Gaver til børn i Indien ?
Fra : E. Vi/Ha

Dato : 21-11-04 17:21

Nogen som har været i Indien må vide hvad man kan tage med som gaver
til børn, nogle forslag ?
Mvh /VH

Fra : jesper o

Dato : 22-11-04 12:35

"E. Vi/Ha (slet TOH9K)" <evinkler@TOH9Kadr.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har været i Indien må vide hvad man kan tage med som gaver
> til børn, nogle forslag ?
> Mvh /VH
Hvad mener du med gaver, for hvis det er ting som de kan "sælge" og leve af
eller det er penge så vil jeg fraråde, for børn i Ulande kan faktisk leve
godt af at "snyde" turister. I nepal har jeg været ude for at børn bad om at
man købte mælkeerstatning til deres små søskende. Bagefter solgte de det
tilbage for halv pris. Så hvis man giver børn i Ulande gaver så holder man
dem væk fra skolegang osv. Hvis det er kuglepende og den slags ¨å synes jeg
det er ydmygende.
jesper o

Fra : John

Dato : 22-11-04 13:35

"E. Vi/Ha (slet TOH9K)" <evinkler@TOH9Kadr.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har været i Indien må vide hvad man kan tage med som gaver
> til børn, nogle forslag ?

Da jeg var i Indien i sin tid var kuglepenne og lignende det helt store
"hit".

Du kan eventuelt give sagerne til nogle af de hjælpeorganisationer der er i
landet - så sørger de for at "de rigtige" får det.

Mvh

John

Fra : Coppi

Dato : 22-11-04 13:27

Hej VH.

Vi har altid nogle småting med når vi rejser.

Og vi synes ikke det er ydmygende, de har ikke så meget og bliver da
lykkelige når der dukker et par ting op.

Forslag :

Balloner ( fylder ikke så meget )

Hårspænder og hårelastikker gør altid lykke

Kuglepenne ja, men også tushpenne gør lykke
Små malebøger, sammen med en lille pakke farvekridt
Små dukker eller små biler

Hvis I skal til Goa, så er strandsælgerne og massagepigerne rigtig glade
for, at få en lille ting inden I tager hjem, f.eks et lille håndklæde en fin
lille dug eller hvad man nu kan finde på, sådan nogle småting kan man også
give væk til en eller anden, der har gjort jer en tjeneste eller som I
sætter pris.

Og , så fri mig for al den snak om, at det er nedværdigende eller ydmygende,
vi andre sætter da også pris på gaver eller erkendtligheder.

coppi ( som ikke er specielt politisk korrekt, men ser hvor glade ungerne
bliver )

Fra : Else

Dato : 23-11-04 16:16

"E. Vi/Ha (slet TOH9K)" <evinkler@TOH9Kadr.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har været i Indien må vide hvad man kan tage med som gaver
> til børn, nogle forslag ?
> Mvh /VH

Hej.
Hvis du har god plads i din kuffert så gå i jeres genbrug og køb brugte
børnesandaler ,det er en velkommen og nyttig gave.
Vh Else.