Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-11-04 12:24

"Kall, Mogens" skrev

Date: 16. november 2003 CET 09:34 (DK-wintertime 2004)
Subject: Re: Sjælevandring - løgn, gøgl ellerbedrag?
0740 news:sEGtb.34421$jf4.1792371@news000.worldonline.dk

News 1:

=== citat start ===

TV2 TTV s122 Søn 21 Nov (2004, CET) 12.23.34

Advarer om åndernes magt

Nogle psykisk syge patienter burde til-
bydes djævleuddrivelse hos præster, når
de hævder sig besat af dæmoner,
foreslår lægen Thomas Teglgaard.

Under arbejdet på Hillerød Sygehus'
psykiatriske afd. har han opblevet, at
psykiatere ikke tror disse patienter:

"Hvis patienten ikke kan bringes til at
forstå, at de stemmer, han hører, eller
at de personer, han ser, ikke
eksisterer i virkeligheden, så vil
psykiateren konkludere, at patienten er
psykotisk eller paranoid skizofren,"
soger Thomas Teglgaard.

21. nov 08:39

=== citat slut ====

News 2:

=== citat start ===

TV2 TTV s123 Søn 21 Nov (2004, CET) 12.23.40

Psykiater rystet over dæmon-læge

Etablerede psykiatere slår syv kors for
sig, når lægen Thomas Teglgaard (TTV
nr. 122) foreslår djævleuddrivelse som
terapi mod dæmoner:

"Tænk, hvis en kirurg mente, at en
blindtarmsbetændelse skulle kureres med
håndspålæggelse. Der ville lyde et
ramaskrig. Sådan noget her troede man
på i 1600-tallet. Hvis nogen læge på en
dansk psykiatrisk afdeling i 2004 vir-
kelig praktiserer sådan noget, må det
være en sag for embedslægen og lægens
overordnede på hospitalet", siger næst-
formanden i Dansk Psykiatrisk Selskab,
overlæge Poul Videbech.

21. nov 09:02

=== citat slut ====

Sandheden skal måske nok findes midt imellem disse to udsagn:

Disse patienter kan muligvis både være psykotiske samt djævlepåvirkede
(hvilket IKKE er det samme som en egentlig dæmon-besættelse) på en og samme
tid. Dermed ikke sagt, at alle psykotiske patienter er djævlepåvirkede.

-

Min egen personlige erfaring er, at ...

Det startede med at jeg begyndte at ryge hash. Hash er et
bevidsthedsudvidende stof, men i naturen er stoffet et kemisk forsvar,
planterne produkserer mod insektangreb, idet stoffet indvirker på
insekternes nervesystem ... altså en art nervegift.

Det hændte oftere og oftere under en såkaldt "skævert", at jeg opblevede, at
jeg ligesom havde glemt at trække vejret (apropos nervegift), og det blev
jeg selvfølgelig foruroliget over. Og fordi jeg var skæv (og dermed havde et
væsentligt nedsat psykisk Jeg-forsvar), blev jeg alvorlig bange for at dø.
Når hashrusen efter godt og vel en times tid klingede af, kunne jeg ånde
lettet op. Jeg havde overlevet denne gang ...

Dette udviklede sig efterhånden til en art paranoya. Jeg fik
nær-dødsopblevelser, hvor jeg på grund af iltmangel (antager jeg) ligesom
opblevede, at min hjerne gik i sort og mit hjerte begyndte at slå
uregelmæssigt (muligvis var der her tale om hypokonderi). Det var ganske
ubehageligt. "Omtrent 30 sekunder har jeg tilbage at leve i", tænkte jeg, og
det kan være ret svært at håndtere for en ung teenager.

Jeg tikkede og bad til Gud (som jeg åbenbart troede på i disse situationer)
om, at jeg måtte få lov at leve. Så begyndte hjertet igen at slå, men efter
måske henved 3-5 minutter gentog hele processen sig.

Det var under disse såkaldte "nær-dødsopblevelser", at jeg blev opmærksom
på, at der måske var noget mere mellem himmel-og-jord, end det jeg
videnskablig kunne fatte og forstå.

Jeg besluttede mig for at undersøge sagen nærmere.

Jeg begyndte at eksperimentere med tankeoverføring. Dette eksperiment kom
dog ret hurtigt ud af kontrol, idet der i denne "verden" (lad os kalde den
fiktiv indtil videre) åbenbart var kræfter, som var *stærkere* end jeg.

Resten af beretningen har jeg tidligere beskrevet:

Date: 5. oktober 2002 CET 13:06 (DK-wintertime 2004)
Subject: Undskyld afbrydelsen
0024 news:IEAn9.74008$Qk5.3161998@news010.worldonline.dk

=== citat start ===

Som barn og ung var jeg religiøs. Jeg troede på Gud, men Han var IKKE
personlig for mig. Jeg havde ikke læst Bibelen. Mit kendskab til Jesus var
yderst sparsomt. Åndens frugter manglede da også (jeg var en tyv)!

Følgen blev da også, at jeg fór vildt. Jeg eksperimenterede med afguder. På
et tidspunkt fangede bordet. Jeg havde åbnet mit hjertes dør for dæmoner
(der foregav at være fra Gud). Jeg blev besat af djævelen. Når-som-helst
kunne han trænge ind i mit væsen (billedlig talt: som om han havde min
hoveddørsnøgle) og gøre, hvad der passede ham. Jeg havde ganske simpelt ikke
kræfter til at smide ham ud, selvom jeg strittede imod med al min
menneskelige kraft. Mit liv blev til et mareridt. Det stod på i henved et
til to år.
Undervejs skreg jeg i min sjæl efter Gud. Jeg erfarede, at når jeg
bad/tikkede om hjælp, kom der en art Åndsmagt mig til hjælp. Ham og dæmonen
(eller hvad det nu var) kunne kæmpe/slås i timevis. Jeg kaldte hændelsen
"Kampen mellem Mørkets og Lysets sønner". Den Lyse Åndsmagt vandt altid
krigene (i mit legeme), så jeg begynde mer og mer at sætte pris på ham. Der
opstod et personligt forhold mellem ham og jeg. Mange gange spurgte jeg ham
om hans navn. En dag sagde ham, at han hed Mikael. Det sagde mig intet
(først nu her år senere ved jeg, at det var Ærkeenglen Mikael, for ham
kæmpede mod den onde (det onde) og vandt.
Han (Mikael) førte mig til Golghata's kors, og jeg fik regnskabet gjort
op. Fra da af kunne den onde ikke længere røre mig. Guds magt var/er
suveræn!

=== citat slut ====

Jo - Dæmoner findes skam !

Det er korrekt, at jeg nu her mange år senere hører stemmer (fra Gud), men
jeg skal *pointere*, at det sker på FRIVILLIG basis under henvisning til
1.Kor.14,32, apropos Ordsp. 25,28 ...

-

Mit forslag er:

Disse patienter kan muligvis være dæmon-påvirkede. Konsekvensen heraf er, at
de ofte er meget angste og psykisk tappet for kræfter, hvorfor de kan udvise
sygelige symptomer i form af psykose samt paranoya (NB! Alle mennesker kan
blive psykotiske, dersom systemet vedvarende bliver overbelastet. Vores
tærskelgrænse herfor er blot forskellig).

De har brug for medicin for at dæmpe angsten (apropos førstehjælp), men
heller ikke så megen medicin at deres sind helt sløves.

Ønsker de at tale med en præst vedrørende dæmoner, så lad dem få lov til
dette.

Jeg *fraråder* i denne forbindelse en vild dæmon-uddrivelse. Disse patienter
har IKKE brug for noget sindsoprivende; tværtimod, de har brug for ro og
fred og hvile.

Jesus har lovet os dette (Matt.11,28-30). Og hvor Lyset (John.1,5) er, dér
må mørket vige ...

Heaven-Break:
(2004-11-21, CET 12:12)
- "Amen."

Love You, DAD ...

DADDY:
12:12
- "I lige måde ... [Mit barn] ."

12:13
- "Kom til Mig, alle I som er trætte ... og Jeg vil give jer hvile. I er
Mine elskede børn ... Og Jeg har jer inderlig kær."

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Niels Ulrik

Dato : 21-11-04 13:55

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> "Kall, Mogens" skrev
>
> Date: 16. november 2003 CET 09:34 (DK-wintertime 2004)
> Subject: Re: Sjælevandring - løgn, gøgl ellerbedrag?
> 0740 news:sEGtb.34421$jf4.1792371@news000.worldonline.dk
>

> Sandheden skal måske nok findes midt imellem disse to udsagn:

Sandheden? Nå. Jeg tror ikke du finder sandheden i noget af dette vås.
Jeg skulle mene der er psykiatere der også er karismatikere og "født-på-ny"
der gerne vil drive denne form for virksomhed med dæmoner etc. De selvsamme
trænger til at blive politianmeldt.

Fra : jørgen

Dato : 23-11-04 13:34

BT har i dag en opfølgende artikel om sagen
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=323370/

Det viser sig at nogen sygehuse allerede henviser visse patienter til præst
hvis patienten giver udtryk for at der måske også er en åndelig dimension
ved deres sygdom/problem. Jeg synes selv det er fint hvis psykiatere og
præster kan samarbejde og dermed yde en bredere vifte af hjælp til den syge.

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-11-04 13:41

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ved deres sygdom/problem. Jeg synes selv det er fint hvis psykiatere og
> præster kan samarbejde og dermed yde en bredere vifte af hjælp til den

Har du virkelig tro på at prester kan samarbeide med psykiatere?

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-11-04 20:25

I news:41a32fed$1@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

> Har du virkelig tro på at prester kan samarbeide med psykiatere?

Selvfølgelig kan seriøse præster samarbejde med seriøse psykiatere!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Ole

Dato : 23-11-04 13:42

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dimension ved deres sygdom/problem. Jeg synes selv det er fint hvis
> psykiatere og præster kan samarbejde og dermed yde en bredere vifte af

tænk også hvis Nts virkelighed blev vores i Danmark, så ville der ske noget

Ole