moms ???
Fra : Nystartet

Dato : 20-11-04 23:53

Hej NG,

For 2 måneder siden åbnede jeg mit firma, sammen med en tysk partner. Vi
udbyder en service for atleter og skaffer dem ind i nye klubber gennem vores
kontaktnet til en masse klubber. Desværre er vi ikke sikre på hvordan de
gældende regler lyder når det kommer til faktureringen.

Firmaet er registreret i Danmark, jeg sælger til en række Europæiske lande,
og det samme gør min tyske partner. Hvor meget moms skal vi skrive på
fakturaen når vi sender dem til atleterne? Salget sker jo fra enten Danmark
eller Tykland, til nedenstående lande. I virkeligheden er vi usikre på hvad
vores klienter skal betale i moms????

Så hvis nogen kan komme med en forklaring eller et godt råd til hvor vi kan
finde ud af det, vil vi være yderst taknemmelige!!!!

Hvad er momssatsen ved salg fra DK til:
- DK (ved jeg 25%)
- Sverige
- Norge
- GB
- Holland
- Belgien
- Finland

Hvad er momssatsen ved salg fra Tyskland til:
- USA
- Tyskland
- Schweiz
- Østrig
- Polen
- Italien

Mvh

Nystartet i stor tvivl.

Fra : Per Krabbe

Dato : 21-11-04 10:42

"Nystartet" <shmagent@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nystartet i stor tvivl.

Kontakt det lokale Told og Skat - jeg er sikker på at det er der du får den
mest korrekte information på dine mange spørgsmål.

pkc

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-11-04 12:26

Nystartet wrote:

> Hvad er momssatsen ved salg fra DK til:
> - DK (ved jeg 25%)

Ja

Private kunder i andre EU-lande: 25% ved salg op til DKK 280.000 til
samme land - derefter skal I registreres i pågældende land og opkræve
dette lands momssats.

Momsregistrerede kunder i andre EU-lande samt alle kunder i lande
uden for EU: 0% (I skal ikke opkræve moms).
- Dog kan nogle lande have regler som fastslår, at I leverer varen i
det aktuelle land og derfor skal opkræve lokal moms. Det kommer an på
landet og de ydelser, I leverer.

Told*Skat har en del vejledninger om emnet. Det er ikke helt simpelt,
når vi begynder at snakke ydelser, hvor der kan være tvivl om
"leveringsstedet".

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.