Familie Gregersen.
Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 20-11-04 20:22

Hejsan.

Normalt er det jo de bedste scener man ser i forfilm/trailers kald
dem hvad i vil. Men nu har jeg set forfilm til Familie Gregersen 2
gange. Den er simpelthen usigeligt lang og mildest talt røv kedelig.
Er resten af filmen ligeså ?
Nu havde vi ellers et par gode år, så kom disse alvorlige
familie/person-tragedie film som arven og kongekabale. Er vi
virkerligt faldet ned i et kedsomhedshul igen, hvor det kun gælder om
at få det mest kedelige ud af en film ? Eller er der mere i FG end
hvad vi ser i forfilmen ?

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 20-11-04 21:57

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu havde vi ellers et par gode år, så kom disse alvorlige
> familie/person-tragedie film som arven og kongekabale.

Nu nævner du så lige to af de bedste danske film meget længe. De er da på
ingen måde kedelig, men utrolig velspillede danske film, med næsten rigtig
mennesker.

....og jeg kan også godt lide danske tju-bang film, dem er der bare ikke så
mange gode af...Lasse Spang Olsen har da ihvertfald efterhånden bevist at
hans herlige film "I Kina spiser de hunde" var et lucky punch, for siden er
det da gået støt ned af bakken, mangler dog at se inkasso, men tror ikke den
redder ret meget af hans ære.

Mvh. Brian

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 21-11-04 16:33

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message news:<AbOnd.587$_Z1.380@news.get2net.dk>...
> [...]
> det da gået støt ned af bakken, mangler dog at se inkasso, men tror ikke den

Jeg tror ikke du forstod.
Jeg nævner intet om at folk ikke er professionelle eller velspillende.
Det er mere historierne der *GAB* er kedelige.
Mine nuværende favoriter er Lykkevej og Oh Happy day. Resten..... tja
det ser sort ud for dansk film industri .

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-11-04 16:35

On 21 Nov 2004 07:32:30 -0800, klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)
wrote:

>det ser sort ud for dansk film industri .

Det har det altid gjort, der er nok ikke så mange danske film som vil
gå over i historien som værende betydningsfulde :)
Jo måske lige "stjerner uden hjerner"

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-11-04 19:29

> Det har det altid gjort, der er nok ikke så mange danske film som vil
> gå over i historien som værende betydningsfulde :)
> [...]

Problemet er nok at vi "fandt" en genre, hvor vi var forholdsvis gode. Og så
er det bare blevet masse produceret. Vores nuværende film kan faktisk deles
op, ifølge mig.

TÆNK IKKE OVER VOLDEN OG GRIN!!!-film
Blinkende Lygter
I Kina spiser de hunde
osv

DEN ENESTE ENE ELLER DE ENESTE TO-film
Den eneste ene
En kort, en lang
osv

SE PÅ VORES SAMFUND, LE OG GRÆD!-film
Bænken
Arven
osv

Fra : Peter Risager

Dato : 21-11-04 23:06

> DEN ENESTE ENE ELLER DE ENESTE TO-film
> Den eneste ene
> En kort, en lang
> osv

AKA: Hella Joof og venner laver spas og løjer.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 22-11-04 00:31

Peter Risager wrote:

> AKA: Hella Joof og venner laver spas og løjer.

Nej, En kort, en lang var ikke en komedie, men et kærlighedsdrama.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-04 13:12

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Nej, En kort, en lang var ikke en komedie, men et kærlighedsdrama.

Og Den Eneste Ene havde nok sine komedie-elementer, men var også meget
drama.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-11-04 19:37

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og Den Eneste Ene havde nok sine komedie-elementer, men var også meget
> drama.

BEgge film fungerede så godt pga. af komdie delen, ikke pga. dramaet...Jeg
holder meget af begge film, men det er altså fordi humoren er god...ikke
fordi dramaet er særlig medrivende. Det duer Susanne Bier ikke til (mangler
dog lige at se brødre, kan blive positiv overrasket) og Hella Joof er ikke
god nok endnu, men det håber jeg kommer, for jeg elsker hendes humor..

Mvh. Brian

Fra : Jesper

Dato : 21-11-04 18:30

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> [...]
> Mine nuværende favoriter er Lykkevej og Oh Happy day. Resten..... tja
> det ser sort ud for dansk film industri .

Lykkevej, Gudfaderpålokum noget l...!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : JytteJ

Dato : 21-11-04 14:20

> [...]
> virkerligt faldet ned i et kedsomhedshul igen, hvor det kun gælder om
> at få det mest kedelige ud af en film ? Eller er der mere i FG end

Helt ærligt, du har ikke engang set filmen ! Bare fordi du ikke bryder dig
om sådanne psykoliske dramaer, behøver det jo ikke at betyde at det er en
dårlig film.
"Arven" er sådan en film, og den er fremragende ! Det synes jeg og ret mange
andre også. Og igen - det behøver ikke at være filmen som der er noget i
vejen med fordi du keder dig.

VH.
Jytte

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-11-04 15:09

On Sun, 21 Nov 2004 14:19:53 +0100, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>"Arven" er sådan en film, og den er fremragende ! Det synes jeg og ret mange
>andre også. Og igen - det behøver ikke at være filmen som der er noget i
>vejen med fordi du keder dig.

På den anden side behøver filmen ikke at være god, bare fordi du synes
det. "Arven" er efter min mening et rigtig godt eksempel på spild af
råfilm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : JytteJ

Dato : 21-11-04 15:50

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> På den anden side behøver filmen ikke at være god, bare fordi du synes
> det. "Arven" er efter min mening et rigtig godt eksempel på spild af
> [...]

Helt rigtigt, men nu er jeg jo ikke den eneste der synes det. Det bliver
rost overalt og har fået en eller flere priser, og så kan man vil godt
konkludere at den er god.

Jeg synes i det hele taget at der er en tendens i gruppen, at hvis en person
finder i film kedelig og uinteressant, så er det filmen der er dårlig.
Det er simpelthen et spørgsmål om smag og behag.

VH.
Jytte

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-11-04 16:08

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> writes:

> Jeg synes i det hele taget at der er en tendens i gruppen, at hvis en person
> finder i film kedelig og uinteressant, så er det filmen der er
> dårlig.

Ja, selvfølgelig. Mener du virkelig at alle konsekvent skal sige "jeg
synes filmen er dårlig" i stedet for det enklere "filmen er dårlig"?
Er du i tvivl om at det er en personlig, subjektiv[1], vurdering når
det skrives?

Eller er problemet at folk i det hele taget giver deres mening til
kende?

1) Rågbamsens undtaget - han er objektiv
--
Stefan Holm
"I'm gonna kill them all. That oughta distract them."

Fra : ML-78

Dato : 21-11-04 21:38

Stefan Holm skrev:

> [...]
> det skrives?
>
> Eller er problemet at folk i det hele taget giver deres mening til

Nej. Problemet er, at nogle ikke kan kende forskel på begreberne
"kedelig" og "dårlig". Hvis man finder en film kedelig kan det være
fordi den er dårlig - eller det kan være fordi filmen befinder sig i en
genre, man per definition synes er kedelig. Og så er det ikke filmens
skyld.

Er det virkelig så vanskeligt at skelne mellem de to?

ML-78

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-11-04 22:32

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:

> Nej. Problemet er, at nogle ikke kan kende forskel på begreberne
> "kedelig" og "dårlig".

Om kedelige film automatisk er dårlige kommer vel igen an på
personen.

--
Stefan Holm
"I'm for whichever party does the mouth-shooting."

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-11-04 10:37

Stefan Holm wrote:

> Om kedelige film automatisk er dårlige kommer vel igen an på
> personen.

Jeg synes den seneste med Jim Carrey "A pefect sunshine ...spotless... etc"
er kedelig. Men den er god.

Arven var ikke specielt kedelig. Den var bare dårlig.

At personerne i "I kina spiser..." opfører sig anderledes end "almindelige
mennesker" ville gøre, i den same situation, det ligger ligesom i kortene og
er ok. At (bl.a) hovedpersonen i Arven som (jeg synes) præsenteres som
"normal" opfører sig meget unormalt, gør filmen til en taber.

/jim

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-11-04 11:08

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> [...]
> er ok. At (bl.a) hovedpersonen i Arven som (jeg synes) præsenteres som
> "normal" opfører sig meget unormalt, gør filmen til en taber.

Hvordan opfører han sig unormalt?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-11-04 12:59

Peter B. Juul wrote:
> Hvordan opfører han sig unormalt?

Du mener ikke det er unormalt at voldtage tjenestepigen ?

/jim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-11-04 13:34

> Du mener ikke det er unormalt at voldtage tjenestepigen ?

Jo, og det er bestemt en ubehagelig scene, men det er Christians desperate
forsøg på at genfinde sin lidenskab eller kærlighed om du vil, der er
døende. Voldtægt har ikke meget med lidenskab at gøre, men at tvinge sig til
sex med en anden, er hans forkvaklede forsøg på at få lidenskaben tilbage.

Det er i hvert fald Per Flys forklaring.

Mark

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-11-04 10:48

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jo

Og det var så bare ét enkelt eksempel. Jeg synes han hele fimen igennem
opfører sig unormalt.

At man i en film kommer ud for unormale situationer er ok. Men "man" bør
reagere normalt på dem. Hvis man sætter 100 tilfældige personer i den samme
situation som hovedpersonen, skal mindst 2 af dem opføre sig som
hovedpersonen. Ellers kan publikum/jeg ikke identificere sig med personen.
Så føler man intet for dem, og filmen bliver ligegyldig, og dermed dårlig.

/jim

Fra : JytteJ

Dato : 21-11-04 23:02

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> en person

> Nej. Problemet er, at nogle ikke kan kende forskel på begreberne
> "kedelig" og "dårlig".

Ja samt forskellen mellem subjektivitet og objektivitet.

Jytte

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-11-04 17:08

On Sun, 21 Nov 2004 15:49:41 +0100, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>Det er simpelthen et spørgsmål om smag og behag.

Jamen det var jo præcis også det, jeg prøvede at sige.

mvh
Niels Søndergaard

PS. Men "Arven" er altså en møgfilm.

Fra : Brian P

Dato : 21-11-04 17:28

> PS. Men "Arven" er altså en møgfilm.

Absolut enig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-04 13:10

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> På den anden side behøver filmen ikke at være god, bare fordi du synes
> det. "Arven" er efter min mening et rigtig godt eksempel på spild af
> råfilm.

Det er da ellers en glimrende udgave af Godfathers kernefortælling.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-11-04 14:11

On 22 Nov 2004 13:09:59 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det er da ellers en glimrende udgave af Godfathers kernefortælling.

Ja, netop. Historien er fortalt meget bedre i forvejen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-11-04 10:38

Peter B. Juul wrote:
> Det er da ellers en glimrende udgave af Godfathers kernefortælling.

Nej. Det er en dårlig udgave.

/jim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-11-04 14:59

> På den anden side behøver filmen ikke at være god, bare fordi du synes
> det. "Arven" er efter min mening et rigtig godt eksempel på spild af
> råfilm.

Historien er ikke ny, men jeg synes den er interessant, fordi den foregår i
danske rammer, hvor mange store familiefirmaer har haft samme problemer. Jeg
synes det er fascinerende, at se hvordan Christian langsomt og sikkert
bliver ændt op af "firmaet" eller, kunne man sige, familien.

Ulrich Thomsen er fremragende og har uden tvivl Danmarks bedste fjæs til den
slags indre konflikt. Scenen til sidst, hvor han falder i staver, mens han
kikker længseldfuldt på sin søn, som han ved han aldrig kommer til at få et
forhold til, fordi han ikke ønsker, han bliver en del af "familien", er hele
filmen værd.

Ghita Nørby er også rigtig god. En manipulerende bitch, men hun skjuler det
godt for omverdenen.

Mark

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 22-11-04 21:19

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<1881q0dd4qlgrjhaijbeu1nstpsoa1j7op@4ax.com>...

> På den anden side behøver filmen ikke at være god, bare fordi du synes
> det. "Arven" er efter min mening et rigtig godt eksempel på spild af
> [...]

Takker Niels, jeg er ikke den eneste mere .

Og for dem som ikke forstod hvad jeg mente. Så er det nu en gang
sådant at en trailer indeholder de bedste scener fra en film
(generaliserer). At traileren skal være så lang fordi den er tam, gør
at jeg automatisk frygter det værste. Når det så endnu mere er at jeg
næsten altid er uenig med kritikere (som i øvrigt ret mange mennesker
er) så vil jeg ikke turde bruge tid på den
Og jeg siger IKKE at det er noget skod. Jeg siger traileren lægger op
til det og spørger hvad andre tror og mener.
Og blev så ellers halshugget af andre der heller ikke har set filmen
inden og(åbenbart) roser den til skyerne.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-11-04 23:24

On 20/11/04 20:21, in article
9afbe302.0411201121.465ae49@posting.google.com, "Klavs Rommedahl"
> [...]

> dem hvad i vil. Men nu har jeg set forfilm til Familie Gregersen 2
> gange. Den er simpelthen usigeligt lang og mildest talt røv kedelig.
Nu har filmen jo ikke haft premiere endnu, så vi må vel vente at se.
Forlægget er jo 4 bøger af Christian Kmpman, som jeg har læst for mange år
siden, den gang, (jeg var teen), syntes jeg de var fremragende, men om jeg
ville syntes de var det nu, ved jeg ikke, alt ændrer sig jo, men med
fortidens briller glæder jeg mig til at se filmen, romanerne var ret godt
skrevet og leverede et sublimt ironisk billede af DK i slut 60erne og
starten af 70erne, eller måske endnu længere, min hukommelse kunne spille
mig et puds, men det var ret morsomt ind imellem...
> [...]
> virkerligt faldet ned i et kedsomhedshul igen, hvor det kun gælder om
> at få det mest kedelige ud af en film ? Eller er der mere i FG end
Jeg håber selvfølgelig at der er mere i filmen end forfilmen, hvis det er så
kedeligt!
Synes egentlig at den trilogi af Fly er ganske godt skruet sammen, vil da
gerne se Drabet, når den kommer.
Og jeg er ikke enig I den grove generalisering om DK film, Kongekabale, var
ikke en tjubangfilm, men på dens egne prømisser var den OK, den hang bare
ikke dramaturisk sammen.
Arven var til gengæld ikke nær så god som Bænken, hvor Jesper Christensen
bærer hele filmen, og gør det, som sædvanligt fremragende.
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 22-11-04 21:32

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message news:<BDC6D405.5AC1%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk>...
> [...]
> Arven var til gengæld ikke nær så god som Bænken, hvor Jesper Christensen
> bærer hele filmen, og gør det, som sædvanligt fremragende.

Jeg synes bare at vi har for få knald gode films skuespillere
herhjemme. Enten er de uforligneligt dygtige eller også virker de
falske og som om de stadig går på skole. Sidstnævnte kan være knusende
dygtige på teater eller i en revy. Men i film har vi for få.
Kongekabale, har da sine gode sider og enkelte spiller fantastisk, men
om folk overspiller deres roller eller hur, ved jeg ikke. Der var bare
nogle ting der ødelage den. Men OK den er klasse bedre end Arven, som
virker for falsk på mig.
Hvis en film skal være alvorlig, så er der kun sort og hvidt, de
komiske har lidt flere nyancer og det gør at ting bliver firkantet og
kunstigt.

Jeg glæder mig sådan til at se når folk forstår at jeg faktisk spurgte
til om nogen havde samme idé eller ej og at de så svarer på det (som
du prøver), fremfor at løbe milevidt uden om .