Dagbog over mine deller
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-11-04 20:03

Jeg har lige læst "Dagbog over mine deller" af journalist Ninka-Bernadette
Mauritson. Ugivet på forlaget Pretty Ink.

Den kan anbefales alle - men specielt kvinder!

Som teksten på bogens bagside oplyser, er det en "guidebog om selvværd,
elevatorvægt og kvindeliv. Et rørende, rystende og lærerigt indblik i det
kvindelige selvværds psykologi."

Det er en til tider ekstrem historie om at svælge i mænds opmærksomhed, sex,
mad, slik, druk og fester. Om hvor lidt det hjælper at være smuk som en
fotomodel udenpå når man indeni er ganske lille. Om hvor lidt komplimenter
hjælper, når man ikke SELV synes, man er køn og værdifuld. Om hvordan man
(måske?) æder sig fed og ligeglad for at teste, om kæresten elsker en for
det man på godt og ondt rummer og ikke kun på grund af det kønne udseende.
Det er en bog om, hvor galt det kan gå - men også en bog om, at det er
muligt igen at blive en smuk, sund, stærk kvinde.

Det er en rigtig dejlig bog!

Du kan læse mere om bogen og Ninka her:
http://www.mauritson.dk

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 21-11-04 23:31

> Jeg har lige læst "Dagbog over mine deller" af journalist Ninka-Bernadette
> Mauritson. Ugivet på forlaget Pretty Ink.
>
> Den kan anbefales alle - men specielt kvinder!
<snip>

Den lyder spændende. Jeg har været inde og kigge på hjemmesiden, og den
henviser til et behandlingsmæssigt udokumenteret, noget alternativt (og
dyrt) behandlingsforløb, som jeg forstår ligger til grund for bogen. Hvad er
din mening om det??

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-04 09:19

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henviser til et behandlingsmæssigt udokumenteret, noget alternativt (og
> dyrt) behandlingsforløb, som jeg forstår ligger til grund for bogen. Hvad

Detox kalder Ninka den metode, hun har brugt til at tabe sig.
www.detoxditliv.dk

Detox-kuren er omtalt på de sidste 1½ side i den 156 sider lange bog og
fylder således meget lidt af bogen!

Det er de første 155 sider af bogen, JEG har fundet nyttige og interessante.
Kuren ved jeg alt, alt for lidt om til at have nogen mening om den. Og den
får som sagt kun meget lidt plads i bogen.

Bogen handler allermest om Ninkas trange vej fra at være en smuk og
eftertragtet fotomodel der mishandler og misbruger sin flotte krop i
størrelse 36 - og som få år senere er en konet, flommet og usund matrone i
størrelse 44....... som så igen ender med at være en smuk slank kvinde, der
har fået det langt bedre med sig selv og sin krop.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-04 18:54

> [...]
der
> har fået det langt bedre med sig selv og sin krop.

Hvorfor aldrig 46 eller 42? Af en eller anden grund ender det altid i en
konet str 44.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-04 19:07

> Hvorfor aldrig 46 eller 42? Af en eller anden grund ender det altid i en
> konet str 44.

Afhænger det egentlig ikke i stort omfang af højden i forhold til
størrelsen? Altså om man ser konet ud i en given størrelse?

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-04 22:16

> Afhænger det egentlig ikke i stort omfang af højden i forhold til
> størrelsen? Altså om man ser konet ud i en given størrelse?

Jo - det er bare altid omtalt som konet str 44. Måske fordi det i gamle dage
faktisk var en stor størrelse?

Mvh Maria

Fra : Marianne

Dato : 22-11-04 20:40

> Detox kalder Ninka den metode, hun har brugt til at tabe sig.
> www.detoxditliv.dk
>
> Detox-kuren er omtalt på de sidste 1½ side i den 156 sider lange bog og
> fylder således meget lidt af bogen!

OK. Efter hjemmesiden at dømme kunne man få det indtryk, at bogen er en
reklame for detox-metoden alt den stund forfatteren selv underviser på
kurset.

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-04 20:40

> [...]

> OK. Efter hjemmesiden at dømme kunne man få det indtryk, at bogen er en
> reklame for detox-metoden alt den stund forfatteren selv underviser på

Sådan oplever jeg slet ikke bogen. De 1½ side der er til sidst i bogen om
kuren/kurset ligner i øvigt noget, der er klistret på i sidste øjeblik. I
resten af bogen står der, så vidt jeg husker, ikke et eneste ord om kurset.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tina

Dato : 06-12-04 16:41

står der så overhovedet noget om hvordan man bliver slank og smuk igen?

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41a2f361$0$23098$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-12-04 21:19

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> står der så overhovedet noget om hvordan man bliver slank og smuk igen?

Ja

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 09-12-04 00:07

Nu har jeg læst bogen her i weekenden. Jeg kan kun tilslutte mig Lisbeths
anbefaling af bogen. Den rammer simpelthen plet ind i nogen kvinders
selvopfattelse. Jeg synes faktisk at den er gribende!

Meeen ... den spejler nok især livet for yngre midelklassekvinder i en
storby.

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-12-04 00:31

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Meeen ... den spejler nok især livet for yngre midelklassekvinder i en
> storby.

Jeg er enig med dig...

Men hører man ikke selv til kategorien "yngre middelklassekvinde" tror jeg
alligevel man kan få en masse ud af bogen ved at se bort fra de ting, der er
for meget storbyliv eller middelklasseliv.

For nok ER der masser af tjekket og halvtjekket storbykvindeliv i den, men
jeg tror, at den med manglende selvværd og den med at lukke øjnene for, hvad
der sker, når man æder sig tyk, vist rammer noget universelt, som alle
overvægtige kvinder har været igennem i et eller andet omfang. Tror du ikke?

Mvh. Lisbeth