Pismo pris...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 17-05-01 19:44

Hej igen.

Nå, den Pismo som jeg har fået tilbudt er ikke en rev. B, men A. Dvs. 6Gb HD
i stedet 10Gb. Dvs. at den ej heller er 2 mdr., men snare et lille år.

Jeg får dog alligevel 12 mdr. garanti samt 4 års all-risk forsikring (192MB
ram) for kr. 15.600,-. Er det en ok pris? Maskinen ser pæn ud i øvrigt...

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-05-01 19:59

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Jeg får dog alligevel 12 mdr. garanti samt 4 års all-risk forsikring (192MB
> ram) for kr. 15.600,-. Er det en ok pris? Maskinen ser pæn ud i øvrigt...

Ja. Du kan evt investere i en større harddisk eller en firewire disk
hvis du har behov for mere. Under alle omstændigheder er både 6GB og
10GB en lille disk.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-05-01 20:32

I artikel <1etkkt6.8icj1v1k51janN%reippuert@mac.com>, skrev "Morten
Reippuert Knudsen" <reippuert@mac.com>:

> Ja. Du kan evt investere i en større harddisk eller en firewire disk
> hvis du har behov for mere. Under alle omstændigheder er både 6GB og
> 10GB en lille disk.

Jups, og du kan købe dig en 20 GB IBM Travelstar for 1620 kr. incl. moms
og forsendelse.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588012

-j

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 18-05-01 11:20

> Jups, og du kan købe dig en 20 GB IBM Travelstar for 1620 kr. incl. moms
> og forsendelse.

HA! Og Office Line skal have 2.795,- inkl. moms !! Men kan jeg nu også selv
udskifte denne?

Mvh
Gunnar

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-01 21:54

I artikel <B72AC3D4.8001%funkpost@mac.com>, skrev "Gunnar Kristiansen"
<funkpost@mac.com>:

> HA! Og Office Line skal have 2.795,- inkl. moms !! Men kan jeg nu også
> selv udskifte denne?

Hvis du er typen, der pillede ting fra hinanden som barn, er det ingen
sag. Diskskift kræver en stjernestruetrækker, fire fingre og 10 min.

-j

--
Boligløs i København pr. 1.04.01 - kan du hjælpe?
http://janus.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-05-01 22:12

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Hvis du er typen, der pillede ting fra hinanden som barn

som barn?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-01 22:24

I artikel <1etmlqp.1f25qs1utupj4N%reippuert@mac.com>, skrev "Morten

> som barn?

Påpeger du sprogbøf, eller efterlyser du anekdoter?

-j

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 18-05-01 22:33

Men kære venner (!), hvad med det oprindelige spørgsmål?

Pismo, 400Mhz, 192MB ram, 6Gb HD. Jeg får 2 mdr. garanti samt 4 års all-risk
forsikring for kr. 15.600,-. Er det en ok pris?

Mvh
Gunnar

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-05-01 23:03

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Pismo, 400Mhz, 192MB ram, 6Gb HD. Jeg får 2 mdr. garanti samt 4 års all-risk
> forsikring for kr. 15.600,-. Er det en ok pris?

Hvis du mener den er de penge værd for dig, ja så er det en fin pris.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-01 00:13

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Pismo, 400Mhz, 192MB ram, 6Gb HD. Jeg får 2 mdr. garanti samt 4 års all-risk
> forsikring for kr. 15.600,-. Er det en ok pris?

Ja.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-05-01 12:29

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Pismo, 400Mhz, 192MB ram, 6Gb HD. Jeg får 2 mdr. garanti samt 4 års all-risk
> forsikring for kr. 15.600,-. Er det en ok pris?

Prisen fejler ikke noget!

/Martin - tilfreds Pismo ejer (men de nye iBooks er da også fede. Bl.a.
fordi de er så små og handy.)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-01 00:13

> Påpeger du sprogbøf, eller efterlyser du anekdoter?

Nu bliver jeg fornærmet Jeg skiller stadig med stor glæde nye
ejendele så snart de kommer ind af døren...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-05-01 00:35

I artikel <1etmnqd.vaet871uhio1N%reippuert@mac.com>, skrev "Morten
Reippuert Knudsen" <reippuert@mac.com>:

> Nu bliver jeg fornærmet Jeg skiller stadig med stor glæde nye
> ejendele så snart de kommer ind af døren...

Klart! Samme her. Og det bliver man nok aldrig for gammel til. Måske netop
fordi man (som jeg) har gjort det siden man var en lille møgunge, der
legede med kemi, stærkstrømskonstruktioner, automobiler, elektronik,
brændbare væsker etc.

Efter sådan en barndom er man måske ikke så tilbageholdende med at skifte
disk i en PB...

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-01 08:13

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> I artikel <1etmlqp.1f25qs1utupj4N%reippuert@mac.com>, skrev "Morten

> Påpeger du sprogbøf, eller efterlyser du anekdoter?
>
> -j

Det kan også tænkes, at Morten kender Gunnar Kristiansen og ved,
at han kun er 8 år.
Jeg ville i øvrigt gerne høre nogle anekdoter.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 18-05-01 22:54

funkpost@mac.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>all-risk
>forsikring for kr. 15.600,-. Er det en ok pris?

Jeg synes prisen er misundelsværdig lav. Jeg købte en ny Pismo 400 med
ekstra Ram(128)6 GB Hardisk uden garantiordning ud vover den alm. 29.9.00
Pris: 25.250 incl. moms

Husk lige at din all risk garati, garanteret ikke duer, hvis du selv
sætter ny harddisk eller Ram i. Så det er vist bedre at købe en ekstra
ekstern harddisk. Du kan jo få eks.v. få en 20 Mg, som ikke er meget
større en en mandehånd..

Hilsen Hanne,
som ikke ville betænke mig på at købe den. Det er alle tiders
supermaskine

Fra : Gunleik Groven

Dato : 20-05-01 20:26

In article <B729E8AD.7FBD%funkpost@mac.com>, Gunnar Kristiansen
<funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> (192MB
> ram) for kr. 15.600,-. Er det en ok pris? Maskinen ser pæn ud i øvrigt...

(Undrende nordmann:)

Hvorfor ikke heller kjøpe en ny iBook?

Gunleik

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 20-05-01 20:51

....se tidligere svar fra andre læser.....

Gunnar

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 21-05-01 09:59

> Hvorfor ikke heller kjøpe en ny iBook?

Men ok, de primære grunde til at vælge Pismoen må være:

100 Mhz bus
Irda port
2xFirewire
Ekstra skærm tilslutning
PCMCIA
Større skærm (lettere læselig?)
Lyd ind port
DVD drev udskifteligt til ekstra batteri eller anden drev type.
Større L2 cache

Mvh
Gunnar

Fra : Gunleik Groven

Dato : 24-05-01 11:29

In article <B72EA55E.832B%funkpost@mac.com>, Gunnar Kristiansen
<funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
> Større skærm (lettere læselig?)
> Lyd ind port
> DVD drev udskifteligt til ekstra batteri eller anden drev type.

Skjønner!

Gunleik