Åbning af dokumenter
Fra : Kell Christensen

Dato : 21-11-04 10:54

Visse programmer er begyndt at drille når vi vil åbne dokumenter
ved at dobbeltklikke på dem i Finder.

Vi får følgende advarsel:
Du er i gang med at åbne programmet "GedCom" for første gang.
Ønsker du osv....

Dette selvom vi har brugt programmerne i årevis.

Er programmet åbent i forvejen er der ingen problemer.

Klikker jeg på et Toast 5 doku sker der slet intet udover den korte
åbne-animation. Jo, det er som Toast åbner et sekund og slutter igen
(dok udvider og kolapser)
Trækker jeg derimod dokumentet til programikonet starter det fint.

Forekommer både på G4 1.25 samt 15" alu.

Er der noget der skal genopbygges?

Kell

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-11-04 12:39

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Er der noget der skal genopbygges?

Reparer disktilladelser.
Åben Diskværktøj (det liger i mappen hjælpeprogrammer), marker din disk,
og klik på "Reparer disktilladelser"

Hent evt. Onyx <http://www.titanium.free.fr/english.html> og kør alle
punkterne under "Maintenance"

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Kell Christensen

Dato : 21-11-04 20:57

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Reparer disktilladelser.
> Åben Diskværktøj (det liger i mappen hjælpeprogrammer), marker din disk,
> og klik på "Reparer disktilladelser"
Det havde jeg prøvet uden held, men efter at have flyttet de pågældende
programmer til systemdisken, ser det ud til at virke efter Reparer.

Det kniber dog stadig med Toast 6 (ikke 5 som skrevet).
Her får jeg ikke skiltet med førstegangsåbning, men den hopper lidt
igang og fortryder straks. Det er så ikke værre end at jeg kan bruge
metoden med at trække doku til prg. ikonet.

> Hent evt. Onyx <http://www.titanium.free.fr/english.html> og kør alle
> punkterne under "Maintenance"
Jo tak, den har jeg hentet og kørt - det var en ordentlig omgang
snurrebasse, men der er da stadig liv i maskineriet

Tak fra Kell