Favorit Soundtracks
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-11-04 17:50

Jeg har endelig fået anskaffet mig Vangelis "Blade Runner" soundtrack
og det er helt fantastisk! Så godt at jeg bliver nødt til at købe
filmen for jeg får lyst til at se den når jeg lytter til musikken.

Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Her er mine:

Brian Eno/Toto "Dune Soundtrack"
Peter Gabriel "Last Temptation of Christ" (Passion CDen)
Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"

Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på
listen. Den skal lige have lidt tid.

--
Now Playing:
Vangelis - Blush Response

Fra : Zeki

Dato : 21-11-04 17:57

Ennio Morricone - Der var engang i Amerika
James Horner - Braveheart
Hanz Zimmer - Gladiator og Black Hawk Down
David Arnold - Tomorrow never dies og Godzilla
John Williams - Indiana Jones og det sidste korstog

Mvh Zeki

Fra : Zeki

Dato : 21-11-04 18:07

Woops...glemte lige soundtracket til Boondock Saints - det er fænomenalt.

Mvh Zeki

Fra : Reaf

Dato : 21-11-04 21:53

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hanz Zimmer - Gladiator og Black Hawk Down
> David Arnold - Tomorrow never dies og Godzilla
> John Williams - Indiana Jones og det sidste korstog

Ry Cooder - Paris, Texas

Jeg får gåsehud bare ved tanken....

http://wwwp.musicmatch.com/album/album.cgi?ALBUMID=968753

Fra : Kim2000

Dato : 21-11-04 18:06

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har endelig fået anskaffet mig Vangelis "Blade Runner" soundtrack
> og det er helt fantastisk! Så godt at jeg bliver nødt til at købe
> filmen for jeg får lyst til at se den når jeg lytter til musikken.

Gode soundtracks? Vi kommer nægtelig ikke udenom Rocky IV, til træning er
det helt fantastisk.

mvh
Kim

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-11-04 18:34

> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Hvor fanden bliver det største soundtrack til den største film nævnt?

Howard Shore - The Lord of the Rings triology

Andre:
John Williams - Star Wars sixology(?)
Braveheart OST
Queen of the Damned (skod-film)

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 18:46

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Hvad lige med:
O Brother, Where Are Thou?

Mvh.
Jan Andersen

Fra : Mads TJ

Dato : 22-11-04 11:17

> Hvad lige med:
> O Brother, Where Are Thou?

helt enig.. og for at blive i samme genre:
Cold Mountain

derudover:
Chicago
Moulin Rouge
Flashdance

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-04 14:04

Jan Andersen wrote:

> Hvad lige med:
> O Brother, Where Are Thou?

Art?

Glimrende soundtrack.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 20:26

> Art?
>
> Glimrende soundtrack.
>
> /David

Yep, you art right. It's Art

Jan

Fra : Taba

Dato : 21-11-04 21:26

Hans Zimmer: The Thin Red Line, The Last of the Samurai og Troy er ret gode
IMO.
American History X (specielt det nummer der kører når de spiller
basketkampen) og Unbreakable (sikke en tema melodi! (som dog ikke er bedre
end den i Terminator 2)).
En af mine klare favoritter: Braveheart
Og sidst men ikke mindst kan man da ikke komme uden om John Williams til
Star Wars filmene og Howard Shore til LOTR.

Det er motion picrute soundtracks (lydsporene fra selve filmene) og ikke
div. kunstnere jeg taler om.

/Taba

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 21-11-04 21:34

> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

*Alt* af Danny Elfman, men nok især "Batman" og "Batman Returns". Jeg får
kuldegysninger ved tanken!
Vangelis: "1492 Conquest of Paradise" Ikke en specielt vellykket film, men
musikken er super.
Michael Nyman: "The Piano". Ren pastiche, men smukt udført.
Nino Rota: "The Godfather". Har et par gode og smukke temaer.
Vangelis: "Blade Runner". Skal med på listen, ellers bliver jeg sur!

Og så en fraråder: Brad Fiedel: "Terminator 2". Utroligt støjende
soundtrack. Godt nok sammen med billederne men ulideligt uden.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : N/A

Dato : 30-11-04 17:58

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-11-04 17:58

"mio" <pjsduart@search26.com> skrev i en meddelelse

> http://www.ardice.com/Arts/Movies/Titles/1/1492_Conquest_of_Paradise

Og det skriver du fordi...?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 21-11-04 21:52

On Sun, 21 Nov 2004 17:50:09 +0100 Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> filmen for jeg får lyst til at se den når jeg lytter til musikken.

> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Slutningsmusikken er i hvert fald god.

På min liste er ud over Blade Runner:

Klaus Doldinger: Das Boot
Ennio Morricone: Den gode, den onde og den grusomme (skal dog være den rigtige udgave af to mulige)
Specielt: The Ecstasy of Gold, The Trio og Titelmelodien.
Ennio Morricone: A Brisa Do Coracao (det hed den i vertfald i cddb-opslaget - jeg har dog kun hørt en melodi der fra)
The Blues Brothers - der mangler dog Sam & Dave SVJH.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Sune

Dato : 21-11-04 22:03

> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Pulp Fiction er sejt

Sune

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 21-11-04 22:35

On Sun, 21 Nov 2004 22:03:01 +0100 Sune wrote:

> Pulp Fiction er sejt

Der er også på min liste - den havde jeg helt glemt.

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Kim Petersen

Dato : 21-11-04 22:29

> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Angelo Badalamenti: Twin Peaks. En mørk aften, måske lidt regn mod ruden,
sluk lyset, dyk ned i dybet...

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-11-04 23:19

On Sun, 21 Nov 2004 22:28:45 +0100, "Kim Petersen" <kems@cool.dk>
wrote:

>Angelo Badalamenti: Twin Peaks. En mørk aften, måske lidt regn mod ruden,
>sluk lyset, dyk ned i dybet...

Donnie Darko det soundtrack som aldrig udkom , der mener jeg sangene,
fede 80'er hits.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : JS

Dato : 24-11-04 18:54

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Donnie Darko det soundtrack som aldrig udkom , der mener jeg sangene,
> fede 80'er hits.

Jeg har da soundtracket til Donnie Darko og der er ikke eneste 80'er nummer
på, det er udelukkende stemnings musik lavet til filmen.

Fra : Lenton

Dato : 21-11-04 23:47

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Alle Tarantino soundtracks samt The Big Lebowski.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 09:52

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> wrote in message
> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Eric Serra "Le grand Bleu"
Tangerine dream "Flashpoint"

Jens

Fra : cogco

Dato : 22-11-04 11:20

Titanic
Edward Scissorhands
Heat
Jurassic Park
Willow
The Last of the Mohicans
The Abyss
Og selvfølgelig alle tre soundtracks til Ringenes Herre (sidder faktisk og
hører TTT lige nu)

- det er klart nogle mine favoritter...

mvh
Claus

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 22-11-04 19:56

"cogco" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> The Abyss
> Og selvfølgelig alle tre soundtracks til Ringenes Herre (sidder faktisk og

Yep! Havde glemt "The Last of the Mohicans"! Det er sat'me et godt
soundtrack!

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-04 14:08

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Baraka
Blade Runner
Braveheart
The Passion of the Christ
The Usual Suspects
LOTR 1+2+3
Amadeus

Og utallige andre. F.eks. alle dem hvor Lisa Gerrard synger på.

/David

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 22-11-04 14:34

Vanilla Sky

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-11-04 15:35

On Mon, 22 Nov 2004 14:33:58 +0100, "Martin Sjøstrand"
<sjoestrand@nybro.dk> wrote:

>Vanilla Sky
>
>Mvh Martin Sjøstrand

Jeg husker ikke musikken, men hvis den er god, er det da det eneste
ved den film, der er det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:54

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg husker ikke musikken, men hvis den er god, er det da det eneste
> ved den film, der er det.

Nej, filmen er også udmærket.

Mht. musikken så tæller det på den positive side at filmen åbner med et
Radiohead-nummer :)

/David

Fra : Dennis

Dato : 15-12-04 22:59

Martin Sjøstrand wrote:

> Vanilla Sky
>
> Mvh Martin Sjøstrand

Synes faktisk det var en meget skuffende film. Men husker ikke rigtig
musikken...

/Dennis V.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-11-04 14:20

<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på
>listen. Den skal lige have lidt tid.

Jeg glemte helt "The Nightmare Before Christmas". Den mangler helt
sikkert i min cd samling.
--
Now Playing:
Kraftwerk - Tour De France

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-11-04 14:39

> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Du burde nok kalde det scores, da det er det du mener. Soundtracks er albums
med sange, der optræder i filmen.

Lad mig da nævne et par favoritter:

Dances with Wolves
Out of Africa
E.T.
Jurassic Park
Stairways (ja, det kalder vi den her i huset) - A New Hope (mest sælgende
score nogensinde)
Raiders of the Lost Ark
The Piano
Somewhere in Time
Superman
Gremlins
First Blood
Rocky I
Basic Insticnt (fremragende lille melodi, der bare kryber langs panelerne)
The Third Man
Conan the Barbarian
Conan the Invincable
RoboCop - fedt tema han har fået. Ærgerligt Danny Elfman, den taber, ikke
kan skrive den slags, så Spider-man også kunne have fået en melodi-signatur.
Paledouris skriver nogle fremragende melodier, der altid passer til filmen.

Det var jeg lige kan komme på.

Mark

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 22-11-04 19:58

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spider-man også kunne have fået en melodi-signatur. Paledouris skriver
> nogle fremragende melodier, der altid passer til filmen.

"Danny Elfman, den taber"?
Nu bliver jeg nødt til at slå dig ihjel!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-11-04 12:24

> "Danny Elfman, den taber"?
> Nu bliver jeg nødt til at slå dig ihjel!

Det var lidt provo.

Jeg ved han har en høj stjerne hos mange, men ikke hos mig. Han er en
halvstuderet røver mht. filmmusik og hans stil passer meget godt til Tim
Burton og de skæve film, som han laver, men til mere mainstream film er det
uegnet.

Jeg er ret konservativ, når det gælder den slags, men dybest handler det om,
hvorvidt musikken fungerer og det gør Elfmans musik ikke altid. Derudover
holder jeg meget af musik til film, der passer til atmosfæren eller de
enkelte figurer i filmen, og det må meget gerne være noget, man kan nynne
med på.

Ikke alt hvad Elfman laver er dårligt. Hans tema til The Simpsons er
fremragende og musikken og sangene til A Nightmare ... er godt. Men temaet
til Batman irriterer mig. De fem første strofer er lige øjet, men så går det
over i noget musiklir, der sikkert har mange kvaliteter, men jeg falder ikke
på røven over det. Musikken skal hænge sammen som perler på en snor, hvor de
enkelte delstykker i musikken integreres.

Mark

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 22-11-04 15:05

Thomas Jespersen skrev...

> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Udver at være enige med mange af de allerede postede OST's, så har jeg lige
et par mere i posen:
- Vangelis: 1492
- Aimee Mann: Magnolia
- Various Artists: Forrest Gump

Jeg er også stor fan af den musik Tarantino og Coen-brødrene sædvanligvis
bruger.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Silver

Dato : 22-11-04 16:40

Soundtracket til serien fra 80'erne der handlede om Marco Polo. Mener det er
en af morricone's.

Silver.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-11-04 18:49

On Sun, 21 Nov 2004 at 16:50 GMT, Thomas Jespersen <thomas@lucky-music.dk>
wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Midt om Natten

--
Anders Vind Ebbesen
Trailer fra filmen med mit besøg hos Sony Music:

Fra : Davidsen

Dato : 22-11-04 19:47

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.
>
> Her er mine:

ZIggy Stardust & The Spiders From Mars
The Blues Brothers
Cal - Mark Knopfler
The Commitments
The Big Blue

Mvh
Davidsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-11-04 11:16

Davidsen wrote:
[...]
> Cal - Mark Knopfler
[...]

Ja, det er en fed sag.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 23:32

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på
> listen. Den skal lige have lidt tid.

Soundtracket til "Electrick Dreams" - godt gammel 80'er pop

Desværre kan det ikke købes længere og min vinylskive med det er blevet væk
:(

> --
> Now Playing:
> Vangelis - Blush Response

Lars B

Fra : Davidsen

Dato : 23-11-04 18:59

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Soundtracket til "Electrick Dreams" - godt gammel 80'er pop
>
> Desværre kan det ikke købes længere og min vinylskive med det er blevet

www.cdon.dk har den til kr. 69,- + porto

Mvh
Davidsen

Fra : Davidsen

Dato : 23-11-04 19:10

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> www.cdon.dk har den til kr. 69,- + porto
>
> Mvh
> Davidsen

PS: Men kun hvis du staver det Electric Dreams

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 18:17

> PS: Men kun hvis du staver det Electric Dreams

Woooot.... selvfølgelig er det Electric og ikke Electrick, sådan går det når
det går hurtigt :)

Men jeg har sgu bestilt den - havde ellers bestilt den fra Axelmusic, men de
måtte desværre meddele at den var udgået og ikke kunne skaffes, så nu er det
spændende om jeg får samme melding fra CDON.Dk

Btw. hvis nogen skulle have den på det gode gamle format VHS, ville jeg
blive meget meget glad! Jeg havde den faktisk på Betamax engang, men det
bånd forgik efter at have set filmen 30 gange :)

Tak for hjælpen, forresten!!!

> Mvh
> Davidsen

Lars B

Fra : Michael Hansen

Dato : 23-11-04 15:02

The Mission - også Morricone - synes det er utrolig stemningsfuldt, ja, jeg
får sgu' næsten en tåre i øjenkrogen

Local Hero - Mark Knopfler

Engang synes jeg også rigtig godt om Jonathan Livingstone, det var vist Neil
Diamond, men det er så mange år siden, jeg har hørt det, at jeg ikke tør stå
nde for det i dag

vh
Michael

PS.
Og så selvfølgelig musikken, når Jaws kommer........
For slet ikke at snakke om badescenen i Psycho.....
Men det er jo ikke soundtracks...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-11-04 00:30

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Da Bladerunner og Dune allerede er nævnt.
så her er nogle bud på et par enkelt nummere,,,

Vanilla Sky - specielt Sigur Ros - Njosnavelin (Nothing Song) er kanont.
(det er det nummer der bliver spillet, når 'Tom Cruise' tager elevatoren op
til taget og står og overvejer at 'vågne op'

Solaris - det syre der bliver spillet i de sidste 10 minutter af filmen

The Sphere - Elliot Goldenthal - the gift

Beoynd The Walley Of Dolls - The Carrie Nations - Sweet talking candy man

David bowie - Merry Christmas Mr.Lawrence

Mvh. Jan Rasmussen

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 28-11-04 17:51

Thomas Jespersen <thomas@lucky-music.dk> wrote in message news:<3fh1q01pvfb3ihchgr0mjpcnfhbahrmghj@4ax.com>...
> [...]
> Ennio Morricone "Once Upon a Time in America"
>
> Og ja jeg tror Vangelis "Blade Runner" soundtrack kommer med på

Ja ja jeg ved det godt. Gal oven i roen og det der, bare ring efter
den blå vogn, men følgende kan gøre en i godt humør :

Sound of music, Disneys Robin Hood, Mary Poppins, Pixar's nye kort
film om et lam (navn ukendt).

Følgende synes jeg er bedre end ok :

Shogun, Star Wars, LOTR, Carrots of fire, Street's of st'Elmo, 1492,
Medicin Man, Electric Dreams.

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-11-04 18:21

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Det første film-musik der umiddelbart falder mig ind er "Imperial March"
fra Star Wars.
Og selvfølgelig det berømte tema fra The good, the bad and the ugly.
Hmm.. Brother where art thou? havde også mange gode sange, jeg er især
glad for sangen om den dovne bandits paradis, Big Rock Candy Mountain:

One evening as the sun went down and the jungle fire was burning
Down the track came a hobo hiking and he said boys I'm not turning
I'm headin for a land that's far away beside the crystal fountains
So come with me we'll go and see the Big Rock Candy Mountains

In the Big Rock Candy Mountains there's a land that's fair and bright
Where the handouts grow on bushes and you sleep out every night
Where the boxcars are all empty and the sun shines every day
On the birds and the bees and the cigarette trees
Where the lemonade springs where the bluebird sings
In the Big Rock Candy Mountains

In the Big Rock Candy Mountains all the cops have wooden legs
And the bulldogs all have rubber teeth and the hens lay soft boiled eggs
The farmer's trees are full of fruit and the barns are full of hay
Oh, I'm bound to go where there ain't no snow
Where the rain don't fall and the wind don't blow
In the Big Rock Candy Mountains

In the Big Rock Candy Mountains you never change your socks
And the little streams of alcohol come a-trickling down the rocks
The brakemen have to tip their hats and the railroad bulls are blind
There's a lake of stew and of whiskey too
You can paddle all around 'em in a big canoe
In the Big Rock Candy Mountains

In the Big Rock Candy Mountains the jails are made of tin
And you can walk right out again as soon as you are in
There ain't no short handled shovels, no axes saws or picks
I'm a goin to stay where you sleep all day
Where they hung the jerk that invented work
In the Big Rock Candy Mountains

I'll see you all this coming fall in the Big Rock Candy Mountains!

Og så kunne jeg forresten godt lide musikken til filmen "Solaris" med
George Clooney.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dennis

Dato : 15-12-04 22:57

Thomas Jespersen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig nogle flere soundtracks så
> kunne i ikke poste jeres favorit-soundtracks.

Man kommer jo heller ikke uden om Pulp Fiction soundtracket og
Armageddon (staves vist ikke såden..)

/Dennis V.

Fra : Tommy

Dato : 16-12-04 18:07

Dennis wrote:

> Man kommer jo heller ikke uden om Pulp Fiction soundtracket og
> Armageddon (staves vist ikke såden..)
>
> /Dennis V.
Armageddon soundtracket kan jeg så godt undvære - ligesom med Filmen -
Pulp Fiction. Her er en lille liste:
- Pulp Fiction
- Bad Boys
- Bad Boys 2