Timberlake har stjålet fra Tommy Seebach !~
Fra : Thomas H.

Dato : 21-11-04 16:06

www.thhe.dk/Timberlake_vs_Seebach.htm

Den må da siges at være riiimelig tydelig, selv for de mest tonedøve

--
God søndag
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-11-04 16:20

Thomas H. wrote:

> www.thhe.dk/Timberlake_vs_Seebach.htm
>
> Den må da siges at være riiimelig tydelig, selv for de mest tonedøve

Yep, den er meget tydelig. Men jeg tror at det er usandsynligt at
Timberlake (eller rettere dem der skriver musik til ham) har hørt
Seebach. Den progression der bruges er helt standardiseret i vestlig
musik (kvintskridtsekvens og lignende).

/David

Fra : Jens Hedegaard

Dato : 21-11-04 17:04

Jeg er nu tilbøjelig til at give Thomas ret, idet det ikke blot er
tonerne men også selve arrangementet med "disco-violinerne" der
virker - lad os dige - meget inspireret af Tvebach. Under alle
omstændigheder: Godt set!
JH

Fra : Thomas H.

Dato : 21-11-04 18:13

"Jens Hedegaard" <jenzhedegaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tonerne men også selve arrangementet med "disco-violinerne" der
> virker - lad os dige - meget inspireret af Tvebach. Under alle

Igen, det er nogle jeg selv har mixet ind, sorry, det var ikke meningen at
påstå at de var hugget, det var bare for at tydeliggøre det

Fra : Martin Schoedt

Dato : 21-11-04 19:58

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Hedegaard" <jenzhedegaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Igen, det er nogle jeg selv har mixet ind, sorry, det var ikke meningen at
> påstå at de var hugget, det var bare for at tydeliggøre det

Det var feks. også Christina Aguilera der fornyligt sang (tonerne) 'God lift
us up where we belong' med nøjagtig samme toner som i god lift us up, men
med en anden tekst. Lige den hedder vist noget med 'voice within' selvom hun
også har brugt flere harmonier fra alerede eksisterende sange. Men hvor
mange af dem der køber feks. aguliera idag kender den originale 'god lift us
up' så de køber det og så ryger det ud på p3 osv. og ja hun er lækker men vi
har hørt god lift us up fra 80'erne eller lign.

Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 21-11-04 17:02

Hejsa
David Rasmussen wrote:
> [...]
> Timberlake (eller rettere dem der skriver musik til ham) har hørt
> Seebach. Den progression der bruges er helt standardiseret i vestlig

Og med samme tingeling lyde?
Tænker mest på de trompeter, tror jeg det er, i starten. Det er PRÆCIS de
samme som fra TS's nummer.

Men akja, det underbygger blot endnu en gang min påstand om at såkaldte
musikere i dag ikke kan lave musik selv, men er nødt til at finde gamle
numre frem, og lave nye indspilninger. Enten med ny eller den gamle tekst i
oversat/ikke oversat version.

Mvh
Martin

Fra : Thomas H.

Dato : 21-11-04 18:12

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> skrev i en meddelelse

> Og med samme tingeling lyde?
> Tænker mest på de trompeter, tror jeg det er, i starten. Det er PRÆCIS de
> samme som fra TS's nummer.

Nej hov hov, det er nogle jeg selv har klippet ind!! *G*

Fra : Martin Schoedt

Dato : 21-11-04 19:50

Men ak det er desværre ikke det værste... Det værste er at der findes folk
der køber (betaler deres penge) denne musik (også bare fordi det er
Timberlake), og nogle gange uden overhovedet at kende den kære sebaack. Så
ryger den ind på playlisterne så vi skal høre på det. Men i dk er vi nok så
kendte med seebach så det forhåbentlig udløser 'disco tango' i radioerne
også

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 21-11-04 20:41

Martin Schoedt wrote:
> [...]
> kendte med seebach så det forhåbentlig udløser 'disco tango' i radioerne

Tommy Seebach var meget dygtig. Jeg må indrømme, at jeg savner ham.
Timberlake er talentløs!

Fra : -V-

Dato : 21-11-04 16:21

Thomas H. wrote:
> www.thhe.dk/Timberlake_vs_Seebach.htm

Hvad er det Justins nummer hedder?

-V-

Fra : Thomas H.

Dato : 21-11-04 18:13

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det Justins nummer hedder?

"Nothin' Else"

Fra : Mr bob

Dato : 21-11-04 17:33

> www.thhe.dk/Timberlake_vs_Seebach.htm
>
> Den må da siges at være riiimelig tydelig, selv for de mest tonedøve

Tømmersø-drengens nummer lyder i mine øjne som en dårlig rytmebox i
baggrunden!

Fra : Troels

Dato : 21-11-04 17:55

> Den må da siges at være riiimelig tydelig, selv for de mest tonedøve

Vil du ikke prøve at lave en udgave hvor du panner hvert nummer ud i hver
sin højtaler?

/Troels

Fra : Thomas H.

Dato : 21-11-04 18:14

"Troels" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ikke prøve at lave en udgave hvor du panner hvert nummer ud i hver
> sin højtaler?

Hmm, hvorfor? Kan du ikke høre at melodierne er ens?

Fra : Troels

Dato : 21-11-04 18:19

> Hmm, hvorfor? Kan du ikke høre at melodierne er ens?

Jo jo, men jeg kender bare ikke Timberlakes nummer godt nok til at høre hvad
der kommer fra hvor

/Troels

Fra : Martin Schoedt

Dato : 21-11-04 20:03

> "Troels" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, hvorfor? Kan du ikke høre at melodierne er ens?

Du skal da lave et bastard hit over dem, så bliver du rig

Mvh Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 21-11-04 23:17

"Martin Schoedt" <schoedt5442@commonmail_5_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Er der ikke noget Stones "paint it black" over dem begge? Jeg har altid fået
de associationer af TS´s nummer.

Martin

Fra : Peter Korgaard

Dato : 22-11-04 00:14

Det er der i allerhøjeste grad, jeg var bare ikke klar over det, før du
nævnte det! Det er måske den fællesnævner som både Timberlake og Tommy har
haft i tankerne, da deres respektive numre blev skrevet? Godt hørt.

Peter T. Korgaard - http://www.overtone.dk - Find musikere, find
undervisning, sælg eller køb gear, diskuter musik.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-11-04 14:15

> [...]
> du nævnte det! Det er måske den fællesnævner som både Timberlake og
> Tommy har haft i tankerne, da deres respektive numre blev skrevet?

Godt hørt. Nej, ikke rigtig eller, han er ikke den eneste. Rolling Stones
sagsøgte Tommy drengen.

Mark

Fra : Peter Korgaard

Dato : 23-11-04 11:59

Ved du, hvad udfaldet blev? Hvem vendt retsagen?

Fra : mini

Dato : 23-11-04 17:14

"Peter Korgaard" <nospam@fake.dk> skrev i en meddelelse
> Ved du, hvad udfaldet blev? Hvem vendt retsagen?

Det er ikke uinteressant, idet Seebachs bo/efterladte, så vidt jeg kan høre,
har grundlag for at anmelde sagen til KODA.
Idet jeg formoder Seebachs værker er beskyttet af denne vej (at han var
medlem)
USA har tiltrådt Bernerkonventionen - så hvis det afgøres Timberlake & Co
har lånt, er der kasse til de efterladte.

Hvis nogen derfor har kendskab til efterladte bo e.lign, vil det være
rimeligt at underrette disse, så KODA kan komme på banen.

Mini

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 24-11-04 02:43

> Det er ikke uinteressant, idet Seebachs bo/efterladte, så vidt jeg kan
> høre,
> har grundlag for at anmelde sagen til KODA.

Mon ikke snarer det vil være Rolling Stones som Timberlake har lånt fra hvis
det er? Chancen for at det er den han har hørt er vel lidt større?

/Troels

Fra : mini

Dato : 24-11-04 11:53

> Mon ikke snarer det vil være Rolling Stones som Timberlake har lånt
> fra hvis det er? Chancen for at det er den han har hørt er vel lidt
> større?
>
> /Troels

Det har du sikkert ret i - selv kender jeg ikke Stones nummeret.
Det vigtige er så om hvem der vandt rettighederne, hvis der var en sag
engang.
Man må formode TS var medlem af KODA og har anmeldt værket, afhængig af
udfaldet vedr. Stones sagen.

HVIS TS fik rettighederne er det ligegyldet hvor TL & Co har hørt nummeret.
Men det store hvis er aldeles afgørende, som jeg ser det.

Mini

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-11-04 14:20

> Ved du, hvad udfaldet blev? Hvem vendt retsagen?

Nej, desværre. Hørte det i Aha! for nyligt.

Mon ikke han bare fik et rap over fingrene og et "Fy, det må du ikke en
anden gang".

Er det ikke oftest det, der sker i den slags sager?

Mark